شناسهٔ خبر: 58631141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور 

به منظور سیاست گذاری عمومی برای گسترش فرهنگ مشارکت مالیاتی مردم، همایش مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور در دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین، ریس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این همایش گفت: نگاه ما این است که مالیاتهمایش مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور  به عنوان یک منبع درآمد پایدار در کشور به شمار آید.
 
داوود منظور افزود: اتکای ما در یکصد سال گذشته به درآمد‌های نفتی بود به همین دلیل مانع از این شده که به درآمد‌های دیگر نظیر مالیات بی اندیشیم
 
وی اظهار داشت: ما باید به مردم بگوییم پولی که به عنوان مالیات از آن‌ها دریافت می‌کنیم در مقابل چه خدماتی ارائه می‌دهیم.
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با اشاره به اینکه دریافت مالیات باید براساس مودی محوری باشد گفت: تلاش ما در دولت این است که مالیات منجر به رفاه بیشتر، معیشت بهتر و حس رضایت در مردم شود.
 
وی گفت: ضلع دوم دریافت مالیات این است که نظامات اجرایی را به گونه‌ای طراحی کنیم که مردم با رغبت و شفافیت کامل مالیات خود را پرداخت کنند
 
منظور همچنین با تاکید بر اینکه روش دریافت سنتی مالیات دیگر جوابگوی جامعه امروزی نیست تصریح کرد: دریافت مالیات امروزه به دانش روز به ویژه فناوری اطلاعات نیازمند است و بر مبنای داده محور باشد.
 
وی افزود: برای ارج نهادن به مودیان مالیاتی باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و نقد عالمانه استفاده کنیم.
 
این مسئول گفت: امروزه مالیات ارزش افزوده ۴۵ درصد درآمد دولت را تامین می‌کند در حالی که چنین درآمدی قبل از سال ۷۸ وجود نداشت.
 
رحمانی سرپرست امور اقتصادی استاندار هم با اشاره به اینکه استان قزوین به لحاظ درآمد مالیاتی در جایگاه سوم کشور قرار دارد گفت: متاسفانه بیشتر بار مالیاتی بر روی تولید است تا خدمات.
 
به گفته قاسمی دبیر همایش، به دنبال فراخوان برگزاری این همایش ۸۱ چکیده مقاله دریافت شد، که از این تعداد ۱۵ مقاله به دلیل عدم همخوانی با موضوع و محور همایش رد شد.
 
وی افزود: از ۶۶ مقاله پذیرفته شده ۵۰ مورد تبدیل به مقاله کامل شد.
از ۵۰ مقاله هم ۱۴ تای آن برای ارئه در همایش انتخاب شد.
در ادامه از نرم افزار موبایلی، اپلیکیشن رادیو مالیات رونمایی شد.

نظر شما