شناسهٔ خبر: 58629881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محسنی بندپی با اشاره به حذف سفر از برنامه‌های اقشار ضعیف و متوسط جامعه:

ارائه کارت سفر به ایرانیان عاملی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه است

صاحب‌خبر -
ارائه کارت سفر به ایرانیان عاملی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه است
خبرگزاری آریا - نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه کارت سفر با هدف تسهیل سفر ایرانیان به مناطق آزاد ابتکار هوشمندانه‌ای است، که می‌تواند تسهیل کننده فعالیت گردشگری کشور به ویژه برای افرادی باشد که توانایی مسافرت را ندارند.
محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد ارائه کارت سفر با هدف تسهیل سفر ایرانیان به مناطق آزاد با همکاری بانک‌های عامل، گفت: کاهش ارزش پول ملی و افزایش هزینه‌های رایج زندگی عملا تفریح، نشاط، گردشگری و سفرهای سیاحتی و زیارتی و ... از لیست سبد خانوارهای کم درآمد همچون کارمندان، کارگران و افراد آسیب پذیر جامعه تقریبا حذف شد؛ اگر قرار باشد نشاط و شادی را به جامعه باز گردانیم باید شرایط را در قالب تسهیلات برای مسافرت گروه‌های کم درآمد در نظر بگیریم.
پرداخت کارت سفر با هدف تسهیل سفر ایرانیان
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت کارت سفر با هدف تسهیل سفر ایرانیان، مدتی قبل از طرف وزارت میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح و مقرر شده بانک‌های عامل برای همکاری و اجرای این مهم پای کار بیایند و پرداخت وام‌هایی را در دستور کار قرار دهند.
این طرح تنها شامل افراد کم درآمد نمی‌شود بلکه اقشار متوسط جامعه هم ممکن است مشمول این طرح شوند نایب رئیس فراکسیون گردشگری با اشاره به تورم موجود در جامعه، گفت: بانک‌های عامل باید در کنار شرکت‍‌های سیاحی پای کار بیایند تا این شرکت‌ها بتواند حمایت‌های لازم را برای اجرایی شدن این طرح داشته باشند، اگر بتوانیم لیستی از تسهیلات را در اختیار افراد کم درآمد قرار دهیم بی تردید طیف گسترده‌ای را مشمول این طرح خواهیم کرد، اما باید در نظر داشت این طرح تنها شامل افراد کم درآمد نمی‌شود بلکه اقشار متوسط جامعه هم ممکن است مشمول این طرح شوند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به انتقادهای موجود در این طرح با توجه به شرایط نامناسب معیشتی مردم، تاکید کرد: شاید ارائه چنین طرحی که مردم در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دارند چندان مورد استقبال عموم جامعه قرار نگیرد، اما در نظر بگیریم ارائه چنین طرحی برای رونق گردشگری داخلی ارائه شده هر چند شادی و نشاط و تزریق آن به جامعه در چنین وضعیتی یکی از ملزومات مهم است که در کنار معیشت و سایر نیازهای جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر دولت باید در کنار وام و تسهیلات خرید کالاهای معیشتی، خرید منزل و لوازم منزل در اندیشه شادی و نشاط جامعه باشد بر همین اساس پرداخت وام‌ها با تسهیلات کم بهره و یا بدون بازپرداخت باید در برنامه‌های دولت قرار بگیرد تا افراد کم درآمد جامعه توانایی بازپرداخت اقساط این وام ها را داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چقدر بودجه برای رونق گردشگری می‌خواهد بررسی پرونده چهارچرخ‌های بی‌کیفیت؛ مهلت 6 ماهه مجلس به "صمتی‌ها" برای ایمن‌سازی خودروها نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس خاطرنشان کرد: کارت سفر با هدف تسهیل سفر ایرانیان به مناطق آزاد ابتکار هوشمندانه‌ای است که می‌تواند تسهیل کند فعالیت گردشگری کشور را به ویژه افرادی که توانایی مسافرت ندارند.تحقق عدالت محوری از دیگر اولویت‌های این طرح است که تلاش می‌شود گردشگری فقط برای افراد متمول نباشد، ایجاد کارت سفر با هدف تامین هزینه‌های گردشگری افراد به صورت قسطی است. طبق آمار اعلامی برخی از بانک‌ها موافقت اولیه خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده‌اند./
پایان پیام

نظر شما