شناسهٔ خبر: 58646618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

گروسی: امیدوارم بتوانم گفت‌وگو با ایران را احیا کنم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی در اندیشکده چتم‌هاوس گفت امیدوار است بتواند گفت‌وگو با ایران را احیا و تقویت کند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی در اندیشکده چتم‌هاوس تصریح کرد بدون وجود کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران اوضاع بدتر خواهد شد. 

گروسی گفت: «در مقطع کنونی، کانال برجام و کانال دوجانبه با ایران در بهترین وضعیت نیست. امیدوارم بتوانم این گفت‌وگوی گریزناپذیر را احیا، بازتنظیم و تقویت کنم. بدون این کار، اوضاع بدتر خواهد شد.»

رافائل گروسی حدود دو هفته پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که در ماه فوریه به ایران سفر خواهد کرد. او روز ۴ بهمن‌ماه گفت: «معتقدم من برای گفت‌وگو درباره این موضوع و دیگر موضوعاتی که برایتان شرح دادم فوریه به تهران می‌روم؛ شاید برای گفت‌وگو در خصوص گفت‌وگوهای سیاسی‌ای که بسیار ضروری هستند.»

او گفت: «آنها هنوز اشاعه هسته‌ای نکرده‌اند. به همین دلیل است که لازم است در تعامل باشیم.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران چند ماه پیش تصریح کرد تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند ماه پیش قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند.

نظر شما