شناسهٔ خبر: 58628899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با ایام الله دهه فجر؛

تفاهم نامه ایجاد اولین کارخانه نوآوری برق و انرژی در ایران ترانسفو منعقد شد

امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین ساتکاپ با ایران ترانسفو جهت راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری برق و انرژی، افتتاح خط برش هسته، افتتاح ساختمان جدید موسسه تحقیقات و بهداری به نام شهید مجید شهریاری از برنامه های ایران ترانسفو در ششمین روز از دهه مبارک فجر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، برنامه‌های مختلفی در شرکت ایران ترانسفو برگزار شد. امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین ساتکاپ با ایران ترانسفو جهت راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری و برق در ایران ترانسفو، افتتاح خط برش هسته، افتتاح ساختمان جدید موسسه تحقیقات و بهداری به نام شهید مجید شهریاری و نهایتاً برگزاری جشن انقلاب (پخش زنده از شبکه استانی اشراق) بخشی از برنامه‌های اجرایی در این روز بود.

 

گفتنی است در برنامه‌های فوق‌الذکر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، مدیرعامل ساتکاپ و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

 

استاندار زنجان در این برنامه ضمن تبریک  به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به معنای واقعی ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشور و همینطور استان زنجان اجرایی نشده است و آنچه امروز در فالب ایجاد کارخانه نوآوری برق و انرژی در حال ایجاد شدن هست در واقع الگوی درستی از ارتباط صنعت و دانشگاه هست که یک مجموعه بزرگ صنعتی متولی ارتباط با شرکتهای دانش بنیان می شود.

محسن افشارچی با بیان اینکه زنجیره تولید برق در استان به سمت کامل شدن است ابراز کرد: ایران ترانسفو گام‌های ارزشمندی برای تکمیل زنجیره تولید برداشته است که یک خدا قوت به مدیرعامل و مدیریت این کارخانه می‌گوییم.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایران ترانسفو نماد صنعت استان است، گفت: وجود این کارخانه استراتژیک در کشور سبب شده است که وزارت نیرو برای تأمین بسیاری از اقلام خود احتیاجی به واردات و خروج ارز از کشور نداشته باشد.

 

افشارچی در ادامه با اشاره به اینکه در صدد هستیم با مشارکت شرکت ایران ترانسفو رشته مهندسی ترانسفورماتور را هم در دانشگاه زنجان راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: به یقین همه این عوامل در کنار هم، اتفاق‌های مبارکی را در حوزه انرژی و برق و نیز صنعت وابسته به آن در استان رقم خواهد زد که گام بسیار مثبتی است و امیدوارم در اسرع وقت عملی شود.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم‌بندی شده بود، گفت:  انقلاب اسلامی ایران خط سومی را مطرح کرد  و بر این اساس به مذاق هر دو خوش نیامد.

 

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه دشمنان برای برانداری نظام اسلامی هزینه‌های هنگفتی را صرف کرده‌اند، اضافه کرد: بزرگترین چالش آن‌ها اسلام است و در این میان صداقت امام راحل ، تدابیر مقام معظم رهبری ، خون پاک شهیدان و حضور به هنگام مردم در صحنه‌های مختلف سبب شد دشمنان به اهداف خود نرسند.

 

وی با بیان اینکه  دشمنان از تمامی قوای خود برای تضعیف نظام اسلامی استفاده کرده اند، مطرح کرد: دشمن جنگ نرم علیه کشورمان  را مورد توجه قرار داده و سعی در تضعیف و ناکارمدی نظام دارد درحالیکه در این میان اشتغال همین 5 هزار نیرو در این کارخانه که در استان بیش از یک میلیون نفری قرار دارد نمونه ای از اقتدار و بالندگی نظام است .

 

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه شعار واقعی مرگ بر آمریکا را در عمل متخصصان و کارگران و توانمند ایرانی انجام می‌دهند و با بیان اینکه طبق فرامین مقام معظم  رهبری در صورت خواهش و تمنا برای برداشتن تحریم‌ها  از سوی دشمن انقلاب ما معنایی نداشت، متذکر شد: برای بی اثر کردن تحریم‌ها توجه به تولید داخلی ضرورت دارد و گسترش شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌تواند مسیر توسعه را ارتقا دهد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاپ در این مراسم به انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران ترانسفو و ساتکاپ برای ایجاد کارخانه نوآوری برق و انرژی اشاره و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه مطابق تبصره ماده 9 آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان صنعت آب و برق مصوب هیت محترم وزیران که به وزارت نیرو اجازه می دهد از طریق سازمان‌های توسعه‌ای خود برای ایجاد کارخانه نوآوری در حوزه برق و انرژی اقدام نماید بین شرکت ساتکاب بعنوان یک شرکت توسعه ای تابعه وزارت نیرو و شرکت ایران ترانسفو برای اولین بار در کشور منعقد می شود .

 

مجتبی اکبری با تأکید اینکه تفاهم‌نامه فوق با سرمایه‌گذاری مشترک ایران ترانسفو و ساتکاپ برای هدایت و راهبری شرکتهای دانش بنیان برق و انرژی تنظیم شده است، مطرح کرد: زمینه های اجرایی شدن این تفاهمنامه در قالب  کارخانه نوآور با دستور  وزیر نیرو و حمایت استاندار زنجان ایجاد شده و درخواست ما تسریع امور  و تکاپوی بیشتر این واحد است.

 

مدیرعامل ساتکاپ با تاکید بر اینکه وزارت نیرو همه همت خود را برای رفاه اجتماعی مردم به کار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد روستاها هم برق دارند و وزارت نیرو همه تلاش خود را برای ارتقای سطح رفاه جامعه در حوزه‌های دیگر به کار گرفته است.

 

اکبری از زحمات و اقدامات توسعه ای صورت گرفته در گروه صنعتی ایران ترانسفو تشکر کرد و اظهار داشت: همه اقدامات انجام شده در وزارت نیرو به سبب حمایت و اعتماد نظام به جوانان و نیروهای متخصص صنعت آب و برق محقق شده است،

 

در ابتدای این برنامه بهزاد ظهیری مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم و تشریح برنامه های شرکت جهت افتتاح اظهار نمود: هم اکنون کارخانه‌های پیشرفته ترانسفورماتورسازی دنیا  به ورق هسته های ضخامت 2/ ۰و 18/ ۰روی آوردند و  این کار به‌خاطر کاهش تلفات  و ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده بوده که در این راستا امروز مکانیزه ترین و به روزترین ماشین آلات خط برش هسته‌ در این کارخانه افتتاح خواهد شد که بدین ترتیب توانایی برش ورق هسته ضخامت 18/‌ ۰را خواهد داشت که در واقع  مطابق با استانداردهای روز دنیا حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به دستاوردهای خوکفایی  این مجتمع صنعتی در داخلی سازی مهمترین اقلام تولید ترانسفورماتور افزود: با تولید داخل روغن ترانسفورماتور و آغاز عملیات اجرایی ساخت داخل  ورق هسته با مشارکت شرکت توسعه معادن و فلزات و اخذ مجوز سرمایه گذاری تولید داخل تب چنجر ( کلید تنظیم ولتاژ) ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت با مشارکت شرکت ساتکاب ، که از مهمترین اقلام در ساخت ترانسفورماتور به شمار می‌آیند، خود‌کفایی بالای ۹۰ درصد در صنعت ترانسفورماتور حاصل خواهد شد که این دستاورد زیبنده کشور عزیزمان می باشد .

 

 وی اظهار کرد: با همه چالش ها و تحریم ها و تهدیدها ، با تلاش شبانه‌روزی متخصصان و کارگران متعهد و باغیرت و راهکارها و حمایت راهبردی هیئت مدیره و در راستای تحقق منویات رهبری در مورد خودکفایی و نگاه به داخل، گروه صنعتی ایران ترانسفو توانست در مورد توسعه و طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای جدید به موفقیت های بزرگی نائل شود.

 

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با بیان  اینکه این شرکت در فضای کنونی پر چالش کسب و کار ، عملکرد قابل قبولی داشته است، خاطرنشان کرد: امسال در دهه مبارک فجر، تفاهم نامه ایجاد کارخانه نواوری برق و انرژی با شرکت ساتکاب  منعقد می شود که جا دارد از اعتماد وزیر محترم نیرو و مدیر عامل محترم ساتکاب و حمایتهای مدیران محترم استان تشکر کنم چرا که این فرصتی بزرگ  برای راهبری مناسب شرکتهای دانش بنیان برق و انرژی بزای تبدیل ایده های دانش بنیان به  محصول است.

 

در ادامه  این مراسم و پس از امضا و مبادله تفاهم نامه ایجاد کارخانه نوآوری برق و انرژی و افتتاح دو خط برش طولی و برش فرمی ورق هسته ، ساختمان جدید موسسه تحقیقات و بهداری شرکت با تزیین بنام مطهر شهید دانشمند هسته ای مجید شهریاری با حضور برادر این شهید بزرگوار مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

 

 

پایان پیام/73

نظر شما