شناسهٔ خبر: 58632329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

احمدی مقدم: جمهوری اسلامی هیچ تعرض و حمله ای را بی پاسخ نمی گذارد

فاطمه خوش نیت

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح‌کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ تعرض و حمله ای را بی پاسخ نمی گذارد، منفعل نیست اما پاسخ حکیمانه و درخور می دهد و شتابزده عمل نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم طی سخنانی در همایش "بهار چهل و پنجم، قدس شریف در آستانه آزادی" با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارکرد: امام (ره) با انقلاب موجب تحولات در منطقه شد، انقلاب در شرایطی به پیروزی رسد که جهان بین دو اردوگاه شرق و غرب تقسیم شده بود و هیچ مساحتی مستقل از حضور در اردوگاه شرق و غرب نبود. 

وی تصریح کرد: در این شرایط امام(ره) انقلاب را با شعار استقلال، آزادی و جمهوری به پیروزی رساند استقلال به معنای نه شرقی - نه غربی که دشمنی هر دو جبهه را علیه جمهوری اسلامی به دنبال داشت.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به  انواع توطئه ها، فشارها، ایجاد جنگ علیه ایران، محاصره اقتصادی، فشار دیپلماسی حقوقی، عملیات‌های تروریستی علیه ایران ادامه داد: علی رغم همه این فشارها انقلاب اسلامی توانست از گردنه های مهمی عبور کند، شاید بتوانیم ادعا کنیم جمهوری اسلامی دارای بالاترین درجه تاب آوری در برابر فشارها است. 

وی با اشاره به زلزله اخیر در سوریه و ترکیه و ابراز همدردی با ملت این دو کشور اظهارکرد: موظفیم به آن ها کمک کنیم، خصوصا سوریه که از خرابی جنگ به تازگی عبور کرده، خدا آن ها را در امتحان دیگری قرار داد.

وی در ادامه سخنانش با طرح این سوال که اگر یکبار جنگ ترکیبی به کار گرفته شده علیه جمهوری اسلامی علیه یکی دیگر از کشورهای منطقه که امروز اقتصاد شکوفا دارد به کار گرفته شود، صادرات نفت و واردات کالا ممنوع شود آیا تاب آوری مقاومت را دارند؟ گفت: جمهوری اسلامی دارای درجه بالای تاب آوری در برابر فشارهاست، اما نه تنها ایستادگی کرده، بلکه دشمنان را به عقب رانده است. 
احمدی مقدم ادامه داد: صهیونیست ها علی رغم این که در عملیات های سازش شکست خوردند، به این اکتفا نکردند برای محو کردن مقاومت فلسطین، لبنان را اشغال کردند به تصور اینکه ظاهرا ماجرا تمام شد.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی یادآور شد : امروز دولت های سازش‌کار تلاش دارند با اتحاد صهیونیست ها،  جبران کنند اما از این مساله غافل هستند که مورد حمایت ملت های خود نیستند آشکارا در جام جهانی قطر مشخص شد مردم عرب حامی حکام  خود نیستند متاسفانه آنان از این درس نگرفتند.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی خودش در درون دیوارهایی که کشیده محو است، امروز مقاومت اسلامی که سلاح دست ساز داشت ، برخوردار از قدرت بازدارندگی است، نه سلاح های غربی، نه هواپیماهای پیشرفته و نه گنبد آهنین مانع مقاومت نشد.

وی تصریح کرد:  شرایط بد اقتصادی و امنیتی موجب شده  امروز باعث مهاجرت معکوس شده و غلبه زاد و ولد در درون سرزمین ها بیشتر از یهود است یعنی تغییرات دموگرافیک و جمعیتی یکی از مشکلات آنهاست. امروز رژیم صهیونیستی گرفتار عدم توازن درونی شده است.

وی  با یادآوری اینکه قرار بود نیروهای آمریکایی  با لشکرکشی به عراق و افغانستان هژمونی خود را توسعه دهند، گفت: امروز با صرف هزاران میلیارد فرار کردند ان شاء الله شاهد خروج کامل‌ نیروهای آمریکایی از منطقه باشیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه سخنان خود اظهارکرد: طرح‌های تسلط تروریست‌ها و تجزیه منطقه شکست خورد و سردار سلیمانی پرچمدار این اتفاقات بود که ایستادگی کرده و طرح‌های پیچیده آنان را به شکست کشاند.

وی تصریح کرد: امروزامروز نیمی از ارتش صهیونیستی با مشکلات سیاسی مثل بودجه مواجه هستند که کار را به جایی رسانده که دست به قاچاق و سرقت سلاح می‌زنند و انواع فساد دیگر که در این رژیم وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به شرارت های رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود را خواهد داد و در برابر اقدامات آنان منفعل نیست. پاسخش حکیمانه و درخور است و شتابزده عمل نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران مسیر مستمری را تا به امروز ادامه داده است و همچنان که رهبری هم فرموده‌اند جبهه استکبار روز به روز در حال ضعیف شدن و رو به افول می‌باشد و جمهوری اسلامی ایران همواره رو به صعود است. گرچه تحت تاثیر فشارها این امکان وجود دارد که در برهه‌ای کندتر عمل شده اما به هر ترتیب این موازنه در حال تغییر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما