شناسهٔ خبر: 58628292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزارش شبستان از غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی؛

دستاورهای حوزه علمیه در فضای مجازی/ از حضور ۳۰۰ مبلغ تا فعالیت در تولید محتوا به هشت زبان

مرکز تبلیغ فضای مجازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور همه روزه با همکاری ۳۰۰ مبلغ در ایام برگزاری نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی فعالیت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، مرکز مدیریت حوزه های علمیه بنا بر گزارش خبرنگار ما یکی از بزرگترین پررونق ترین و فعال ترین غرفه های نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی در محل مصلی امام خمینی (ره) برپا کرده است. مدیریت خوب این حوزه در محل نمایشگاه نیز موجب شده است که مرتبا گروه های مختلف از این موضوع بازدید کنند.

 

حجت الاسلام مسعود عبداللهی علی آبادی در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه سال ها است به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی فعالیت دارد، گفت: بیش از 30 هزار مبلغ در این زمینه با مرکز مدیریت حوزه های علمیه همکاری دارند.

 

مدیر مرکز فعالیت های مجازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و مسئول غرفه این مرکز در نمایشگاه که در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه طلاب به صورت شبانه روزی مشغول رصد، پاسخ به سوالات و شبهات مردم هستند، افزود: نکته بسیار مهم این است که ما باید بدانیم آنچه که از ما می پرسند سوال است یا شبهه. اگر سوال است به شکل خاصی با او برخورد می شود و اگر شبهه است روش برخورد و در واقع مواجهه ما با آن کاملا فرق می کند.

 

وی اضافه کرد: ما در طول دوره برگزاری نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی نیز سعی داریم این موضوع را کاملا تبیین کنیم که روش برخورد هم مبلغان و هم مسئولان و هم مدیران و همه مسئولان در حوزه فرهنگ و تبلیغ این باشد که درک درستی از موضوع داشته باشند. روش پاسخگویی به سوال با روش پاسخگویی به شبهه از زمین تا آسمان فرق می کند.

 

حجت الاسلام عبداللهی علی آبادی ادامه داد: غرفه مرکز تبلیغ مجازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آثار مختلف خود در حوزه های پویا نمایی (انیمیشن)، موشن گرافیک، تدوین، عکس نوشته و گرافیک را عرضه می کند. طلاب در این غرفه آمادگی دارند تک تک آثار این مرکز در حوزه های مختلف محتوایی توضیحات لازم را ارایه کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه الحمدالله حضور کودکان، نوجوانان و جوانان و به ویژه دو قشر دانش آموزان و دانشجویان در نمایشگاه محتوای فضای مجازی بسیار خوب است، گفت: یکی از کارهایی که ما در همین نمایشگاه و هم در دفاتر کارمان انجام می دهیم، این است که درباره کارهای انجام شده پیام سنجی می کنیم تا متوجه شویم آیا مخاطبان ما از جواب ها و سوالات خود اقناع شده اند یا خیر.

 

بنا بر این گزارش، مرکز مدیریت حوزه های علمیه با نصب نمایشگر توانسته است مخاطبان خوبی را جذب کند؛ ضمن اینکه مخاطبان مشاهده می کنند آثار این مرکز به زبان های مختلف زنده دنیا همچون عربی، انگلیسی، فارسی و اردو تولید و پخش می شود.

 

نکته بسیار مهم دیگر این است که نحوه برخورد و تعامل روحانیون با مخاطبان نیز در این نمایشگاه است. حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی علی آبادی در این خصوص گفت: طلاب به عنوان سربازان امام زمان (عج) خود را موظف می دانند به صورت شبانه روزی در خدمت مردم به ویژه نسل جوان باشند. 30 هزار مبلغی که در حوزه پاسخگویی به شبهات و سوالات مردم همکاری دارند، آموزش های لازم را دیده اند تا بهترین نحوه پاسخگویی را به مخاطبان داشته باشند.

 

مسئول غرفه مرکز تبلیغ مجازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور افزود: مبلغان این مرکز آموزش های لازم را در حوزه روانشناسی، جامعه شناسی و ادبیات دیده اند تا بتوانند بهترین تعامل و نحوه پاسخگویی را با مخاطبان داشته باشند.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام حمید اصغری از روحانیون مستقر در غرفه مرکز تبلیغ مجازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور نیز با بیان اینکه این مرکز در حوزه خانواده و سبک زندگی، سیاست و اجتماع، نقد رسانه، بازی های رایانه ای، فرق و مذاهب فعالیت خوبی دارد، گفت: الحمدالله تاکنون نیز میزان استقبال مردم از فعالیت های این غرفه در نمایشگاه محتوای فضای مجازی خیلی خوب بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد بختیاری دیگر روحانی مستقر در این نمایشگاه نیز با مطلوب ارزیابی کردن نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی گفت: ما در محل نمایشگاه به صورت کاملا مشخص همان فعالیت هایی را که در مراکز کارمان در قم انجام می دهیم، اجرا می کنیم یعنی وقتی یک شعار یا شبهه به دست ما می رسد این را به کارگروه مربوطه ارسال کنیم تا سناریوها و طراحی های لازم برای آن صورت گیرد و برای آن محتوای تولید شده دو سوژه صداگذاری لازم صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: هر فعالیتی که ما انجام می دهیم چه موشن گرافیک باشد یا انیمیشن چه عکس نوشت باشد یا هر نوع محتوای دیگر در چهار مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ این مراحل عبارتند از رصد، چند رسانه ای، منبع محتوا و خبر و سرانجام همه انتشار آن مطلب و محتوا.

 

پایان پیام/397

نظر شما