شناسهٔ خبر: 58644000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی مسکن وزمین:

جلوگیری از تعرض به اراضی ملی در مازندران/ سامانه مردمی فعال شد

ساری- فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی مسکن و زمین کشور گفت: طی ۱۰ ماهه امسال در مازندران ازتعرض به اراضی ملی به ارزش هزار میلیارد تومان جلوگیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد جواد خردمند شامگاه سه شنبه در راه اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت با اشاره به راه‌اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اظهار داشت: در حوزه گزارش‌های مربوط به زمین‌خواری به‌محض آنکه مردم با این شماره تماس بگیرند، همکاران من در هر نقطه از کشور، در محل حاضر می‌شوند تا جلوی تخلف را بگیرند.

سرهنگ خردمند افزود: اقدامات خوب و اثرگذاری در برخورد با زمین خواران و متصرفان در حال انجام است و باتوجه به اینکه قیمت زمین در این استان مازندران بالاست باید نگاهمان ویژه باشد.

خردمند با بیان اعلام اینکه استان مازندران از لحاظ نیروی یگان حفاظت و حقوقی مظلوم‌ترین استان در کشور است، تاکید کرد: تعداد محدود نیروهای گشتی در مازندران باعث شده که ما زحمت زیادی به نیروهای فراجا بدهیم در این راستا مقرر شده که بحث جذب نیرو را عملی و اجرایی کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور با تاکید بر اهمیت بحث جلوگیری از زمین‌خواری در مازندران، عنوان کرد: براساس گزارش ۱۰ ماهه امسال در استان مازندران از تعرض زمین‌ها به ارزش هزار میلیارد تومان جلوگیری شده است.

خردمند با بیان اینکه در یگان، حفاظت هوشمند فعال است، بیان کرد: تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی با مردم برقرار شده و مردم می‌تواند موارد مورد نظر را گزارش کنند. همچنین تبلت‌ها برای رصد آنلاین زمین و مسکن نیز فعال شده و امروز در طرح هوشمندسازی به صورت لحظه‌ای گزارش‌ها ثبت می‌شود.

وی از ابلاغ طرح راستی‌آزمایی در راستای طرح هوشمندسازی نظارت و کنترل از اراضی خبر داد و بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد و افزود: تعامل باعث می‌شود تا بتوانیم از تصرفات اراضی ملی مسکن جلوگیری کرد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرفات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، از راه‌اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در استان خبر داد.

علی دیوسالار اظهار کرد: تلفن گویای یگان حفاظت اراضی به منظور حفظ و صیانت از حقوق و سرمایه‌های ملی در حوزه اراضی ملی و همچنین جهت دریافت اخبار و گزارشات مردمی از تخلفات، تعرضات و تصرف اراضی دولتی راه اندازی شده است و هم استانی‌های گرامی می‌توانند به صورت شبانه‌روزی و از طریق شماره گیری این سامانه گزارشات خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند و این اطمینان داده خواهد شد تا به فوریت رسیدگی و برخورد صورت پذیرد.

رفع تصرف ۴۹ هکتار زمین

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران خاطر نشان کرد: در طول مدت ۶ سال فعالیت این یگان در استان حدود ۴۹ هکتار زمین رفع تصرف شد که برای ۱۲.۶ هکتار اجرای حکم از مراجع قضائی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان صادر شد.

دیوسالار با ابراز خشنودی از راه‌اندازی این سامانه که پل ارتباطی مفید و سازنده بین دولت و مردم است، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در مبارزه با زمین‌خواری دقت، سرعت و نظارت را افزایش دهد.

وی پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهم‌ترین وظیفه یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و بیان کرد: «حفاظت پایدار، یگان هوشمند مقتدر و پاسخگو» شعاری است که اداره کل راه و شهرسازی استان بر آن تاکید ویژه دارد و با جدیت به گزارش‌های مردمی در خصوص زمین خواری توجه کرده و آنها را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

دیوسالار گفت: با هوشمندسازی و سیستم اطلاعات جغرافیایی و بکارگیری آن در نقشه طرح جامع و تفصیلی شهری می‌توان از اراضی راه وشهرسازی حفاظت کرد و از راه دور این اراضی را تحت کنترل قرار داد.

نظر شما