شناسهٔ خبر: 58632716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معارفه رئیس جدید دانشگاه سمنان

افتتاح بزرگترین پروژه دانشگاهی کشور در دانشگاه سمنان

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان از افتتاح سالن همایش های بین المللی دانشگاه سمنان به عنوان بزرگترین پروژه دانشگاهی کشور نام برد و گفت: بزرگترین پروژه دانشگاهی کشور، مرکز همایش های شهید قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان امروز با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید که از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل این پروژه اعتبار تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان روز سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه سمنان با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات مرکز همایش های شهید قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان ضمن تبریک ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم الشان(ره)، اظهار کرد: ماستان سمنان در ایام الله دهه فجر تا به امروز میزبان وزاری نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.
وی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز شاهد دستاوردهای بسیار موفقی در حوزه های مختلف از جمله حوزه دانشگاهی و علمی هستیم و تاثیر اقدامات شاخص اندیشمندان، دانشجویان و پژوهشگران کشور و استان در معادلات علمی منطقه و کشور قابل مشاهده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: ما در استان سمنان پژوهشگران برتر را داریم و جوانترین پروژهشگر برتر کشور متعلق به استان سمنان است.
وی در ادامه بیان کرد: استان سمنان استانی دانشگاهی و فرهیخته و نرخ با سوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است که به همین‌ جهت آمادگی کامل برای‌حمایت از حوزه دانشگاه در استان وجود دارد.
استاندار سمنان تصریح کرد: خوشبختانه در اتفاقات اخیر کشور، با بصیرت و همراهی دانشجویان استان، مطالبه گری هوشمندانه همراه با بصیرت شکل گرفت و کوچکترین ناهنجاری نداشتیم و ارزش های ما در استان حفظ شد که این‌مهم‌ را مرهون همراهی دانشجویان با مجموعه ریاست دانشگاه، اساتید و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های هستیم.
وی با اشاره به معارفه رئیس جدید دانشگاه سمنان در این نشست اظهار کرد: دکتر نصیری زرندی فردی متواضع، فعال و پیگیر در حوزه های دانشجویی، پژوهشی، توسعه فضاهای فرهنگی علمی و زیرساخت در مسند دانشگاه سمنان بودند.
هاشمی اظهار کرد: امروز نیز دکتر سعدالدین، فردی دانشمند، صاحب فکر و اندیشه و جهادی به سمت ریاست دانشگاه سمنان‌ معرفی می شوند که قطعا همان مسیر گذشته را بهتر و با سرعت بیشتر به پیش خواهند برد.
استاندار سمنان عنوان کرد: در حوزه دانش بنیان از ابتدای سال گذشته ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال بود که در حال حاضر به ۱۱۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته و مجوز فعالیت ۵۰ شرکت‌ دانش بنیان دیگر نیز در حال صدور است.
وی ادامه داد: امروز ۱۰ معدن فعال در سطح استان در حوزه فرآوری فعالیت خواهد دارد که ۱۱ معدن دیگر نیز در بحث فرآوری در دست اقدام است.
هاشمی افزود: در دهه فجر سال گذشته ۵۰۸ پروژه عمرانی اقتصادی و کلنگ زنی برای استان مهیا شده بود که این میزان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ به ۹۴۸ پروژه افزایش یافته که می توان گفت از لحاظ تعداد ۸۶ درصد رشد داشته است.
استاندار سمنان در پایان گفت: همچنین بحث ارزش ریالی پروژه های عمرانی، اقتصادی و کلنگ زنی نیز از یک هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ به ۵هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که می توان گفت ۲۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا همچنین در حاشیه این آیین که در سالن اجتماعات مرکز همایش شهید قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان و با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، هاشمی استاندار سمنان و بهرامی، فرماندار سمنان ضمن تقدیر از تلاشهای چندین ساله دکتر نصیری زرندی رئیس پیشین دانشگاه، دکتر سیف الله سعدالدین به عنوان رئیس جدید دانشگاه سمنان معرفی شد.
به گزارش ایسنا-طراحی ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان که در سایت اصلی این دانشگاه ساخته شده در سال ۹۱ در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا قرار گرفت.در این پروژه سعی شده که حجم مجموعه کتابخانه دانشگاهی و سالن آن بعنوان یک تندیس یا یک عکس به یاد ماندنی باقی بماند .گره و چفد ضربدری در نما ,حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان میدهد .در حالی که شیشه های ثابت تیره مثلثی شکل فضا را روشن میکند و در واقع به نوعی با نور و سایه بازی می کند.

همچنین این عناصر با کاهش نور خورشید بخصوص در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می آورد.
به گزارش ایسنا، این سالن آمفی تئاتر شامل ۱۰۰۰ صندلی و سالن تجمع  ، فضای چند منظوره , فضای انتظار و.... میشود.
همچنین کتابخانه نیز شامل بخش مطالعه، نشیمن مخصوص مطالعه روزنامه، ذخیره سازی چند زبانه، کافی نت، سالن مجموعه مراجع، دفتر اداری، فضای کتاب های نفیس و ... است. طراحی آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه سمنان در سال ۲۰۰۶ انجام شده و در مساحت ناخالص هشت هزار متر مربع پیش بینی شده است.

انتهای پیام

نظر شما