شناسهٔ خبر: 58630537 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اخبار ویژه جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر؛

«گل‌های باوارده» و «کاپیتان» روی پرده سینمای رسانه می‌روند

دو فیلم «کاپیتان» و «گل‌های باوارده» امروز در سینمای رسانه چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در روز هفتم خود  «کاپیتان» و «گل‌های باوارده» را در دو سانس روی پرده سینمای رسانه به نمایش می‌گذارد.

سانس اول‌؛ «کاپیتان»

فیلم سینمایی «کاپیتان» به نویسندگی امیرمحمد عبدی، کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه کنندگی سیدصابر امامی روز سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ در سانس اول سینمای رسانه روانه پرده می‌شود.

در خلاصه داستان آن آمده است: «به من میگن عیسی، هرکاری بخوام می‌کنم.»

محمدحمزه‌ای در دومین تجربه سینمایی‌اش به سراغ ساخت فیلمی اجتماعی رفته است و بعد از ساخت فیلم «آذر» که آن هم فضایی اجتماعی داشت نشان داد به روایت داستان‌های زندگی آدم‌های جامعه علاقه دارد و فیلم «کاپیتان» را روانه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ کرده است.

این فیلم پاسداشت مقام پرستار و ادای دینی به کودکان سرطانی است که نگارش فیلمنامه آن نزدیک به شش ماه طول کشید و بعد از دو ماه پیش تولید، طی ۶۴ روز فیلم‌برداری آن تمام شد و با تدوین همزمان فیلم به چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رسید

پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، پرهام غلاملو و… در «کاپیتان» ایفای نقش می‌کنند.

پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر «کاپیتان» چندین نامزدی، یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم «نفس» در سال ۱۳۹۵ و یک دیپلم افتخار بهترین بازیگر برای بازی در فیلم «خانوم» در بخش نگاه نو سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را در کارنامه هنری خود دارد.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از کارگردان: محمد حمزه‌ای، نویسنده: امیر محمد عبدی، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، تدوین: امید میرزایی، موسیقی: حبیب خزایی فر، مدیر تولید: امیر یمینی، صدابردار: داریوش صادق پور، طراح گریم: مهرداد میر کیانی، طراحی و ترکیب صدا: حسین مشعلی و امید محمدی پور، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، دستیار اول کارگردان: محمد عزیزی، برنامه ریز: امیر رونقی، عکس: محمدمهدی دلخواسته، تهیه کننده: سید صابر امامی.

Screenshot_20230207_013312_com.android.gallery3d_edit_9319115554827-1024x637

سانس دوم؛ «گل‌های باوارده»

همچنین فیلم  «گل های باوارده» ساخته مهرداد خوشبخت به تهیه کنندگی سعید سعدی در روزه هفتم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این سینمایی ساعت ۱۹ در سانس دوم اکران می‌شود.

معنای «گل‌های باوارده» همان گل‌های کاغذی است که در فیلم هم به آن اشاره شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.»

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی، یاسین مسعودی بازیگران  «گل‌های باوارده» هستند.

«باوارده» تماما در آبادان جلوی دوربین رفته است. عوامل سازنده این فیلم را به آبادانی‌ها تقدیم کرده‌اند.

مهرداد خوشبخت، کارگردان فیلم در کارنامه خود سابقه کارگردانی یک فیلم دفاع مقدسی و در فضای جنوب کشور دارد که «آبادان یازده ۶۰» نام داشت که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فجر ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام//

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما