شناسهٔ خبر: 58632664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرامیداشت دهه فجر

افتتاح ۲۶۹ طرح بخش کشاورزی شهرستان زهک

زاهدان- ایرنا- ۲۶۹ طرح بخش کشاورزی زهک امروز/سه شنبه/ با حضور استاندار سیستان‌ و بلوچستان، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه اجرایی در این شهرستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مدیر جهادکشاورزی زهک در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با هدف حمایت از کشاورزان و دامداران منطقه که در شرایط بحرانی خشکسالی و کم آبی قرار دارند طرح‌های مختلفی در زیربخش‌های کشاورزی منطقه با مشارکت بهره‌برداران در حال اجراست که در ایام دهه فجر امسال ۲۶۹ طرح به بهره‌برداری رسید.

حبیب رستمی افزود: ۶۵ واحد گلخانه خانگی و صنعتی،۱۸۳ حلقه چاهک کشاورزی تأمین آب و ۲۱ باب استخر دو منظوره از مهمترین طرح‌های افتتاح شده این شهرستان در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: بیش‌از ۱۸۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ ،اعتبارات دولتی و آورده بخش خصوصی سرمایه‌گذاری جهت اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

به گزارش ایرنا ۵۱۳ طرح بخش کشاورزی با سرمایه گذاری۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان گرامیداشت دهه فجر امسال در سیستان و بلوچستان در حال بهره برداری است.

طرح‌های بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، آب و خاک و امور فنی مهندسی، امور عشایری، شیلات آب‌های داخلی، شیلات آبهای فراساحلی، سازمان تعاون روستایی، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت ترویج کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ویژه ایام الله دههٔ فجر را تشکیل می‌دهند.

این طرح‌ها برای بیش‌از ۱۰ هزار نفر شغل دائم و حدود ۶ هزار نفر نیز در استان شغل موقت ایجاد کرده است و بیش‌از ۲۰ هزار خانوار روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما