شناسهٔ خبر: 58630248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار شهرستان فومن:

بررسی پرونده ثبت جهانی ماسوله در تیر ماه سال آینده

فکور گفت: با پیگیری‌های بسیار فراوان نهایتا ماسوله در فرآیند ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته و احتمالا در تیر ماه سال آینده پرونده آن برای ثبت نهایی مطرح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، موسی فکور - فرماندار شهرستان فومن- شامگاه دوشنبه( ۱۷ بهمن) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان در شهرستان فومن افتتاح می‌شوند.

 

وی پروژه‌های شاخص دهه فجر این شهرستان را برشمرد و تصریح کرد: شهرستان فومن در حوزه آسفالت و راه روستایی محرومیت‌های بسیار زیادی دارد بنابراین آسفالت راه روستایی از جمله این پروژه‌ها بوده و در سال جاری بخش عمده‌ای از روستاهای شهرستان فومن آسفالت شده‌اند.

 

فکور با بیان اینکه چندین پروژه آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن در مرحله برگزاری مناقصه و واگذاری است اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تا ۵۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان فومن را آسفالت کنیم.

 

وی استمرار احداث چندین دهه پل در این شهرستان را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: پروژه پل کلفت تا پایان سال یا نهایتا تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

فرماندار شهرستان فومن ابراز داشت: روستاهای شهرستان فومن دچار ضعف شدید برق هستند و به همین مناسبت نوسازی خطوط و اجرای کابل خودنگهدار را با کمکهای استانی و کشوری در دستور کار قرار دادیم.

 

فکور از افتتاح مسکن مددجویی در شهرستان فومن و آسفالت وسیع معابر شهری خبر داد و یادآور شد: در دهه مبارک فجر امسال یک واحد بوم گردی در شهرستان فومن افتتاح می‌شود.

 

وی در مورد شهر تاریخی ماسوله هم خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های بسیار فراوان نهایتا ماسوله در فرآیند ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته و احتمالا در تیر ماه سال آینده پرونده آن برای ثبت نهایی مطرح می‌شود.

 

 

پایان پیام/84

نظر شما