شناسهٔ خبر: 58634223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بیوگرافی باربد بابایی و همسرش با عکس جدید از دوقلوهایشان بیوگرافی باربد بابایی و همسرش با عکس جدید از دوقلوهایشان

باربد بابایی ( Barbod Babaee) مجری و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد سال 1357 است که این روزها در رئالیتی شو پدرخوانده در شبکه نمایش خانگی حضور دارد. باربد بابایی فعالیت در دنیای هنر را در سن 19 سالگی با تئاتر در دوران دانشجویی شروع کرد اما به صورت حرفه ای در سال 1379 در سن 22 سالگی با نقش

صاحب‌خبر -

باربد بابایی (Barbod Babaee) مجری و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد سال 1357 است که این روزها در رئالیتی شو پدرخوانده در شبکه نمایش خانگی حضور دارد.

باربد بابایی فعالیت در دنیای هنر را در سن 19 سالگی با تئاتر در دوران دانشجویی شروع کرد اما به صورت حرفه ای در سال 1379 در سن 22 سالگی با نقش فرعی در سریال روزهای به یاد ماندنی بازی جلوی دوربین را تجربه کرد. همچنین وی در سال 1400 در سریال خود خواسته و فیلم سینمایی نمور به عنوان بازیگر حضور داشت.

بابایی سابقه فعالیت در شبکه ماهواره ایران موزیک و مهاجر را در دهه هشتاد دارد اما با اجرا در برنامه شب کودک در سال 1394 در شبکه نسیم به شهرت رسید و بعد از آن برنامه های گپ کوک،دلویزیون،تب تاب،زوجی نو را نیز اجرا کرد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی  باربد بابایی مجری را در اختیار شما قرار دهیم.

 باربد بابایی  باربد بابایی

فهرست مطالب

  • مشخصات باربد بابایی
  • بیوگرافی کامل باربد بابایی
  • شبکه های اجتماعی باربد بابایی
  • حواشی باربد بابایی و غزل حشمت
  • آثار باربد بابایی
  • مصاحبه باربد بابایی
  • عکس باربد بابایی
  •  پرسش های متداول
  • سخن آخر

مشخصات باربد بابایی

مشخصات فردی

نام کامل

باربد بابایی

تاریخ تولد

20 شهریور 1357

محل تولد

تهران

شغل

مجری،بازیگر،کارگردان

نماد ماه تولد

فرشته

مشخصات فیزیکی

قد

 187 

وزن

حدود 75 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

رنگ بور

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

تاریخ ازدواج

1380

نام فرزندان (سال تولد)

آیلین و شایلین 1381

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد

رشته تحصیلی

مترجمی زبان انگلیسی

مدرک

کارشناسی

عکس جدید از باربد بابایی

بیوگرافی کامل باربد بابایی

کودکی و اوایل زندگی

 باربد بابایی در روز دوشنبه 20 شهریور 1357(سال اسب) در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 44 سال سن دارد. نماد ماه باربد فرشته است و متولدین این ماه به‌طورکلی افرادی خوش‌شانس، خوش‌برخورد، پایبند به قول و افرادی موفق به شمار می‌روند.قد باربد بابایی 187 سانتی متر است و حدود 75 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این مجری می توان به چشم سبز رنگ،موی بور و راست دست بودن اشاره کرد.

 باربد بابایی کودکی باربد بابایی

خانواده

خانواده باربد بابایی به ظاهر کم جمعیت است زیرا اطلاعاتی از اسم پدر و مادر، تعداد خواهر و برادران و یا این که فرزند چندم خانواده است در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست.باربد تنها در مصاحبه ای اعلام می کند که پدرش یک زمانی خارج از کشور رستوران دار بوده است.

 باربد بابایی عکس باربد بابایی و مادرش  باربد بابایی عکس باربد بابایی و پدرش

تحصیلات

تحصیلات باربد بابایی در مقطع کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد است.این مجری درباره تحصیلات و رشته مورد علاقه اش این چنین می گوید: میخواستم کارگردانی بخوانم اما فشار خانواده این بود که شما یا باید حقوق بخوانید یا به دانشگاه افسری برید که تو این اجبار مترجمی را انتخاب کردم.قصدم این بود ترم اول دانشگاه انصراف بدم . دزدکی کارگردانی بخوانم اما ترم اول رفیق زیاد پیدا کردم و دیگر درسم را ادامه داد.

باربد بابایی و همسرش

باربد بابایی و همسرش، همسر باربد بابایی، عکس باربد بابایی و دخترانش و همسرش از مواردی است که در اینترنت بسیار جستجو شده است.باربد بابایی در سال 1380 در سن 23 سالگی ازدواج کرد و اطلاعات یا عکسی از همسر باربد بابایی موجود نیست.حتی این مجری تاکنون عکسی از همسرش در اینستاگرام منتشر نکرده است و تنها در برنامه خندوانه به تاریخ آذر ماه سال 1397 به همسرش گفت:خیلی ممنون که این همه سال منو تحمل کردی و با تمام نبودنهای من و مشکلات فرزندانمان کنار آمدی، دوستت دارم.

باربد بابایی و دخترانش نیز از مواردی است که سرچ شده است. باربد یک سال بعد از ازدواجش در سال 1381 صاحب فرزند دوقلو دختر به نام های آیلین و شایلین شد.

این مجری مشهور در سالروز تولد دخترانش با انتشار این عکس در اینستاگرام خود نوشت:

از زمانی که 18 ثانیه شون بود تا الان که 18 سالشون شده بزرگترین نعمت و رحمت و محبت خداوند در زندگی من جاری شده مطمئنم خدا خیلی من و دوست داشته که این دو تا فرشته رو به من داده ، هر وقت روزگار بهم سخت گرفته به دخترام نگاه کردم و چنان انرژی گرفتم که روزگار و ضربه فنی کردم.از همسرم ممنونم که سالهاست مراقب ما سه تاست و بزرگترین آرزوی زندگیم خوشبختی و عاقبت به خیری بچه هامه. دخترای گلم تولد 18 سالگیتون مبارک الهی شاد باشید همیشه دوستتون دارم...

پ.ن:برای همه بچه های سرزمین مادریم ایران آرزوی خوشبختی دارم...

باربد بابایی و دخترانش عکس باربد بابایی و دخترانش

شروع فعالیت

 شروع فعالیت باربد بابایی در دنیای هنر با تئاتر در سن 19 سالگی بود. او در ترم اول دانشگاه در سال 1376 با بچه های دانشکده ادبیات وارد تئاتر دانشجویی شد و سه سال هم در جشنواره دانشجویی کار کرد.باربد فعالیت باریگری خود را در سن 20 سالگی در سال 1377 با نمایش پرتگاه به صورت حرفه ای آغاز کرد و در سال 1379 با نقش فرعی در سریال روزهای بیادماندی برای اولین بار بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

 باربد بابایی در ماهواره نیز فعالیت داشت،در سال 1382 پیشنهادی از شبکه ماهواره ای مهاجر برای برنامه «موزیک ما» شد که به پیشنهاد امیرغفارمنش فضای اجرا را امتحان کرد و ماندگار شد.بعد از لغو مجوز شبکه مهاجر در سال 1386 پیشنهاد ساخت برنامه موسیقی در رسانه ملی را داد و حتی کار به کسب مجوز هم رسید که در نهایت ممانعت شد.

باربد در سال 1394 برنامه استعدادیابی موسیقی بنام «شب کوک» شبکه نسیم به تهیه کنندگی آقای دمیرچی را اجرا کرد که با باعث شهرت وی شد و  پس از آن با برنامه گپ کوک، دلویزیون و زوجی نو به عنوان یکی از مجریان مطرح تلویزیون مطرح شد.

باربد بابایی علاوه بر اجرا و بازیگری، تجربه خوانندگی در تیتراژ برنامه های خود را دارد. همچنین او کار برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم را در خارج از کشور به همراه برادران دمیرچی برعهده دارد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات باربد بابایی می توان از پست های که در اینستاگرام می گذارد فهمید که به اجرا،بازیگری و موسیقی علاقه ای ویژه ای دارد. باربد در مصاحبه ای درباره علایق اش این چنین می گوید: موسیقی همه جای زندگی من است. من عاشقانه و بی نظیر موسیقی را دوست دارم و لحظه به لحظه در زندگی من جریان دارد.خیلی نقاشی را دوست دارم اما آدم بسیار ناتوانی در نقاشی هستم در موسیقی یک کارهایی بلدم ولی نقاش را خیلی دوست دارم که متاسفانه سوادش را ندارم.مسافرت را خیلی زیاد دوست دارم، فیلم دیدن، گوش کردن موسیقی و ساز زدن که جزو تفریحات همیشگی من است.

شبکه های اجتماعی باربد بابایی

اینستاگرام

barbodbabaee

وبسایت

ویکی پدیا باربد بابایی

اینستاگرام باربد بابایی

اینستاگرام باربد بابایی به آدرس barbodbabaee است که 523 هزار فالور دارد،453 پست بارگزاری کرده و 565 صفحه را دنبال می کند.

حواشی باربد بابایی و غزل حشمت

باربد بابایی و همسرش غزل حشمت از شایعات فضای مجازی در دهه هشتاد بود. شاید علت آن همکاری باربد بابایی و غزل حشمت در اجرای برنامه کودک و هم بازی شدن در سریال روز های به یادماندنی باشد.

باربد بابایی و غزل حشمت باربد بابایی و غزل حشمت

ماجرای ممنوع الکاری باربد بابایی با برنامه شب کوک مطرح شد که می گفتند باربد بابایی در شبکه های ماهواره ای اجرا داشته و حالا چرا باید برنامه ای را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجرا کند.باربد در واکنش به این صحبت ها این چنین گفت:

این قضیه مربوط به ده سال پیش و کاملاً نخ نما شده است. الان 37 سال دارم و 20 سال در حوزه هنر کار کرده ام. شروع کارم هم از تالار مولوی و تئاتر و بعد در رسانه ملی با سریال بوده است. سیزده چهارده سال پیش که بحث تله فیلم های سوپرمارکتی مطرح شد، تله فیلم های مختلفی را بازی کردم. من هم مثل بسیاری از هنرمندانی که به فستیوال های خارج از کشور می روند یا فیلمی بازی می کنند که می گویند نباید بازی می کردم و یا مثل هنرمندانی که با شبکه ای مصاحبه می کنند که نباید می کردند، دچار حاشیه هایی بوده ام. قطعاً من هم در کارنامه هنری ام مثل خیلی از هنرمندها اشتباهاتی داشته ام. هیچ کس نمی تواند بگوید من اشتباه نکرده ام. ده سال پیش سوژه ای برای ام اتفاق افتاد، ولی در همین پنج ماه گذشته برای دو سه هنرمند سوژه هایی وجود داشت که اگر من می کردم شاید اتفاق بسیار وحشتناکی برای ام می افتاد. شاید اگر بعضی های دیگر آن سوژه ها را درست می کردند، مادام العمر ممنوع الکار می شدند. من در کارنامه هنری ام در جاهایی کار کرده ام که بعضی جاها کاملاً درست و برخی های شان اشتباه بوده است.

خداحافظی باربد بابایی در مهر 1401 با انتشار استوری در اینستاگرام به خاطر حوادث مرگ مهسا امینی و اعترضات سراسری صورت گرفت.

باربد بابایی در این رابطه نوشت:

«من باربد بابایی بعد از بیست و چهار سال کار رسانه‌ای اعلام میدارم در برنامه زوجی نو و هیچ برنامه‌ای اجرا نخواهم داشت تا زمانی که مردم سرزمینم حال دلشون خوش باشه و خوشحال باشن.بلاشک مخاطب من و امثال من، مردم سرزمینم هستن و اگر سرزمینم حال خوبی نداشته باشد من هم دلی ندارم برای اجرا.یاحق»

خداحافظی باربد بابایی خداحافظی باربد بابایی

آثار باربد بابایی

چیترا

تئاتر چیترا به کارگردانی علی عالی پور و بازیگرانی چون بیتا خردمند، باربد بابایی، آیدا ‌سرشار، سیما محمدی، حسن خوانساری، محمد عالی پور در برج ‌آزادی ‌- ‌سالن ‌اصلی در مهرماه سال 1392 اجرا شد.

باربد بابایی در چیترا باربد بابایی در چیترا

بی خوابی اسبها

بی خوابی اسبها فیلم سینمایی به کارگردانی شهرام اسدزاده در سال 1394 در ژانر خانوادگی درام است که باربد بابایی به همراه علیرام نورایی، افسانه پاکرو، امیر غفارمنش، تینا آخوندتبار، چنگیز وثوقی، مریم معصومی و مهدی محرابی در آن به ایفای نقش پرداختند.

باربد بابایی در فیلم بی خوابی اسب ها باربد بابایی در فیلم بی خوابی اسب ها

شب کوک

شب کوک مسابقه ای در زمینه خوانندگی است که با اجرا و کارگردانی باربد بابایی در شهریور و مهر 1394 در 28 قسمت از شبکه نسیم پخش شد. تهیه کننده این مسابقه هادی دمیرچی ، مدیرتولید عرفان یکتا و داوران آن فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، پوریا حیدری و فرهاد برنجان می‌باشند.

باربد بابایی در شب کوک باربد بابایی در شب کوک

گپ کوک

 گپ کوک،برنامه موسیقی محور با اجرای باربد بابایی و به تهیه‌کنندگی هادی دمیرچی در سال 1396 است که دو قسمت از این برنامه بیشتر برای مخاطبان شبکه نسیم پخش نشد.

باربد بابایی در گپ کوک باربد بابایی در گپ کوک

برنامه دلویزیون

 برنامه دلویزیون در قالب یک جنگ شاد تلویزیونی در مرداد ماه سال 1396 با اجرای باربد بابایی و احمدرضا موسو  در شبکه نسیم پخش شد.

باربد بابایی در برنامه دلویزیون باربد بابایی در برنامه دلویزیون

 باربد بابایی در خندوانه

باربد بابایی در خندوانه به عنوان مهمان چندین بار حضور یافت و در سری سوم مسابقه ادابازی در فصل ششم در سال 1397 با مهدی یغمایی در گروه ضد ضرب شرکت کرد.

باربد بابایی در خندوانه باربد بابایی در خندوانه

برنامه تب تاب

برنامه تب تاب،یک برنامه چالشی و گفتگو محور است  که با اجرای باربد بابایی و تهیه‌کنندگی مشترک مریم جلالی و عباس اختری در سال 1397 به روی آنتن شبکه 3 رفت. این برنامه بخاطر دکور معلق و جایگزین شدن بجای برنامه پر مخاطب 90 توجه مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی را به خودش جلب کرد.محمد معتمدی، داریوش فرضیایی، حمید گودرزی، مهدی یغمایی، امیرحسین صدیق و ... از مهمانان باربد بابایی در برنامه تب تاب بودند.

برنامه تب تاب باربد بابایی در برنامه تب تاب

زوجی نو

 زوجی نو نام یک مسابقه تلویزیونی خانوادگی با اجرای باربد بابایی،کارگردانی محمد پورصباغیان و تهیه کنندگی حامد خانی در شبکه 3 سیما است.

باربد بابایی در برنامه زوجی نو باربد بابایی در برنامه زوجی نو

خود خواسته 

خود خواسته برای باربد بابایی در نقش سعید خواجوی همسر آتوسا به کارگردانی علیرضا بذرافشان در سال 1400 اتفاق افتاد. سریال خودخواسته در ژانر کمدی-معمایی با  بازیگرانی چون سهیلا گلستانی،محمد نادری،عزت‌الله مهرآوران،علیرضا استادی،علیرضا آرا،حسین پاکدل،ثریا قاسمی،بیژن بنفشه خواه،میرطاهر مظلومی،آتش تقی پور،اسماعیل محرابی و...در شبکه یک سیما پخش شد.

باربد بابایی در خود خواسته باربد بابایی در خود خواسته

نمور

نمور فیلم سینمایی به کارگردانی داوود بیدل در سال 1400 است که هنرمندانی چون چون محمدرضا علیمردانی،سمیرا حسن‌پور،نسیم ادبی،بهاره کیان افشار و باربد باباییزبه ایفای نقش پرداختند.

باربد بابایی در نمور  باربد بابایی در نمور 

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

تئاتر پرتگاه 

1377


روزهای

به‌یادماندنی

1379

کارگردان: تورج منصوری و همایون شهنواز

بازیگران: مهدی سلطانی، علی نصیریان و ...

چیترا

1392

برج ‌آزادی ‌- ‌سالن ‌اصلی

در نقش آرمانا

کارگردان: علی عالی پور

بازیگران:  بیتا خردمند، آیدا ‌سرشار و ...

بی خوابی اسب ها

1394

کارگردان: شهرام اسدزاده

بازیگران: علیرام نورایی، افسانه پاکرو و ...

شب کودک

1394

شبکه نسیم

کارگردان و مجری

گپ کوک

1396

شبکه نسیم

مجری

برنامه دلویزیون

1396

شبکه نسیم

مجری و کارگردان

خندوانه

1397

مهمان - شرکت کننده در مسابقه ادابازی

برنامه

تب تاب

1397

شبکه 3

مجری

برنامه زوجی نو

1399

شبکه 3

مجری

خودخواسته

1400

در نقش سعید خواجوی همسر آتوسا

کارگردان: علیرضا بذرافشان

بازیگران: سهیلا گلستانی، محمد نادری و ...

نمور

1400

کارگردان: داوود بیدل

بازیگران: محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور و ...

پدر خوانده

1401

شرکت کننده

 باربد بابایی عکس باربد بابایی در اینستاگرام

20 حقیقت جالب درباره باربد بابایی

  1.  باربد بابایی متولد 20 شهریور 1357 در تهران است و احتمالا اصالتش به شهر تهران برمی گردد.
  2. باربد علاوه بر اجرا در زمینه بازیگری،کارگردانی و خوانندگی نیز فعالیت دارد.
  3. قد باربد بابایی 187 سانتی متر است.
  4. این مجری خوشتیب در سال 1380 در سن 23 سالگی ازدواج کرده است.
  5. غزل حشمت همسر باربد بایی نیست.
  6. مجری شب کودک دختر دوقلو به نام های آیلین و شایلین دارد.
  7. وی لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارد.
  8. با نمایش «پرتگاه» در سال 1377 بصورت حرفه ای وارد بازیگر شد تا اینکه سال 79 برای اولین بار در سریال «روزهای بیاد ماندنی» با یک نقش فرعی جلوی دوربین رفت.
  9. در سال 1382 مجری برنامه «موزیک ما» در شبکه ماهواره ای مهاجر شد.
  10. او اصلا نمی خواسته مجری شود و از این حرفه متنفر بود.
  11. در مسیر اجرا امیر غفارمنش از او حمایت می کرد.
  12. در شببعد از لغو مجوز شبکه مهاجر در سال 1386 پیشنهاد ساخت برنامه موسیقی در رسانه ملی را داد و حتی کار به کسب مجوز هم رسید که در نهایت ممانعت شد
  13. او به همراه برادران دمیرچی که از تهیه کننده های دنیای موسیقی هستند کار برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم را در خارج از کشور برعهده دارد.
  14. با برنامه استعدادیابی موسیقی بنام «شب کوک»  به شدت دیده شد و در یک نظرسنجی اینترنتی توانست جز دو مجری برتر از نظر مخاطبان قرار بگیرد
  15. پدرش یک زمانی خارج از کشور رستوران دار بود و اوضاع مالی مناسبی داشتند اما از 17 سالگی سعی کرده با کار کردن هزینه های زندگی خودشو در بیارد
  16. بخاطر فیلمی بصورت تجربی گیتار زدن را یاد گرفت و تجربه خوانندگی تیتراژ در همه برنامه هایی که ساخته است را دارد ولی بصورت جدی وارد خوانندگی نشده است
  17. فوبیای ارتفاع و غرق شدن دارد ولی از هواپیما نمی ترسد ، به استخر هم نمی رود.
  18. در مهر سال 1401 به خاطر حوادث بعد از مرگ مهسا امینی از اجرا خداحافظی کرد.
  19. اینستاگرام این مجری تیک آبی ندارد.
  20. باربد بابایی در ویکی پدیا صفحه ای ندارد.

 باربد بابایی عکس اینستاگرام باربد بابایی 

مصاحبه باربد بابایی

مصاحبه باربد بایی به صورت متنی و گفت و گوی تصویری است که در ادامه مصاحبه وی را با مجله کولاک را بخوانید.

چرا از اینهمه فعالیت هنری «اجرا» را انتخاب کرده اید؟

من سال هفتاد و هشت با بازیگری شروع کردم، سال هشتاد و یک پیشنهاد اجرا داشتم که خیلی هم دوست نداشتم وارد این حوزه شوم ولی قبول کردم و بعد دیدم که در این فضا می توانم موفق تر باشم، برای همین وارد اجرا شدم و ادامه دادم.

رسیدن به تلویزیون و دیده شدن چه المان هایی می خواهد؟

ورود به تلویزیون خیلی سخت است به این دلیل که با توجه به سلیقه یک تهیه کننده یا یک مدیر آدم ها وارد می شوند ولی چیزی که کاملا واضح است این است که کسی اگر استعداد داشته باشد و بتواند خودش را خوب نشان بدهد می ماند و خیلی سریع آدم ها، مدیرها و تهیه کننده ها جذب او می شوند، نمی شود گفت المان خاصی می خواهد و بیشتر فکر می کنم رابطه می خواهد.

موافقید تلویزیون با ریزش مخاطب مواجه شده است؟

بله با ریزش مخاطب موافق هستم.

و برای بازگشت این مخاطب چه باید کند؟

برای جذب مخاطب باید به جای اینکه بازیگرها را برای برنامه هایش انتخاب کند که لطمه بزرگی به برنامه سازی است نیاز مخاطب را براساس اتفاقات امروز اجتماعی فرهنگی رصد و کمی هم از خط قرمزهایش کوتاه بیاید، مثلا یکی از موارد موسیقی است، در تلویزیون موسیقی دیده نمی شود و موسیقی جزو نکاتی است که با آن خیلی خوب می شود مخاطب را جذب کرد. سریال هایی که قدیم ساخته می شد محتوای خوبی داشت و هزینه برای سریال سازی خوب بود. تلویزیون باید در این رقابت رسانه ای نقطه های تاریکی که مخاطب به سمت ماهواره می رود را پوشش دهد و بتواند از آن نقاط استفاده کند.

برنامه سازی در تلویزیون بیشتر با چه معیارهایی صورت می گیرد؟

به نظر من سلیقه ای است، سلیقه مدیران معیارهای رصد و آنالیز جامعه نیست. الان چند سال می شود که به کپی کاری رو آورده اند که این البته اشکالی ندارد ولی نمی آیند بر اساس نیاز مخاطب کار کنند.

چه مقدار از اجرا شامل دانش و آگاهی و چقدر مهارت های فردی می شود؟

بستگی به حوزه شما دارد، مثلا در حوزه اجتماعی، ورزشی، موسیقی، سینمایی، دانش و آگاهی خیلی موثر است، یعنی قطع به یقین کسی که دارد ورزشی اجرا می کند باید یک اشراف کامل به این موضوع داشته باشد، همین طور کسی که در حوزه سینمایی فعالیت می کند. مهارت های فردی در واقع فنداسیون کار است. اول باید مهارت های اجرا وجود داشته باشد که بعد با دانش و آگاهی تلفیق شود و یک اجرای مناسب اتفاق بیفتد.

باربد بابایی مجری برنامه شب کوک

سختی های یک اجرا؟

سختی های اجرا به نظر من در حوزه نمایش حتی بیشتر از بازیگری است. درست است که شما در بازیگری باید خلق شخصیت کنید ولی برای این کار زمان دارید ولی در اجرا در کسری از ثانیه باید تصمیم بگیرید چه بگویید و گفته شما از لحاظ ادبیاتی و حسی چقدر خوب باشد. این اتفاق باعث می شود کار را سخت کند. اجرا اصلا اکتسابی نیست و بیشتر ذاتی است و در کنار تجربه هایی که به دست می آورید آن اتفاق خوب می افتد.

و شیرینی های آن؟

شیرینی آن هم این است که شما می توانید مستقیم با مخاطب حرف دلتان را بزنید، بازیگر نمی تواند این کار را بکند چون باید نقش را خلق کند ولی مجری می تواند از درددل ها، حرف ها و اعتراض هایش با مخاطب رودررو صحبت کند.

چه توصیه ای برای علاقه مندان به «اجرا» دارید؟

گفتم که اجرا اکتسابی نیست و کسی نمی تواند با دوره دیدن مجری خوبی شود، اجرا یک چیز ذاتی است، به نظر من مجری خوب باید بداهه سرای خوبی باشد. باید طناز خوبی باشد، باید حاضر جواب باشد و به موقع بتواند مسائل را جمع بندی کند. باید ریتم را بشناسد، باید زبان بدن و کلام او درست باشد، ادبیاتش قوی باشد. توصیه من به کسی که دوست دارد وارد اجرا شود این است که یک دوره تئاتر کار کند چون خیلی از فاکتورهایی که در تئاتر آموزش داده می شود می تواند به یک مجری خیلی زیاد کمک کند.

پربیننده شدن «شب کوک» چقدر شما را برای تولید فصل بعد برنامه به تکاپو انداخت؟

خیلی زیاد، من برای شب کوک یک خواب چندین و چند ساله دیده بودم، در فصل های بعد اتفاقات خوبی می افتاد، فکرهای بزرگی برای آن کرده بودم. علاوه بر داورانی که داشتیم می خواستم داورهای دیگری اضافه کنم اما متاسفانه برنامه متوقف شد که لطمه روحی زیادی به من و تیمی که داشتم زد. بستر خوبی برای جوان ها و استعدادشان بود که از بین رفت. من متاسفم که این اتفاق افتاد و دلیل منطقی هم پشت آن نبود. سنگ پرانی کردند و سلیقه ای جلوی آن را گرفتند که امیدوارم دوباره روزی بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

شرایط مافیایی چقدر در رسانه ملی وجود دارد؟

نمی شود گفت شرایط مافیایی، بحث سلیقه ای بودن مدیران است. من شرایط مافیایی را به شکل دیگری تعریف می کنم، به نظر من یک سری تهیه کننده وارد رسانه شده اند که اصلا تهیه کننده نیستند و کاسب هستند و اصلا جان هنر و فضای هنری  برای آنها مهم نیست، فقط پول در آوردن برای آنها مهم است و این بزرگترین لطمه ای است که رسانه می خورد.

خوش چهره بودن چقدر در دیده شدن تاثیر دارد؟

به نظر من خیلی تاثیر ندارد، شاید از صد در صد بیست درصد، شاید ما خیلی مجری هایی داریم که به آن خوش چهره ای که منظور شما است نباشند ولی اینقدر اجراهای آنها ناب و جذاب است که شما لذت می بردید. به نظر من چهره در بازیگری نسبت به اجرا تاثیر بیشتری دارد.

شما جزو خوش چهره ها هستید؟

این لطف شما است و من نمی توانم بگویم بله یا خیر، شاید مردم این محبت را به من داشته اند ولی خودم نمی دانم که هستم یا نیستم.

موسیقی کجای زندگی شما قرار دارد؟

موسیقی همه جای زندگی من است، در واقع موسیقی برای همه مخاطبین یک هنر عجیب غریب و تاثیرگذار است، هنر اول و برای من واقعا همه چیز است، من عاشقانه و بی نظیر موسیقی را دوست دارم و لحظه به لحظه در زندگی من جریان دارد.

باربد بابایی،مهدی یغمای،فریدون آسرایی

خواننده محبوب هم دارید؟

خواننده محبوب ندارم، من آهنگ محبوب زیاد دارم، برای من خیلی فرقی نمی کند خواننده چه کسی باشد، آهنگ خوب را بیشتر می پسندم ولی خواننده هایی که از دستگاه های موسیقی سنتی خودمان بیشتر استفاده می کنند و خواننده هایی که صدای بم دارند بیشتر مورد پسند من هستند.

کانالتان در تلگرام توسط خودتان اداره می شود؟

این کانال را من زمان شب کوک راه اندازی کرده ام که یک مدت ادمین داشت و بعد خودم در دست گرفتم، بعد از فیلتر شدن تلگرام دیگر تمایل نداشتم آنجا فعالیتی کنم، تمام کارهایی که می خواستم آنجا انجام بدهم را در اینستاگرام می شود انجام داد.

ازدواج چقدر برای هنرمندان سخت تر از مردم عادی است؟

خیلی، شاید برای همسر هنرمند سخت تر است چون هنرمند به هر حال یک شلختگی زمانی دارد، خیلی وقت ها در اختیار زندگی خودش نیست، خیلی وقتها در اختیار کار خودش است و همسر هنرمندان بیشتر اذیت می شوند تا خود هنرمند. به نظر من برای یک هنرمند یک ازدواج موفق می تواند باعث پیشرفت باشد.

دوست دارید فرزندانتان (آیلین و شایلین) هم در این حیطه فعالیت کنند؟

اختیار دست خودشان است چون ما نمی توانیم تعیین تکلیف کنیم، دوست دارم که در حوزه هنر و در حوزه موسیقی نوازنده های خوبی شوند ولی اینکه خودشان بخواهند چه اتفاقی را رقم بزنند و تعیین کنند به عهده خودشان است، هر چه خودشان دوست داشته باشند طبیعتا من هم دوست دارم.

دختر دوقلو داشتن سخت است؟

سختی داشتن دو قول بیشتر برای مادر است. قطعا همسر من بیشتر سختی کشیده است، من معطوف کار بوده ام و ایشان در خانه بوده است. سختی هایی دارد ولی به نظر من شیرینی های آن بیشتر از سختی هایش است.

هیچ وقت از همسرتان در فضای مجازی عکسی منتشر نشده و به تازگی عکسی از دخترهای دوقلویتان منتشر کرده اید که بازتاب های زیادی داشت، علت خاصی دارد؟

بله دلیل آن همان فرار از حاشیه است چون فضای مجازی فضای سالمی نیست. ما خیلی وقت ها نمی دانیم پشت این آی دی که کامنت می گذارد چه آدمی نشسته است. آدم خوبی است یا بد، خالص است یا عقده ای، به خاطر همین اصلا دلم نمی خواهد زندگی ام درگیر حاشیه و ترکش های فضای مجازی شود. طبق توافق خانواگی و تصمیمات درون گروهی تصمیم بر این بود که هیچ وقت این اتفاق نیفتد. ساحل آرامش زندگی در آن فضای حقیقی باشد و وارد فضای مجازی نشود. راجع به بچه ها هم خودم با خودم قرارگذاشته بودم که تولد هجده سالگی شان عکسی با هم داشته باشیم، در همین حد است و قرار نیست از غذا خوردن و بیرون رفتن عکس و استوری بگذاریم، مردم باید پیگیر کارهای هنری من باشند نه زندگی خصوصی من.

به بازیگری فکر نمی کنید؟

من با بازیگری شروع کرده ام و لابه لای اجرا تئاتر و تله فیلم و سریال هم بازی کرده ام. بازیگری زمانی برای من جذاب است که نقشی باشد که بتوانم خوب کار کنم و آن را خوب در بیاورم، فیلمنامه خوب باشد.

به خوانندگی چطور؟

الان نه ولی شاید یک روزی به آن فکر کنم.

اگر شرایط مهاجرت فراهم شود ایران را ترک می کنید؟

شرایط مهاجرات سالهاست برای من مهیا است ولی بدون شعار هیچ وقت این کار را نخواهم کرد به خاطر اینکه سال ها در این کشور زحمت کشیده ام و اگر اعتبار و ارزش و عزت و احترامی دارم هیمن جا است. فکر می کنم که همین جا بهتر می شود پول در آورد و کنار همین مردم بهتر زندگی کرد. با همه مشکلاتی که وجود دارد این خاک چیزهایی دارد که نمی شود آن را ترک کرد. من آدم مهاجرت نیستم، شاید برای زندگی بچه هایم یک جا به جایی بزنم ولی قطعا زندگی و کار من در ایران خواهد بود.

نظریات مخاطبانتان چقدر برایتان اهمیت دارد؟

نظرهای منطقی را چه منفی باشد و چه مثبت حتما مدنظر قرار می دهم ولی اگر روی عقده یا از روی کینه باشد برای من خیلی مهم نیست.

 باربد بابایی مجری

اتفاقی افتاده که دوست نداشته باشید چهره مشهوری باشید؟

نه، شهرت دوست داشتنی است ولی وقتی با خانواده و فضاهای خصوصی در یک فضای عمومی قرار می گیرم خیلی دوست دارم لحظات راحت و آرامشی را داشته باشم. شهرت به هر حال تبعاتی دارد که در عین دوست داشتن باید تحمل کرد، شهرت من را خیلی اذیت نمی کند.

علاقه مندی ها و تفریحات شما؟

مسافرت را خیلی زیاد دوست دارم، فیلم دیدن، گوش کردن موسیقی و ساز زدن که جزو تفریحات همیشگی من است.

شما هنرمند کم حاشیه ای هستید، حاشیه را دوست ندارید؟

حاشیه به شرط اینکه لطمه به کسی نزند، حاشیه به شرط اینکه به هر طریق و طرقی آدم بیشتر دیده شود خوب نیست، حاشیه در نوع شیک و مثبت آن خوب است ولی اگه قرار باشد آدم دست و پا بزند تا بیشتر دیده شود را اصلا دوست ندارم.

این دوری از حاشیه تعمدی است؟

بله تعمدی است. از حاشیه بدم نمی آید ولی حاشیه ای که ضرری به کسی نزند، از حاشیه های زرد فراری هستم.

آخرین فیلم و کتاب خوبی که خوانده و دیده اید را معرفی می کنید؟

آخرین فیلمی که دیده ام سریال خانه کاغذی بود که خیلی دوست داشتم، من بیشتر کتاب صوتی گوش می دهم و به یاد گذشته شازده کوچولو را گوش کردم و همچنین رمان شوهر آهو خانوم که جزو کارهای قدیمی و خوب است. کتاب های آقای محمود دولت آبادی را هم خیلی دوست دارم و چند وقت پیش مسخ کافکا را دوباره خواندم که خیلی کتاب خوبی است.

غیر از اجرا چه فعالیت دیگری دارید؟

تهیه کننده موسیقی و کنسرت می گذارم. آلبوم تولید می کنم که الان با توجه به شرایط کرونایی این کارها را نمی شود کرد ولی هر از چند گاهی در حوزه بیزینسی هم فعالیت دارم.

غیر از اجرا چه هنری را دوست دارید که نمی توانید انجام بدهید؟

خیلی نقاشی را دوست دارم اما آدم بسیار ناتوانی در نقاشی هستم. در موسیقی یک کارهایی بلد هستم ولی نقاشی را خیلی دوست دارم که متاسفانه بلد نیستم.

زندگی را چه رنگی می بینید و خط قرمزهای شما چیست؟

زندگی به نظر من آبی فیروزه ای است و خط قرمزهای من زندگی خصوصی، بدقولی و بی نظمی که خیلی من را عصبانی می کند.

چند شخصیت که دوست دارید از نزدیک ببینید؟

یکی پائولو کوئلیو، یکی ولادیمیر پوتین و یکی هم آندره بوچلی.

دوست داشتید کجا و با چه شغلی متولد می شدید؟

بدون حرف کلیشه ای ایران و همین شد که دوست دارم.

ویژگی های خاص باربد بابایی چیست؟

شاید بتوانم بگویم در کارهای شخصی ام خیلی آدم منظم و مرتبی هستم و نظم کاری برای من مهم است.

دوستان صمیمی شما بیشتر هنری هستند؟

دوستان خیلی صمیمی من که مثل برادر هستند، برادران دمیرچی هستند که هم مدیربرنامه و هم شریک های من هستند، رفیق های من هستند و در میان بچه های هنر با امیر غفارمنش خیلی رفیق هستم که رابطه خانوادگی هم داریم، با مهدی یغمایی و فریدون آسرایی هم خیلی رفیق هستم.

عکس جدید از باربد بابایی 

چقدر به ماندگاری فکر می کنید؟

ماندگاری خیلی فاکتورهای خاصی می خواهد و به نظر من مهمترین رمز ماندگاری برای یک هنرمند داشتن اندیشه و مانیفست فکری خوب و خاص است، هنرمند با هنرش خیلی ماندگار نمی شود بلکه با نوع اندیشه و تفکرش است که ماندگار می شود.

بازیگری داریم که ماندگار شود؟

اکثرشان در قید حیات نیستند، استاد انتظامی، استاد کشاورز، استاد پرویز فنی زاده، زنده یاد اکبر مشکین، زنده یاد خسرو شکیبایی، اینها بازیگران ماندگاری هستند و در نسل جوان باید دید در آینده چه می شود، به نظر من قصه هنر خیلی به بیزینس نزدیک شده و خیلی جان هنر و اندیشه و تفکر در آن جریان ندارد.

شما سلبریتی هستید؟

نه فکر نمی کنم، در ایران یک تعریف اشتباه برای سلبریتی اتفاق افتاده و اینقدر این تعریف اشتباه بوده که تصور مردم و مخاطب از کلمه سلبریتی اشتباه جا افتاده که یعنی آدمهای مغرور دماغ سربالای مرفه بی درد بی دانش بی عقل که فقط مشهور شده اند، من آدمی هستم که علاقه مند به کار هنری است و بیست و دو سال از روزهای جوانی اش را برای این کار گذاشته، هر کاری هم کرده ام با عشق تلاش کرده ام پیام محبت آمیز خودم را به مخاطب برسانم، خدا را شکر همیشه هم جواب داده است، من یک هنرمند هستم که کماکان بدون هیچ حاشیه ای دارم شاگردی می کنم.

هنرمند روی جامعه چقدر تاثیر دارند؟

به شدت تاثیر دارد، برمی گردم به چند سوال قبلی که هنرمند با تفکر و اندیشه اش می تواند کار خوب و ماندگار کند و می تواند یک تاثیر خوب بر جامعه بذارد. یکی از معظلات امروز ما این است که بعضی از رفقای هنرمند ما بدون دانش و آگاهی راجع به مسائل مختلفی که در آن حوزه ها سواد ندارند اظهار نظرهای قطعی می کنند و این در ذهن مخاطب تشویش ایجاد می کند، این هنرمندان یک سری دنبال کننده دارند و باعث می شوند با یک سری پیام غلط ذهن خیلی ها به هم بریزد، هنرمند باید خیلی با مراقبت و مواظبت نظرش را راجع به چیزی بگوید و اگر سواد آن را ندارد اصلا نظر ندهد و اصلا راجع به آن حرف نزند، حتی اگر به عنوان یک شهروند هم می خواهد نظر بدهد باید خیلی مواظب باشد.

برعکس آن، جامعه چقدر روی هنرمند تاثیرگذار است؟

برعکس آن هم که به شدت زیاد است، اصلا ما از جامعه تاثیر می گیریم و می توانیم جلوی دوربین آینه باشیم و آن را پس بدهیم.

در رابطه با فعالیت در زمینه موسیقی و دفترتان در هامبورگ صحبت می کنید؟

سال های متمادی با شریک های خوبم در آلمان کنسرت های خارج از کشور گذاشته ایم که خدا را شکر خیلی هم مورد پسند بود و استقبال خوبی انجام شد، از سال گذشته که یک مقدار معطوف کارهای رسانه ای خودم شدم این کارها منتهی شد به امسال که کرونا آمد و حالاحالاها نمی شود کاری انجام داد. دوستان خوب من در اروپا هستند و هر وقت شرایط مساعد شد دوباره حرکتی را ایجاد می کنیم.

آرمان شهر شما در دنیای هنر چیست؟

جایی است که آدمها با هم نجنگند و زیر آب هم را نزنند، مدیرانی بیایند که هنر و فرهنگ برای آنها دغدغه باشد، دوست دارم فضایی ایجاد شود که هیچ پیشکسوتی مشکل مالی نداشته باشد تنهایی نکشد، به داد آنها برسیم.

چیزی که از خودتان انتظار داشتید امروز باشید، هستید؟

آن چیزی که من باید تلاش می کردم تلاش کرده ام ولی همیشه در کار شما نقش اول را ندارید، تصمیم گیری مدیران و فضایی که به شما داده می شود می تواند خیلی موثر باشد. ساخت فصل بعد شب کوک جزو تارگتهای من است و امیدوارم بتوانم در موسیقی آن چیزی را که بلد هستم انجام بدهم و کمک بزرگی به جامعه موسیقی شود، به نظر من هنوز خیلی راه مانده است.


همچنین در ادامه مصاحبه باربد بابایی با تی وی پلاس مشاهده می کنید:

عکس باربد بابایی

باربد بابایی  باربد بابایی باربد بابایی عکس باربد بابایی


باربد بابایی  باربد بابایی و پرستو صالحی باربد بابایی  باربد بابایی مجری برنامه زوج نو باربد بابایی باربد بابایی و ایمان صفا در سریال خودخواسته باربد بابایی  باربد بابایی در اکران فیلم نمور باربد بابایی  باربد بابایی در برنامه فرمول یک باربد بابایی شیدا یوسفی،سمیرا حسن پور،باربد بابایی و متین ستوده در اکران فیلم نمور

 پرسش های متداول

سن باربد بابایی چقدر است؟
باربد بابایی متولد سال 1357 است و هم اکنون 43 سال سن دارد.
قد باربد بابایی چقدر است؟
187 سانتی متر
باربد بابایی اهل کجاست؟
باربد بابایی در تهران به دنیا آمد.
باربد بابایی در کدام شبکه ماهواره ای فعالیت داشت؟
باربد بابایی در ماهواره در برنامه ایران موزیک مهاجر در دهه هشتاد فعالیت داشت.
باربد بابایی چه واکنشی نسبت به اعتراضات مردمی پس از مرگ مهسا داشت؟
باربد بابایی بعد از حوادث مرگ مهسا امینی و اعترضات سراسری از اجرا خداحافظی کرد.
نام دختران باربد بابایی چیست؟
باربد بابایی دختر دوقلو به نام های آیلین و شایلین دارد.
باربد بابایی و همسرش غزل حشمت چه نسبتی دارند؟
باربد بابایی همسرش غزل حشمت نیست و این دو صرف در سریال همکار بودند.
صفحه اینستاگرام باربد بابایی به چه آدرسی است؟
barbodbabaee آدرس آی دی باربد بابایی در اینستاگرام است.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی باربد بابایی که با اجرای در برنامه شب کودک به شهرت رسید را بررسی کردیم. در مطلبی بیوگرافی سمیرا حسن پور و همسرش سامان سالور با عکس جدید و بیوگرافی کیمیا بابائیان از بازیگری تا مافیا با عکس جدید پرداختیم که در صورت تمایل می توانید آنها را هم مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این مجری خوش چهره هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی هنری  و شخصی اش دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نظر شما