شناسهٔ خبر: 58631621 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۶۰۰ فعال قرآنی خواستار پاسخ قاطعانه به اهانت‌کنندگان کلام وحی شدند

تهران- ایرنا- بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از استادان، قاریان، حافظان و خادمان قرآنی کشورمان و برخی اساتید و فعالان قرآنی جهان اسلام با صدور بیانیه ای از مسئولان و دولت‌های اسلامی خواستند تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، پاسخ قاطعی به عوامل و مسببان این اقدام شیطانی بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شورای عالی قرآنی در این بیانیه با اشاره به آیات 20 و 21 سوره مجادله آمده است: تمدّنِ در حال سقوطِ در جهنّم غرب، یک لایه دیگر از چهره‌ کریه و شیطانی خود را با سوزاندن قرآن عظیم در چند کشور اروپائی نمایان ساخت، با این پندار واهی که نور قرآن که در حال عالمگیر شدن است با این جنایت کثیف خاموش خواهد شد. این عمل ننگین که خشم و نفرت میلیاردها مسلمان را در سراسر جهان برانگیخت و همه آزادگان را با هر عقیده و مرامی آزرده ساخت، بی‌شک بی پاسخ نخواهد ماند و دست انتقام الهی، گریبان این موجودات پست و بی‌ارزش را خواهد گرفت و سزای سوزاندن کلام الله و مقابله‌جوئی با خدای قویّ عزیز را خیلی زود دریافت خواهند کرد و تازیانه عذاب پروردگار از همین لحظه آنها را تا جهنّمِ ابدی همراهی خواهد کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: حکّام و زمامداران غرب که میدان را برای این گونه تجاوزات به ساحت قدسی قرآن حکیم و ساحت نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص) فراهم کرده‌اند در حالی که حتی سؤال‌ کنندگان از افسانه چرند هولوکاست را زندان می‌کنند، مرگ حتمی تمدّنی را رقم زدند که بیش از چند قرن با فریبِ افکار مردم با شعار آزادی و حقوق بشر، چپاول کردند و جنگ افروختند و خرابی به بار آوردند و آزادی و کرامت آنان را لگدمال کردند و امپراتوری شیطان را در پهنه جهان گسترانیدند و امروز به جنگ رویاروی با خدا روی آورده‌اند.

جامعه قرآنی تاکید کردند: دیری نخواهد پائید که با این حماقت‌ها، جهان جشنِ مرگِ استکبارِ غرب را برپا خواهد کرد و آیات قرآن کریم دل های همه مستضعفان جهان را نوازش خواهد داد اِنَّ رَبَّکَ لَبِالمِرصادِ. جامعه قرآنی بر خود فرض می‌داند که با ابراز انزجار شدید از همه کسانی که به هر شکلی این رسوایی بزرگ را با زمینه‌سازی ارتکاب چنین ابرجنایتی رقم زدند، پشتیبانی کامل خود را از حرکت‌های خودجوش تمامی مسلمانان در اقصی نقاط جهان اسلام، در محکومیت این توطئه شیاطین علیه امت اسلام و قرآن عزیز اعلام نماید. از مسئولان و دولت‌های اسلامی انتظار داریم با بسیج تمام ظرفیت جهان اسلام، پاسخ درخوری به دشمنان اسلام و قرآن کریم بدهند.

این بیانیه در حاشیه هفدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن به امضای بسیاری از فعالان و چهره‌های قرآنی مانند مصطفی صدرزاده، سیدمحسن موسوی بلده، عباس سلیمی، عبدالرسول عبایی، شهریار پرهیزگار، علی‌اکبر حنیفی، عباس امام‌جمعه، احمد ابوالقاسمی،‌ محمدرضا ستوده‌نیا، غلامرضا شاه‌میوه، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، علیرضا معاف، محمود لطفی‌نیا، رحیم وظیفه‌شعاع، حمیدرضا مستفید، قاسم رضیعی، هاشم روغنی، سیدجواد سادات فاطمی، حامد شاکرنژاد، حیدر کسمایی، مهدی دغاغله و لاله افتخاری رسیده است.

در بین امضای اساتید خارجی نیز شخصیت‌هایی همچون طه محمدعبدالوهاب از مصر، سمیح عثامنه از اردن، عمربوسعده از الجزایر، عبدالمنعم احمد محمدعمر از سودان، رافع محمدجواد العامری و خیرالدین علی الهادی از عراق، طلال مسمار، حاتم سلامه برو و عادل خلیل از لبنان، منیر عقله از سوریه، عبدالشکور فلاح از افغانستان و عبدالله احمد إبل از کویت دیده می شود.

به گزارش ایرنا به دنبال اهانت دوباره یک دانمارکی به ساحت قرآن کریم برخی شخصیت های قرآنی همچون حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، محمد خواجوی، مهدی قره شیخلو، سید محسن موسوی بلده، محمد حسین سعیدیان، احمد حاجی شریف، محمدرضا پورزرگری و محمدرضا صلح‌جو هفته گذشته در پیام هایی اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

سه هفته پیش راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی- سوئدی نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور سوزاند. او جمعه گذشته نیز پس از اقامه نماز جمعه در منطقه‌ای در کپنهاگ در مقابل مسجد جامعه اسلامی این شهر بار دیگر به ساحت مقدس قرآن اهانت کرد.

این سیاستمدار افراطی درست در مقابل جایی که پلیس آن مکان را احاطه کرده بود دست به این اقدام زد. در جریان این اهانت سیاستمدار افراطی، نمازگزاران به این اقدام واکنش نشان دادند ولی با برخورد پلیس مواجه شدند. در روزهای اخیر این برای دومین بار است که این فرد اقدام به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم می‌کند. او اعلام کرده است تا زمانی که سوئد به عضویت ناتو ملحق نشود، به این اقدام اهانت آمیز خود ادامه می‌دهد.

اسامی امضاء کننده بیانیه را اینجا ببینید.

نظر شما