شناسهٔ خبر: 58631135 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور فراجا:

برای رفع نقاط حادثه‌خیز معابر به بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی نیاز است

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: برآوردها نشان می‌دهد که برای رفع کامل معضل نقاط حادثه‌خیز یا حداقل حل مشکل نقاط پرتصادف و بحرانی در معابر درون‌شهری و برون‌شهری به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -
برای رفع نقاط حادثه‌خیز معابر به بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی نیاز است
کد خبر: 595808
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۰:۴۹:۴۱

سید کمال هادیان‌فر گفت: با توجه به شناسایی ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در معابر کشور در سال‌های گذشته، امسال با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها، ۵۸۰ عدد از این نقاط آشکارسازی شده یا اقدام به اصلاح آنها صورت گرفته است. اما همچنان براساس ۱۱ سال تحلیل پلیس راهنمایی و رانندگی، نزدیک ۵ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و شهرهای کشور باقیمانده است که برای رفع معضل این نقاط باید برنامه‌ای اجرایی و عملیاتی تدوین شود. 

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس راهور کشور ادامه داد: اعتبارات لازم برای اجرای برنامه عملیاتی رفع معضل تمام ۵ هزار نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها و شهرهای کشور در وسع منابع مالی وزارت راه و شهرداری‌ها نیست و پیش از این نیز هیچ‌گاه چنین منابعی در بودجه سنواتی این نهادها پیش‌بینی نشده بود. بنابراین ضرورت دارد که دولت و مجلس محترم چه در بررسی بودجه ۱۴۰۲ و چه در برنامه‌ریزی برای سایر بودجه‌های عمرانی کشور، منابع مالی لازم را برای رفع معضل تمام نقاط حادثه‌خیز یا حداقل کاهش تعداد این نقاط در سال‌های آینده پیش‌بینی کنند. 

وی در پایان تصریح کرد: در جلسه اخیر کارگروه کاهش تلفات جاده‌ای که با حضور معاون اول محترم رئیس‌جمهور برگزار شد، از مسئولان دولت خواستیم که حتما در بودجه سال آینده منابعی را برای از بین بردن یا کاهش نقاط حادثه‌خیز معابر در نظر بگیرند؛ زیرا  برآوردها نشان می‌دهد که برای رفع کامل معضل نقاط حادثه‌خیز یا حداقل حل مشکل نقاط پرتصادف و بحرانی در معابر درون‌شهری و برون شهری به ۵ هزار میلیارد اعتبار نیاز است. 

 

برچسب‌ها:

نظر شما