شناسهٔ خبر: 58632396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ستاره استقلال مدعی شد؛

در جدول اشتباهات داوری، قهرمان هستیم!

تیم فوتبال استقلال اگرچه همراه با ساپینتو در فصل جاری فراز و نشیب زیادی را متحمل شده اما در این اواخر چند برد پیاپی باعث شده تا آبی‌ها به جمع مدعیان برگردند و امیدوارانه رقابت‌های پیش‌رو را دنبال کنند.

صاحب‌خبر -
در جدول اشتباهات داوری، قهرمان هستیم!
کد خبر: 595822
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۱:۳۶:۵۳

تیم فوتبال استقلال اگرچه همراه با ساپینتو در فصل جاری فراز و نشیب زیادی را متحمل شده اما در این اواخر چند برد پیاپی باعث شده تا آبی‌ها به جمع مدعیان برگردند و امیدوارانه رقابت‌های پیش‌رو را دنبال کنند. این درحالی است که در فصل جاری جمعی از ستاره‌های فوتبال ایران در تیم ساپینتو دور هم جمع شده‌اند تا درصورت امکان برای اولین بار در تاریخ این باشگاه بتواند در قهرمانی دبل کرده و دوباره جام را بالای سر ببرد. موضوعی که محمد محبی، وینگر بوشهری استقلال نیز به آن اعتقاد دارد و اشاره می‌کند فاصله با صدر جدول باز هم کمتر شده و این استقلال است که در ادامه لیگ در صدر جدول فاصله انداخته و شانس اول قهرمانی در رقابت‌های امسال محسوب خواهد شد. 

به گزارش فرهیختگان، محبی از زمانی که به استقلال پیوسته کمتر با رسانه‌ها مصاحبه کرده است، به همین دلیل در این فرصتی که دست داد سعی کردیم تا از هر دری با او صحبت کنیم؛ از ابتدای فصل و زمان استقلالی‌شدنش تا از دست دادن جام‌جهانی و سایر مسائل مرتبط دیگر با استقلال. گفت‌وگو با محبی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را درباره وضعیت تیم در آستانه دیدار با نفت مسجدسلیمان آغاز کنیم. شرایط استقلال برای بازی عصر امروز چطور است؟

تیم ما بعد از بردهای اخیر شرایط خیلی بهتری پیدا کرده است. ما قبل از اینکه لیگ برتر به خاطر تعطیلات جام‌جهانی 2022 قطر متوقف شود، بهترین فوتبال را در لیگ ایران ارائه می‌کردیم و نتایج خوبی هم کسب کرده بودیم اما بعد از این وقفه‌ای که به‌خاطر تعطیلات جام‌جهانی به وجود آمد یک مقدار از روالی که داشتیم فاصله گرفتیم و بعضا نتایجی کسب کردیم که در خور شان استقلال نبود. 

به نظر می‌رسد مصدومیت بازیکنان کلیدی استقلال در هفته‌های اخیر ازجمله خودت در نتایجی که به آن اشاره کرده تاثیرگذار بوده باشد. 

بله همین‌طور است. چند تن از بازیکنان ما در خطوط مختلف آسیب دیدند و به همین خاطر در چند بازی به اجبار ما را همراهی نکردند، این درحالی است که زمان برد دوباره بخواهند به شرایط آمادگی مطلوب و حضور در زمین مسابقه برگردند. 

اما هرچه جلوتر رفتید وضعیت هم بهتر شد. 

دقیقا! در ادامه هرچه پیش رفتیم دوباره استقلال به روال خوب و مطلوب خود بازگشته و بازی‌هایی که در زمین به نمایش می‌گذاریم همین ادعا را ثابت می‌کند و نتایج خوبی که در هفته‌های اخیر به دست آمده است نیز همین مساله را نشان می‌دهد. 

درباره بازی با نفت مسجدسلیمان صحبت کن. این دیدار به نسبت راحت برای استقلال را چطور می‌بینی؟

در لیگ برتر هیچ حریف ساده‌ای وجود ندارد حتی اگر در قعر جدول باشد. نفت هم تیم خوب و سرسختی است و نشان داده که از جنگندگی لازم برخوردار است. همه هدف ما این است که بتوانیم به روال خوب خود در این هفته‌های اخیر ادامه بدهیم. ما در این دیدار هم برای 3 امتیاز به زمین مسابقه می‌رویم و قصد داریم تا با برتری مقابل حریف یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک شویم و چه بسا به صدر نیز برسیم. ما همه هدف‌مان برای بازی امروز برتری مقابل نفت است و قصد داریم با تداوم نمایش اخیر خود به این مهم دست پیدا کنیم. 

درباره سطح داوری‌های رقابت‌های لیگ برتر چه صحبتی داری؟ استقلالی‌ها اعتقاد دارند از این ناحیه بیشترین ضرر را دیده‌اند این درحالی است که در این خصوص سایر تیم‌ها از جمله پرسپولیسی‌ها نیز به‌شدت اعتراض دارند. 

در این خصوص می‌خواهم با آمار و ارقام صحبت کنم. در این خصوص از سوی برخی رسانه‌ها، جدول‌های آماری براساس نظرات کارشناسی منتشر شد. این درحالی است که من معمولا بعد از بازی‌های خودمان صحنه‌های کارشناسی داوری‌ها را می‌خوانم و می‌بینیم و سایر دیدارها را هم بررسی می‌کنم. بنابراین معتقدم که اگر امروز جدولی از رقابت‌های لیگ برتر منتشر می‌شد مبنی‌بر اینکه چه تیم‌هایی بیشتر از سایر تیم‌ها از لحاظ داوری متضرر شده‌اند از بس که داوران به ضرر ما سوت زده‌اند، شک نکنید استقلال امروز قهرمان این لیگ در این جدول از لحاظ اشتباهات داوری می‌شد. حتی در پایان نیم‌فصل هم جدولی منتشر شد که براساس بررسی‌های دقیقی که به عمل آورده بودند مشخص شد استقلال بیشترین ضربه را از سمت داوران متحمل شده است. جالب اینکه بعضا برای ما صحنه‌هایی را خطا یا پنالتی نمی‌گیرند یا بازیکن حریف را اخراج نمی‌کنند و اصلا نیازی به کارشناس ندارد که حتما یک کارشناس بخواهد آن را بررسی کند بلکه یک هوادار عادی و معمولی هم می‌تواند متوجه شود که پنالتی ما را نگرفتند یا در یک صحنه‌هایی باید بازیکن حریف را اخراج می‌کردند که نکردند. 

با این صحبت‌ها یعنی اعتقاد داری استقلال بیشترین ضربه را از داوری خورده است؟

قطعا همین‌طور است و بیشتر از هر تیمی این استقلال است که از مشکلات داوری در فصل جاری رنج برده است. این را هواداران‌ ما می‌دانند و آمارش هم منتشر شده و اظهارات کارشناسی داوری هم وجود دارد. در هر صورت کاری هم نمی‌توان کرد. این موارد همیشه وجود داشته و باز هم پیش می‌آید اما ما سعی می‌کنیم در ادامه رقابت‌های لیگ همه هدف و تمرکزمان روی این مساله باشد که با وجود اشتباهات سهوی داوران نیز بتوانیم رقبای خود را شکست بدهیم. ما همه تمرکزمان روی این موضوع است که فارغ از مسائل داوری بتوانیم در هر بازی برنده مسابقه باشیم. 

تو یکی از بازیکنانی بودی که با اصرار ساپینتو و شناخت این سرمربی استقلالی شدی تا جایی که زمان زیادی نیز برای اینکه این امر محقق شود زمان برد. کار با ساپینتو چطور است؟

آقای ساپینتو را از زمانی که در لیگ پرتغال بازی می‌کردم می‌شناختم و او هم از همان‌جا روی من شناخت داشت. خیلی خوشحالم که با این سرمربی کار می‌کنم. مربی‌ای که خودش و کادرش زمان زیادی می‌گذارند و برای تیم زحمت می‌کشند. با وجود آن که ایشان تازه به فوتبال ایران اضافه شده و تا پیش از این از فوتبال ما شناختی نداشت، نتایجی که استقلال می‌گیرد نشان‌دهنده کار و تلاش این سرمربی و کادرفنی همراهشان در کنار زحمت بازیکنان در زمین است. او یک مربی پرشور و نشاط و بسیار احساسی است که قلب بزرگی دارد و از اینکه با این مربی کار می‌کنم خیلی هم خوشحال هستم. 

به‌نظر می‌رسد رفتار هیجانی ساپینتو تا حدودی روی برخی بازیکنان ازجمله خودت تاثیر‌گذار بوده شده باشد چراکه بیشتر کارت‌هایی که در فصل جاری گرفتی روی اعتراض و مسائل غیرفنی بوده است. 

ساپینتو آدم خوش‌قلب و مهربانی است که معمولا با رفتارش به تیم و بچه‌ها انرژی مثبت و‌انگیزه می‌دهد. او هم خودش و هم کادرش بسیار زحمتکش و پرتلاش هستند. در هر صورت هر آدمی یک سری خصوصیات اخلاقی منحصر به خودش را دارد که بر این اساس ساپینتو نیز فردی بسیار هیجانی و احساساتی به‌شمار می‌رود. این از ویژگی‌های اخلاقی ایشان است اما به نظر من آدم بسیار خوبی است و همیشه هم حضور در کنار خط باعث انگیزه و روحیه به تیم می‌شود. حتما دیده‌اید که ما با این ویژگی سرمربی که داریم توانستیم در چند بازی در دقایق پایانی گلزنی کرده یا پنالتی گرفتیم و موفق شدیم تا ورق بازی را برگردانیم که یکی از دلایل اصلی آن روحیه جنگندگی تیم است که از شخص ساپینتو به زمین و در روحیه بچه‌ها منتقل می‌شود. بر همین اساس ما باید تا ثانیه آخر برای موفقیت بجنگیم و این روحیه را هم مطمئنا از سرمربی خود می‌گیریم. بنابراین تاکید می‌کنم که حضور ساپینتو در کنار خط از لحاظ ‌انگیزشی خیلی به ما کمک می‌کند. 

با این تفاصیل چقدر به قهرمانی استقلال در فصل جاری امیدوار هستی؟

صد‌در‌صد امیدواریم و به نظرم استقلال در این فصل امید اول قهرمانی به شمار می‌رود. ما شایستگی خود را نشان دادیم و توانستیم فاصله را کم کرده و به 3 امتیاز تا صدر جدول برسانیم. مطمئنا می‌توانیم این فاصله را باز هم کم کرده و آن را به صفر برسانیم و در ادامه نیز به‌عنوان صدرنشین با حریفان خود فاصله بیندازیم. هنوز بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده و 36 امتیاز دست‌نخورده دیگر هم وجود دارد و من مطمئنم که استقلال می‌تواند قهرمانی فصل گذشته خود را تکرار کند. 

مقداری به گذشته برگردیم. در‌حالی‌که بسیار آماده بودی از لیست تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی خط خوردی. در این خصوص هنوز هم دلخور و ناراحتی؟

درباره گذشته‌ها نمی‌خواهم صحبت زیادی داشته باشم و هرچه که درخصوص جام‌جهانی دیگر تمام شده و اصلا نمی‌خواهم درباره این دوران فکر کنم. هرچه بود تمام شد اما همه تلاشم را می‌کنم تا برای جام ملت‌های 2023 بتوانم جزء لیست تیم ملی باشم. بسیار لذت‌بخش و باعث افتخار است اگر بتوانید لباس تیم ملی کشورتان را بر تن کنید. این موضوع غرور‌آفرین است که بعدا اعلام کنید من هم بازیکن تیم ملی بودم و پیراهن این تیم را بر تن کردم به‌خصوص اگر این موضوع با حضور در تورنمنت‌هایی بزرگ همراه شود. بنابراین من سعی می‌کنم باز هم به این افتخار برسم و برای تیم ملی در جام ملت‌های قطر با پیراهن تیم ملی به میدان بروم. 

از دست کی‌روش چقدر ناراحتی؟

اصلا نمی‌خواهم بیشتر از این درباره گذشته صحبت کنم. 

دوباره به استقلال برگردیم. به مرز مطلوبی از آمادگی جسمانی رسیده‌ای؟ در چند بازی اخیر بعد از مصدومیتی که داشتی به صورت تعویضی استقلال را همراهی کردی. 

به‌طور کلی شرایط خوبی دارم. درد کمی از چند مدت قبل در کمرم داشتم که جدا از تمرینات تیم خودم هم به صورت اختصاصی برای برطرف کردن این مشکل با کادر پزشکی تمریناتم را انجام می‌دهم. در کنار آن با سایر بازیکنان با تیم هم تمرینات تاکتیکی را پشت سر می‌گذارم و مشکل خاصی که جای نگرانی باشد وجود ندارد. این مصدومیت من هم کهنه هست و چیز جدیدی نیست و فقط برخی وقت‌ها من را اذیت می‌کنم اما مشکل حادی نیست و با آن کنار آمدم و می‌توانم در ادامه استقلال را همراهی کنم. 

بعد از اینکه در چند بازی برای استقلال گلزنی کردی در روند گلزنی‌ات تا روز بازی ملوان وقفه افتاد این در حالی است که با توجه به گلزنی‌هایت در دیدارهای قبلی، استقلالی‌ها روی تو برای موفقیت هرچه بیشتر حساب باز کرده بودند. 

این یک توقف کوتاه‌مدت و موقتی بود و مطمئن باشید دوباره موتور گلزنی‌هایم روشن خواهد شد. البته برای من مهم نیست که چه کسی در ترکیب استقلال گلزنی کند بلکه مهم این است که تیم استقلال گل بزند و برنده مصاف‌هایش باشد چون هر کسی گل بزند و تیم برنده بازی باشد، درنهایت 3 امتیاز به ما می‌رسد و این مهم‌ترین مساله است که همین 3 امتیاز‌ها در مسیر قهرمانی به ما کمک کنند. شاید خیلی از این گل‌ها در طول فصل فراموش شوند و از یاد و خاطره‌ها بروند اما اگر قهرمان شویم در پایان فصل همه می‌گویند که استقلال قهرمان شد. در تاریخ این قهرمانی‌ها هستند که در اذهان باقی می‌مانند و اینکه چه کسانی در این مسیر به قهرمانی کمک کرده‌اند معمولا فراموش می‌شوند. حالا هم قهرمانی استقلال در فصل جاری از هر چیزی حتی گلزنی من مهم‌تر است هرچند من هم در کنار سایر بازیکنان کمک می‌کنیم تا به این مهم دست پیدا کنیم. 

تجربه حضورت در استقلال در فصل جاری تا این جای کار چطور بوده است؟

خدا را شکر با همه بازیکنان استقلال رابطه صمیمانه و نزدیکی دارم و با تمامی آنها رفیق هستم. در این بین چون به تازگی لباس این تیم را بر تن کردم برخی از بازیکنان قدیمی تیم به من همیشه کمک کرده‌اند به‌خصوص در روزهای ابتدایی که به استقلال آمده بودم و داشتم با شرایط تیم آشنا می‌شدم برخی قدیمی‌ترها کمک شایان‌توجهی به من کردند تا بتوانم خیلی زود جا بیفتم. حضور در استقلال برای من تجربه‌ای بسیار خوب، لذت‌بخش و افتخارآمیز بوده و الان هم چون در وسط فصل هستیم همه حواس و تمرکز من موفقیت و نتیجه‌گیری با این تیم است. 

برای فصول بعدی به تداوم حضور در استقلال فکر می‌کنی؟

الان حواسم و فکرم روی نتیجه گرفتن با استقلال است و در این خصوص نمی‌توانم نظری بدهم. هنوز 12 هفته تا پایان فصل باقی مانده و الان زمانش نیست بخواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم.

 

نظر شما