شناسهٔ خبر: 58646271 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه: کمک‌ها به زلزله‌زدگان نباید به دست تروریست‌ها برسد

تهران- ایرنا- فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه هشدار داد که کمک‌هایی که برای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود، نباید به دست تروریست‌ها برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه سوریه سه‌شنبه شب در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: دولت سوریه آماده است که امکان تحویل کمک به همه مناطق را فراهم کند، به شرطی که این کمک‌ها به دست تروریست‌ها نرسد.

وی همچنین اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا مانع بزرگی در برابر کمک‌های امدادی هستند زیرا این تحریم‌ها مانع از وارد کردن دارو به سوریه می‌شوند.

بسام صباغ نماینده سوریه در سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان درباره زلزله در شمال این کشور و وضعیت زلزله‌زدگان دیدار و گفت وگو کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این دیدار به بیانیه وزارت خارجه سوریه اشاره کرد که در آن از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواست تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که تاکنون قربانیان زیادی گرفته و بسیاری از ساختمان‌ها را در شهرهای مختلف سوریه و ترکیه ویران کرده است.

بر اساس تازه‌ترین آمار، شمار جانباختگان زلزله دوشنبه در هر دو کشور سوریه و ترکیه تاکنون به ۷ هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است.

نظر شما