شناسهٔ خبر: 58629644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌برداری از پروژه‌های اردبیل در هفتمین روز دهه فجر

به مناسبت هفتمین روز از دهه مبارک فجر پروژه‌های مختلفی در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، خدماتی و اشتغال‌آفرینی بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر روند توسعه و آبادانی استان اردبیل با افتتاح 244 طرح عمرانی و خدماتی با هزینه کرد بیش از دو هزار و 424 میلیارد تومان امروز ادامه یافته و در شمال استان و در شهرستان اصلاندوز بهره برداری از  93  پروژه عمرانی و اقتصادی  با اعتباری در حدود 110 میلیارد تومان از جمله پست برق اراضی سد بزرگ خدافرین و طرح‌های آبرسانی و در انگوت و اسلام آباد افتتاح 61 طرح با مجموع اعتبار 37 میلیارد تومان در حال اجراست.

در مرکز استان و در نمین افتتاح  44 طرح عمرانی و اقتصادی از جمله طرح‌های اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به ارزش 2 هزار میلیارد تومان، در سرعین افتتاح 18 پروژه عمرانی و خدماتی شهری و روستایی با اعتبار 204 میلیارد تومان و در مشگین شهر افتتاح 8 طرح پرورش ماهی و بهسازی روستایی بسیج سازندگی با اعتبار 12 میلیارد تومان بهره‌برداری و در جنوب استان، در شاهرود خلخال هم بهره برداری از 19 طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغال زا با اعتبار 43 میلیارد تومان و در کوثر طرح‌های عمرانی روستایی با 18 میلیارد تومان  از پروژه‌های مهم افتتاح شده بود.

 18 پروژه عمرانی با اعتبار 204 میلیارد تومان در سرعین به بهره برداری رسید که این طرح ها مربوط به حوزه های خدمات شهری و روستایی، تولید رز شاخه بلند هلندی و کارخانه سنگ های زینتی بود.

 93 پروژه عمرانی و اقتصادی را با اعتبار بالغ بر 110 میلیارد تومان افتتاح شد که این طرح های عمرانی شهرداری و فرمانداری اصلاندوز و افتتاح پست برق اراضی سد بزرگ خدافرین و طرح های آبرسانی به چند روستا و نیز طرح های هادی از جمله این طرح ها بود.

44 طرح عمرانی و اقتصادی به ارزش 2 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید که مجموعه فرآوری غلات، ارتباط یارانه سبلان و طرح های اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید از جمله طرح های افتتاح شده در نمین اشاره کرد.

کاظم دبیر معاون منابع انسانی استاندار اردبیل نیز در این باره اظهار کرد: دولت سیزدهم با رویکرد مردمی و نگاه عادلانه به همه مناطق کشور سعی دارد تا به توانمندی اقتصادی مردم و افزایش سرانه درآمدی آنها کمک مؤثر کند.

دبیر خاطرنشان کرد: در شهرستان مرزی اصلاندوز در ایام دهه فجر شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 93 طرح و پروژه عمرانی، زیربنایی و اقتصادی هستیم که 110 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی افتتاح پست 63 کیلوولت، کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز و اجرای طرح‌های هادی روستایی را از پروژه‌های افتتاحی این ایام اعلام کرد و ادامه داد: مجتمع آبرسانی به قشلاقات اصلاندوز و آسفالت راه روستایی از دیگر طرح‌های افتتاحی در شهرستان مرزی اصلاندوز است.

بهروز رحیم‌زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این باره گفت: 75 درصد تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در سال‌جاری تحقق یافته و ما به صورت دقیق ثبت اطلاعات افراد مشغول به کار شده در واحدهای تولیدی، صنعتی و یا حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و خدمات به ثبت رسیده و ما سعی می‌کنیم این اطلاعات را مورد رصد و پایش دقیق قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بعد از ثبت اطلاعات در سامانه رصد، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت‌سنجی و پایش دقیق این اطلاعات حتی با حضور در محل اشتغال و نظارت مؤثر انجام می‌شود تا کار مرحله به مرحله پیش رفته و اشتغال تحقق یافته را به معنای واقعی شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: سعی ما بر این است که تا پایان امسال تمام تعهدات اشتغال استان در حوزه‌های مختلف به نتیجه رسیده تا ما بتوانیم به صد درصد تعهد اشتغال در بخش‌های مختلف به درستی عمل کنیم.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: احداث و تکمیل 92 پروژه مهم در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان اردبیل در حال اجرا است و در این استان 2 پایگاه ملی و یک پایگاه جهانی به نام بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی راه‌اندازی شده و در کنار آن بیش از یک‌هزار اثر تاریخی و باستانی به ثبت ملی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تنوع آثار به ثبت رسیده ملموس و غیرملموس در این استان شرایط خوبی را برای جذب گردشگر داخلی و خارجی فراهم کرده به طوری که ما در رونق‌بخشی به حضور گردشگران داخلی و خارجی رتبه سوم کشور را به دست آوردیم.

محمدی ادیب از احداث 92 پروژه مهم و اساسی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و افزود: ساخت هتل پنج ستاره که در جذب توریسم بسیار مؤثر خواهد بود، با سرعت بیشتری در حال انجام است و امیدواریم سال آینده با همت بخش خصوصی شاهد بهره‌برداری از این هتل پنج ستاره باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سه هزار اشتغال را در بخش صنایع دستی ثبت کردیم و ما تنوع تولید محصولات و صادرات آن را به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای همسایه در طول سال دارا هستیم و اردبیل قطب گردشگری 2023 انتخاب شده و کشورهای عضو اکو فرصتی مناسب را برای جذب گردشگران و حضور توریسم این کشورها در استان فراهم کرده تا ما بتوانیم توسعه اقتصادی را در این استان رقم بزنیم.

طیب امینی فرماندار شهرستان نمین نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های این شهرستان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای این طرح‌ها بیش از 2 هزار میلیارد تومان بوده که اجرای طرح‌های اقتصادی فرصت اشتغال بیش از ده‌ها نفر را در این شهرستان صنعتی فراهم کرده است.

وی عمده طرح‌های افتتاحی را در بخش عمرانی مربوط به شهرداری نمین در حوزه‌های زیرساختی و عمران و آبادانی شهر به همراه بهسازی و اجرای طرح هادی روستاها عنوان کرد و گفت: دولت حمایت‌های جدی را از طرح‌های توسعه‌ای در مناطق محروم انجام می‌دهد و ما نیز سعی می‌کنیم به تناسب این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها شرایط مطلوبی را برای زیست شایسته شهروندان و روستاییان در نمین مهیا کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: در کنار افتتاح این واحد تولیدی، چندین واحد اشتغالزا نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید تا حجم اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت تا 70 درصد این شهرستان ارتقا یابد و سعی ما بر این است تا طرح‌های نیمه‌تمام را در این شهرستان تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام رسانده و بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه صنعتی، گردشگری و کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی شاهد باشیم.

یاسر عبداللهی عابد معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهار کرد: در همه شهرهای استان اردبیل در گرامیداشت دهه فجر و با رویکرد توسعه و توزیع عادلانه امکانات شاهد تکمیل طرح‌های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی هستیم که در شهرستان نمین نیز افتتاح 44 طرح اقتصادی و پروژه عمرانی را در این ایام خجسته به نظاره نشسته‌ایم.

عبداللهی افزود: در استان اردبیل و به میمنت دهه فجر 68 طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه اشتغال یک‌هزار و 500 نفر در استان اردبیل فراهم آید.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل بیشترین همراهی را در پرداخت تسهیلات و منابع انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: شرایط مناسبی را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم به طوری که رقم تسهیلات پرداختی در 10 ماهه امسال به 20 همت در استان اردبیل رسیده است.

انتهای پیام/131/.

نظر شما