شناسهٔ خبر: 58646292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس: موقوفات را به‌سمت تولید و اشتغالزایی سوق دهیم

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر منابع وقف به‌سمت تولید، اشتغال، مناطق محروم و حوزه‌هایی که ورود در آنها کمتر صورت گرفته سوق داده شود، می‌تواند پیشران برای حوزه‌های دیگر باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان اینکه هیچ اقدامی جایگاه خود را در صنعت پیدا نمی‌کند مگر اینکه به علم گره بخورد، اظهار کرد: اهمیت این نکته آنجا مشخص می‌شود که امروز مشاهده می‌کنیم دانش‌بنیان‌ها پیشران حوزه صنعت می‌شوند، لذا برای اینکه از این فعالیت‌ها حمایت کنیم در مجلس شورای اسلامی قانونی را وضع کردیم که هرآنچه برای دانش‌بنیان‌ها هزینه شود، به‌عنوان اصل مالیات تلقی شود.

وی تصریح کرد: در حوزه موقوفات، برخی وقف‌هایی وجود دارند که می‌توانند پیشران برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور محسوب شوند، اما اغلب وقف‌هایی وجود دارند که امروز مصداق عملی خود را از دست داده، مثلاً زمانی فردی شمع وقف کرده و یا شاید بیماری‌هایی بوده که امروز خبری از آنها نیست و بیماری‌های جدید به وجود آمده، لذا وقف در حوزه دانش‌بنیان می‌تواند پیشران شود و در حوزه صنعت، درمان و ... کشور را به‌سوی پیشرفت سوق دهد.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی کشور از ظرفیت خوبی برخوردارند که می‌توانند این ظرفیت‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند، افزود: آستان مقدس امامزادگان همواره پناهگاه مردم در حوادث و مشکلات بوده‌اند و اقدامات فرهنگی و اجتماعی که از سوی سازمان اوقاف در این اماکن مقدس صورت می‌پذیرد به نوعی مددرسان مردم بوده؛ درواقع اعتقاد و باور مردم به این اماکن مقدس، اعتماد دیرینه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: همین‌که آمار موقوفات روزبه‌روز افزایش می‌یابد نشان از اعتقاد و باور مردم به مبانی دینی و ارزش‌هاست؛ به عنوان مثال کرمانشاه به شهر دو دانگ و چهاردانگ معروف است؛ یعنی دو دانگ برای خودشان است و چهاردانگش برای سیدالشهداست، این نشان از عشق و ارادت مردم به سیدالشهداست، لذا این یک پیوند ناگسستنی بین مردم و اهل بیت (ع) است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز جهاد ما، جهاد اشتغالزایی است و سازمان اوقاف منابع خوبی در این زمینه در اختیار دارد و اگر منابع خود را به‌سمت تولید، اشتغال، مناطق محروم و حوزه‌هایی که ورود در آنها کمتر صورت گرفته سوق دهد، مثل تولید انرژی که دچار چالش هستیم، بحث آب شیرین‌کن، درمان و ... که ظرفیت ورود به این حوزه‌ها برای سازمان اوقاف وجود دارد، می‌تواند پیشران برای حوزه‌های دیگر باشد.

انتهای پیام/ 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما