شناسهٔ خبر: 58627137 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دروازه‌بان تیم ملی هندبال: برد و باخت در پیکارهای جهانی مهم نبود

تهران- ایرنا- دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: برد و باخت در مسابقات جهانی لهستان- سوئد مهم نبود و تنها کسب تجربه برابر تیم‌ها و بازیکنان بزرگ دنیا اهمیت داشت.

صاحب‌خبر -

امید سرپوشی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره عملکرد تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی لهستان- سوئد، اظهار داشت: تمام تیم‌های بزرگ دنیا در این مسابقات شرکت کردند و دومین حضور ایران در مسابقات جهانی بود. استرس صعود از گروه را داشتیم و با تمام توان تلاش کردیم. بازیکنان هم قسم شده بودند تا دیدار برابر شیلی را ببریم. بسیار تجربه خوبی برای بازیکنان جوان تیم ملی بود و این تجربه در آینده به تیم ملی کمک بزرگی خواهد کرد. در دیدار برابر اسلوونی ومونته‌نگرو هم عالی بودیم و توانستیم ضعف‌های خود را بشناسیم و امیدوارم بهترین عملکرد را در آینده برابر تیم‌های بزرگ داشته باشیم.

وی افزود: مسیری که بعد از این مسابقات طی می‌کنیم، فوق‌العاده خواهد بود. هرچند بازی‌ها را واگذار کردیم، اما عملکرد بازیکنان با تمام توان مورد توجه بسیاری از سرمربیان خارجی قرار گرفت و آنها نیز عنوان کردند که شاهد هندبال خوبی از ایران بودند. از این پس اتفاقات خوبی برای فدراسیون هندبال ایران رخ می‌دهد و حضور در مسابقات جهانی سبب شد که از این پس بتوانیم اردوهای تدارکاتی خوبی با تیم‌های مطرح اروپایی داشته باشیم. همچنین مربیان صاحب نامی نیز وارد ایران می‌شوند و این موضوع برای هندبال کشورمان فوق‌العاده است.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال عنوان کرد: در اردوی تدارکاتی قبل از مسابقات جهانی شرکت کردیم. در بازی برابر شیلی نیز حضور داشتم و از عملکرد خودم راضی بودم و توانستیم با اختلاف یک گل این دیدار را ببریم. یک نیمه هم مقابل لهستان و بازیکنان مطرح دنیا بازی کردم و تجربه خوبی برای من بود. در جام جهانی هم در نیمه دوم برابر اسپانیا از عملکرد خودم راضی بودم. دیدن بهترین دروازه‌بانان دنیا از نزدیک فوق‌العاده است و باید ببینیم که نتیجه آن در لیگ برتر ایران چگونه خواهد بود و باید آن را در هندبال کشورمان پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار بود که در مسابقات جهانی حضور داشتم و خیلی خوشحالم که در تاریخ‌سازی هندبال جزئی از اعضای تیم ملی بودم و توانستم این حس خوب را تجربه کنم. شرکت در این مسابقات به هندبال ایران کمک می‌کند زیرا توانستیم مقابل سه تیم برتر و غول اروپا قرار گیریم. برد و باخت مهم نبود و باید در برابر بازیکنان بزرگ دنیا تجربه کسب کنیم.

سرپوشی گفت: هندبال ایران برای رسیدن به موفقیت‌ به شدت نیازمند حامی مالی است تا بتواند با کشورهای بزرگ بازی کند و در تورنمنت‌های مهم حضور یابد. همچنین مربیان بزرگی جذب کنیم تا هندبال شکل واقعی خود را پیدا کند. زیرا بازیکنان ظرفیت بالایی دارند اما برخی از بازیکنان بدون هیچ توانایی و تنها با حمایت بالا می‌روند. در هر صورت بازیکنان ایرانی از لحاظ فنی بسیار خوب هستند و فقط نیاز به حمایت و امیدواری دارند.

بیست و هفتمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان اوایل بهمن ماه امسال به میزبانی مشترک سوئد و لهستان برگزار شد. در پایان این پیکارها تیم ملی دانمارک موفق شد با نتیجه ۳۴ بر ۲۹ فرانسه را شکست دهد و عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند.

تیم ملی هندبال ایران با کسب پیروزی مقابل شیلی در مرحله گروهی برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران به مرحله اصلی رقابت‌های قهرمانی جهان راه یافته بود. ملی‌پوشان کشورمان در پایان توانستند در رده بیست و چهارم جهان قرار گیرند.

نظر شما