شناسهٔ خبر: 58628798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

فلامنگو – الهلال؛ رئیس کیست؟/ سناریوی تکراری برای تیم‌های برزیلی و عربستانی؟

امشب در مراکش، نبردی بین دو تیم برزیلی و عربستانی برگزار خواهد شد که در پایان آن نخستین فینالیست جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۲ را خواهیم شناخت.

صاحب‌خبر -

نخستین فینالیست جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۲ (که البته به‌دلیل تغییرات در تقویم مسابقات در دومین ماه سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود) در نبرد فلامنگو و الهلال مشخص خواهد شد. قهرمان کوپا لیبرتادورس و نماینده آسیا در ورزشگاه ابن‌بطوطه شهر «طنجه» در شمال مراکش از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

فلامنگو؛ دومین فینال و اولین جام؟

فلامنگو به طرز قابل توجهی خودش را در سطح بین‌المللی بالا کشیده و در ۴ دوره اخیر ۳ مرتبه فینالیست کوپا لیبرتادورس بوده که ۲ قهرمانی به افتخارات‌شان اضافه کرده است. قرمز و مشکی‌های ریودوژانیرو فصل قبل تیم پنجم برزیل شدند، ولی باز هم با قهرمانی کوپا لیبرتادورس نماینده کونمبول در جام‌جهانی باشگاه‌ها خواهند بود. فلامنگو حسرت فینالیست شدن ندارد، ولی حسرت جام دارد. افتخاری که از برزیل تیم‌های کورینتیانس، سائوپائولو و اینترناسیونال به آن رسیده‌اند. حالا با سرمربی جدیدشان ویتور پریرا که فقط یک ماه است به این تیم آمده می‌خواهند تاریخ‌ساز شوند و در دومین حضورشان به نخستین جام برسند. اگر این مرحله را رد کنند شاید رسیدن به چنین افتخاری غیرممکن نباشد.

الهلال؛ فراتر از چهارمی

در روزهایی که النصر تیمی از عربستان است که به واسطه حضور کریستیانو رونالدو نامش را در جهان بر سر زبان‌ها انداخته، اما از لحاظ افتخارات و پرطرفدار بودن به گرد پای الهلال هم نمی‌رسند. این روزها الهلال برخلاف گذشته صدرنشین مقتدر لیگ حرفه‌ای عربستان‌سعودی نیستند، ولی آنچنان هم با صدرنشینان فاصله زیادی ندارند و ۲ امتیاز قابل جبران است. الهلال همیشه تیمی غیرقابل پیش‌بینی بوده، همانطور که در دیدار گذشته مقابل ویداد کازابلانکا نماینده میزبان کامبکی فوق‌العاده زد تا دوباره به نیمه‌نهایی برسد. رئیس عربستان برای سومین مرتبه در نیمه‌نهایی است و این مرتبه رامون دیاس می‌خواهد تیمش را تا فینال هم برساند و شگفتی‌ساز شود. نکته جالب این که سال ۲۰۱۹ هم در نیمه‌نهایی با فلامنگو مصاف دادند و ابتدا پیش افتادند، ولی در نهایت حریف لیورپول در فینال نشدند.

آمار بازی
۱۸) در ۱۸ دوره قبلی جام‌جهانی باشگاه‌ها فقط تیم‌های اروپایی و آمریکای‌جنوبی جام گرفته‌اند. ۷ جام برای اسپانیا، ۳ جام برای انگلیس، ۲ جام برای آلمان و ۲ جام برای ایتالیا بوده و همه ۴ جام آمریکای‌جنوبی را هم تیم‌های برزیلی برده‌اند.
۲) فقط ۲ مرتبه تیم‌های آسیایی (کاشیما آنتلرز ژاپن و العین امارات) طعن حضور در فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها را چشیده‌اند و الهلال می‌خواهد سومین تیم باشد.
۱) فلامنگو یک مرتبه در سال ۲۰۱۹ فینالیست این تورنمنت شد. در فینال آن دوره که در قطر برگزار شد، به لیورپول باختند و دست‌شان به جام نرسید.
۲) الهلال تابه‌حال ۲ مرتبه در جام‌جهانی باشگاه‌ها حاضر شده که تا نیمه‌نهایی هم رسیده، ولی هردو مرتبه (در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱) تیم چهارم تورنمنت لقب گرفته است.
۳) فلامنگو در ۴ سال اخیر ۳ مرتبه راهی فینال کوپا لیبرتادورس شده و ۲ مرتبه هم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ قهرمانی را جشن گرفته است.
۴) الهلال عربستان با ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پرافتخارترین تیم این تورنمنت به شمار می‌رود. «رئیس» عربستان این دوره به دلیل تغییر در تقویم لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده این قاره راهی جام‌جهانی باشگاه‌ها شد و قهرمان سال ۲۰۲۲ نیست، چرا که هنوز دوره اخیر به پایان نرسیده است!
۱) فلامنگو و الهلال یک مرتبه در جام‌جهانی باشگاه‌ها به مصاف هم رفته‌اند. در همین مرحله از مسابقات سال ۲۰۱۹ و در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه، فلامنگو ۳-۱ الهلال را برد و فینالیست شد. برزیلی‌ها فینال را و الهلال رده‌بندی را باختند تا دوم و چهارم شوند.

نظر شما