شناسهٔ خبر: 58646270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانمارک 100 تانک به اوکراین می‌فرستد

وزارت دفاع دانمارک خبر داد که این کشور قصد دارد 100 تانک به اوکراین ارسال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع دانمارک روز سه‌شنبه تایید کرد که این کشور 100 تانک به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزیر دفاع دانمارک، این کشور در همکاری با هلند و آلمان، به ارسال تانک‌های لئوپارد 1A5‌خواهد پرداخت.

وی گفت: «با توجه به حمایت گسترده پارلمان دانمارک، دولت امکان همکاری در زمینه تعمیر و ارسال دست کم 100 تانک به اوکراین را دارد».

وزیر دفاع اوکراین گفت که تعمیر و راه اندازی این تانک‌ها با همکاری هلند و آلمان صورت خواهد گرفت و هدف میان مدت این است که در اسرع وقت دست کم 80 تانک به اوکراین ارسال شود.

این در حالی است که ساعتی پیش نشریه اشپیگل در گزارشی به نقل از منابع خود اعلام کرد که دولت آلمان با ارسال 178 تانک لئوپارد 1به اوکراین موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت فدرال آلمان و وزیران خارجه، کشور، دفاع، اقتصادی، همکاری اقتصادی و دادگستری آلمان با تامین 178 تانک لئوپارد 1 از مرکز ذخایر صنعتی به اوکراین موافقت کرده‌اند.

متحدان غربی اوکراین  از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند. آنها در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

پایان پیام/.

نظر شما