شناسهٔ خبر: 58629267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دمشق: ادعای درخواست از رژیم صهونیستی برای کمک به زلزله زدگان مضحک است

دولت سوریه ادعای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر درخواست سوریه از اسرائیل برای کمک به زلزله زدگان را مضحک توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، دولت سوریه ادعای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر درخواست سوریه از اسرائیل برای کمک به زلزله زدگان را رد کرد.

 

نتانیاهو به قانونگذاران حزب تندرو لیکود گفته بود که اسرائیل درخواستی از یک منبع دیپلماتیک سوریه برای کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان این کشور دریافت کرد که مورد موافقت واقع شد.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در یکی از بیمارستان های نزدیک تل آویو حضور پیدا کرده بود، در این باره گفت: از آنجایی که درخواستی برای کمک به زلزله زدگان سوریه از سوی مقامات این کشور دریافت کردیم دستور دادم تا این کار انجام شود.

 

نتانیاهو در اظهارات بعدی تلویزیونی گفت که درخواست کمک‌های بشردوستانه برای سوریه توسط یک مقام دیپلماتیک  که او نامش را نمی داند ، ارسال شده است.

 

اما یک مقام سوری به خبرنگاران گفت: دمشق این ادعاها را که از اسرائیل درخواست کمک کرده است، مضحک عنوان کرده و آن را تکذیب می کند.

 

این مقام سوری گفت: چگونه سوریه می تواند از رژیمی که ده ها سال سوری ها را کشته است، کمک بخواهد؟

 

دفتر نتانیاهو از ارائه جزئیات بیشتر درباره منبع درخواست کمک به سوریه که در نتیجه زلزله 7.8 ریشتری بیش از هزار شهروند خود را از دست داده است، خودداری کرد.

 

دولت سوریه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و این دو از زمان تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 چندین جنگ با یکدیگر داشته اند.

پایان پیام/7

نظر شما