شناسهٔ خبر: 58637278 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه سقز:

نماز عامل بازدارنده گناه و راهی برای دستیابی به سعادت بشریت است

ماموستا ابن‌الخیاط گفت: نماز در روایات و در فرمایش حضرت محمد(ص) ستودن دین است و مهمترین عامل بازدارنده گناه و راهی برای دستیابی به سعادت بشریت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا محمود ابن‌الخیاط ظهر سه شنبه(۱۸ بهمن ماه) در سومین اجلاسیه نماز و جشن انقلاب شهرستان سقز با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: اقامه نماز در زمان تمام پیامبران به شیوه‌های مختلف توسط خداوند دستور داده شد است و ادای نماز پنج فرض در شب معراج به حضرت محمد(ص) دستور داده شد.

امام جمعه سقز افزود: نماز باید داری خشوع و خضوع و اقامه نماز باید بازدارنده باشد و آن تمرینی برای آماده شدن، جهت خدمت به جامعه است.
 

ماموستا ابن‌الخیاط عنوان کرد: نماز در روایات و در فرمایش حضرت محمد(ص)، ستودن دین و اولین سوال در قیامت پیرامون نماز خواهد بود و آخرین وصیت پیامبر به امت هم اقامه نماز بوده است.
 

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان هم در این مراسم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه نماز، اظهار داشت: هر نوع تلاش برای نماز، کار پسندیده‌ای در راستای آرامش روح و روان انسان است.
 

وی با بیان اینکه، تعلیم و تربیت، وظیفه‌ای سنگین و فقط برعهده آموزش و پرورش نیست بر تلاش تمام نهادها و خانواده برای این مهم، تاکید کرد.
 

ناظمی جلال در بخشی دیگر از سخنان خود آثار نماز جماعت در اجتماع را تشریح و ادامه داد: همانا نماز تقویت کننده روح و اخوت است.
 

گفتنی است؛ در ادامه از فعالان عرصه نماز و قرآن با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.

 

پایان پیام/713

نظر شما