شناسهٔ خبر: 58638821 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نکات طلایی برای درست کردن پنکیک در منزل

خبرگزاری ایرنا

پنکیک بیشتر به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مشهور در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود؛ همچنین یک میان وعده خوشمزه و جذاب برای کودکان است.

صاحب‌خبر -

پنکیک نوعی کیک ماهیتابه‌ای بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که معمولا برای وعده صبحانه و همراه با خامه، عسل، سس شکلاتی و انواع میوه سرو می‌شود.

پنکیک یا کیک تابه‌ای نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که مایه آن به صورت خمیری شل است و داخل ماهیتابه روی اجاق گاز پخته می‌شود. پنکیک دستورالعمل‌های پخت متفاوتی دارد؛ اما شیر، تخم مرغ و روغن از جمله مواد اولیه اصلی برای پخت پنکیک هستند.

پنکیک بیشتر به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مشهور در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود؛ همچنین یک میان وعده خوشمزه و جذاب برای کودکان است.

در اینجا طرز تهیه پنکیک خوشمزه و سالم خانگی ارائه خواهد شد:

مواد لازم برای تهیه پنکیک

تخم مرغ: ۳ عدد

شکر: نصف لیوان

آرد سفید شیرینی: یک و نیم لیوان

شیر: ۱ لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

بکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول: ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را با نصف شکر داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا پف کند، طوری که از ظرف جدا نشود.

مرحله دوم: زرده‌های تخم مرغ را همراه با وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود؛ سپس شیر و روغن را به آن اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: در این مرحله آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و سه بار الک کرده‌اید، به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا مخلوط شود. حالا سفیده را به مواد پنکیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم: یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید ماهیتابه کاملا داغ شود؛ سپس یک ملاقه از مایع پنکیک را وسط آن بریزید. وقتی روی پنکیک حباب زد و پف کرد، آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم طلایی شود. همه پنکیک‌ها را به این صورت آماده کنید.

به گزارش وب گاه فرادید، در آخر پنکیک‌های آماده را داخل ظرف سرو روی هم بچینید و به دلخواه روی آن را با سس شکلات، خامه و میوه و یا هر نوع کرم میوه‌ای و وانیلی یا عسل و مربا بپوشانید.

۵ نکته طلایی برای درست کردن پنکیک

۱- توجه داشته باشید که برای تهیه پنکیک هرگز نباید کف ماهیتابه را چرب کنید. حتما از ماهی تابه تفلون سالم و نچسب استفاده کنید.

۲- وقتی مایه پنکیک را داخل ماهیتابه ریختید، می‌توانید درب ماهی تابه را ببندید تا پنکیک بهتر پف کند.

۳- به شعله اجاق گاز توجه داشته باشید. اگر حرارت اجاق گاز زیاد باشد، پنکیک شما قبل از اینکه بپزد، می‌سوزد و پف نخواهد کرد.

۴- سعی کنید نیم ساعت قبل از درست کردن پنکیک حتما مواد اولیه را از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسد.

۵- بعد از اینکه پنکیک‌ها را سرخ کردید، اجازه بدهید دانه به دانه کاملا خنک شوند؛ سپس آن‌ها را روی هم بچینید و روی آن سس شکلاتی بریزید. اگر پنکیک‌ها داغ باشند، وقتی روی هم قرار بگیرند، خمیر می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما