شناسهٔ خبر: 58630364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی وقوع زلزله مهیب صورت گرفت؛

تاکید دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران بر امدادرسانی به سوریه

زينب رجائی

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی در گفتگو با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر لزوم ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان سوریه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی و گیر پترسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در تماسی ویدیویی درخصوص اوضاع سوریه پس از زلزله روز گذشته رایزنی کردند.

خاجی در این تماس تلفنی بر لزوم ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان سوریه تاکید کرد.

همچنین مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با اشاره به وارد شدن اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به زلزله زدگان سوریه در شب گذشته گفت: امروز نیز هواپیمای دیگری حامل کمک‌های امدادی برای زلزله زدگان به فرودگاه حلب می‌رود.

سبحانی تصریح کرد: اولین محموله امدادی ایران در قالب ۴۵ تن شامل پتو، چادر، دارو، مواد غذایی و دیگر ملزومات زلزله‌زدگان ترکیه وارد فرودگاه حلب شده است و به سرعت تخلیه و بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: امروز نیز یک هواپیمای دیگر به «حلب» می‌رود و علاوه بر آن هواپیمای دیگری از کمک‌های امدادی به «لاذقیه» که بیشترین آسیب‌ را از زلزله متحمل شده است اعزام خواهد شد تا کمک‌ها بین زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان توزیع شود.

نظر شما