شناسهٔ خبر: 58633216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حکایت‌های «نی» و «حکمت» با کتاب‌خوان‌های زنجان همراه می‌شود

فاطمه توفیقی

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در راستای آشنایی نسل جدید با ادبیات کلاسیک و متون کهن شاعران بزرگ ایران، نشست‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری سلسله نشست‌های «حکایت نی» و «حکایت حکمت» اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

حسین رحمانی‌زاده پیش از ظهر امروز (۱۸ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در سال‌های گذشته همواره محفلی برای برپایی نشست‌ها و محافل ادبی بوده است و در این راستا محفل ادبی استاد رضا روزبه تشکیل و فعالیت‌های بسیاری را ترتیب داده است، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های ادبی در راستای ترویج و نشر ادبیات فاخر ایرانی، از جمله مهم‌ترین اهداف کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه بررسی شرایط حاکم بر نسل جدید گویای آن است که نوجوانان و جوانان انس و ارتباط خوبی با متون ادبی کهن ندارند و لازم است نهادهای فرهنگی در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر داشته باشند، افزود: در راستای آشنایی نسل جدید با ادبیات کلاسیک و متون کهن شاعران بزرگ ایران نشست‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده است که از آن جمله می‌توان به سلسله نشست‌های «حکایت نی» با محوریت مثنوی معنوی و «حکایت حکمت» با محوریت بوستان سعدی اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: نشست «حکایت حکمت» و «حکایت نی» در کتابخانه سهروردی زنجان برگزار می‌شود که مدرس و استاد این دو نشست دکتر قربان ولیئی عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان است.

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه همزمان با ایام دهه فجر سلسله نشست‌های حکایت حکمت در کتابخانه سهروردی نیز آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین نشست‌هایی شاهد پویایی فرهنگ و ادبیات در شهر زنجان خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما