شناسهٔ خبر: 58646455 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

استقلال به پرسپولیس رسید

غافلگیری یحیی

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر ایران عصر روز گذشته با انجام چهار دیدار از سر گرفته شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها، استقلال در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه 4 بر یک از سد نفت مسجدسلیمان قعر جدولی عبور کند و خودش را در جدول امتیازات به پرسپولیس 36 امتیازی برساند.

صاحب‌خبر -

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر ایران عصر روز گذشته با انجام چهار دیدار از سر گرفته شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها، استقلال در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه 4 بر یک از سد نفت مسجدسلیمان قعر جدولی عبور کند و خودش را در جدول امتیازات به پرسپولیس 36 امتیازی برساند. 

ستاره استقلال در این بازی هم مثل بازی هفته قبل مهدی قایدی بود که با زدن دو گل، حالا خودش را در جمع چهارگله‌های لیگ برتر جا کرده و با توجه به اینکه فاصله زیادی با صدر جدول برترین گل‌زنان ایران ندارد، امیدوار است بتواند در هفته‌های آتی به صدر این رده‌بندی هم برسد. از آن مهم‌تر ولی روند کسب نتیجه ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال است که تا چند هفته پیش در آستانه برکناری از این باشگاه قرار داشت ولی به لطف بردهای مکرری که به دست آورده حالا خودش را به جمع تیم‌های بالانشین رسانده است. سا پینتو برای سومین هفته متوالی استقلال را برنده کرد تا حالا با تفاضل گل 11 پشت سر پرسپولیسی قرار بگیرد که در هفته‌های گذشته امتیازات مهمی را از دست داده و تفاضل گلش در همان عدد 14 باقی مانده است. فعلا بدون درنظرگرفتن بازی‌های امروز، استقلال با پرسپولیس هم‌امتیاز شده ولی از آنجا که هنوز بازی برگشت این دو تیم برگزار نشده، در نتیجه به دلیل تفاضل گل کمتر پشت سر پرسپولیس قرار می‌گیرد. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها امروز باید در آبادان به مصاف یکی دیگر از تیم‌های قعرنشین جدول رده‌بندی یعنی صنعت نفت بروند. تیمی که در جدول شرایط خوبی ندارد ولی در بازی‌های خانگی سخت می‌بازد.  نکته مهم دیدار امروز چینش پرسپولیس است. بعد از بازی هفته گذشته پرسپولیس با آلومینیوم که با تساوی بدون گل به پایان رسید، یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم در کنفرانس خبری داغ کرد و گفت که به دلیل حضورش در این باشگاه اجازه نمی‌دهند پرسپولیس جامی به دست بیاورد. این موضوع ولی بخشی از صحبت‌های سرمربی سرخ‌پوشان تهرانی بود چون بعد از آن تهدید کرده که از این به بعد با امیدهایش در رقابت‌های لیگ برتر به میدان برود. در روزهای گذشته اخبار ضدونقیض زیادی از اردوی پرسپولیس به گوش رسیده است. بسیاری اعتقاد دارند تهدید یحیی بی‌اثر است و او با همان ترکیب اصلی‌اش به میدان خواهد رفت ولی در روزهای گذشته حضور پرتعداد بازیکنان امید در تمرین تیم اصلی و صادرشدن تعداد زیادی کارت بازی برای آنها به این شایعه دامن زده است که یحیی واقعا بخواهد غافلگیری ایجاد کند و با ترکیبی متفاوت به زمین مسابقه برود. گو اینکه او خواه یا ناخواه در ترکیب تیمش چندین تغییر به وجود خواهد آورد. مهم‌ترین این تغییرات مربوط به خط دروازه است چون علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک این باشگاه در دیدار قبلی از زمین مسابقه اخراج شده و شانسی برای بازی‌کردن ندارد. احمد گوهری دروازه‌بان این تیم است و به عنوان بازیکن ذخیره قرار است یکی از دروازه‌بان‌های امید به این فهرست اضافه شود. یحیی در هفته‌های گذشته هم به طور متناوب از چند بازیکن تیم امیدش در ترکیب استفاده کرده که عنوان می‌شود سه نفر از آنها تیم را در آبادان همراهی خواهند کرد. علیرضا بابایی، علیرضا جودکی و ابوالفضل سلیمانی سه بازیکنی هستند که به اردو فراخوانده شده‌اند. بازیکنانی که پیش از این هم در ترکیب پرسپولیس دقایقی فرصت بازی به دست آورده‌اند. به غیر از این موارد ولی بسیاری منتظر تصمیم یحیی برای خط حمله هستند تا ببیند بالاخره یحیی از ستاره تازه به خدمت گرفته تیمش یعنی لئاندرا پریرا استفاده می‌کند یا نه. 

این بازیکن برزیلی که از لیگ ژاپن جذب شده قرار است جای خالی یورگن لوکادیا در پرسپولیس را پر کند که چند هفته قبل به دلیل اتفاقات رخ‌داده در ایران، تهران را به مقصد هلند ترک کرد. البته امروز به غیر از بازی پرسپولیس با صنعت نفت سه دیدار دیگر هم برگزار می‌شود که تیم‌های مدعی تراکتور و گل‌گهر به مصاف رقبا می‌روند. تراکتور که بعد از آمدن پاکو خمز حسابی متحول شده باید در دیداری خارج از خانه به مصاف هوادار برود. تراکتوری‌ها در هفته‌های اخیر متحول شده‌اند و خودشان را تا رتبه پنجم جدول بالا کشیده‌اند. گل‌گهر هم در دیداری به‌نسبت ساده به مصاف تیم مس کرمان  خواهد رفت.

 

نظر شما