شناسهٔ خبر: 58626217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ژاپن با ۱۲۴ قربانی، دارای بیشترين تلفات کرونا در شبانه روز گذشته

تا کنون ۶۷۶ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۹۹ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۲۶۱ نفر جان باخته اند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از سایت ورلد میترز، تا کنون ۶۷۶ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۹۹ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۲۶۱ نفر جان باخته اند.

آمریکا با ابتلای ۱۰۴ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۶۱ نفر و فوت یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۴۴۸ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۶۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

از نظر تلفات شبانه روز گذشته، ژاپن با ۱۲۴ قربانی همچنان بیشترین قربانیان این بیماری را دارد.

پس از آمریکا، هند، با ۴۴ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۴۵۴ مبتلا و مرگ ۵۳۰ هزار و ۷۴۵ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد.

فرانسه آمار ۳۹ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۱۸ مبتلا و ۱۶۴ هزار و ۴۲۷ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است. در شبانه روز گذشته هم ۴۰ نفر به آمار قربانیان این بیماری در این کشور افزوده شد.

در آلمان ۳۷ میلیون و ۸۲۲ هزار ۵۷۷ مبتلا و ۱۶۶ هزار و ۱۲۸ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است.

در برزیل، ۳۶ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۷۷۴ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۹۷ هزار و ۴۳۹ نفر جان باخته اند. در بیست و چهار ساعت گذشته در برزیل ۷۸ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

در ژاپن تا کنون ۳۲ میلیون و ۷۶۰ هزار ۳۱۷ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۹ هزار و ۶۰۱ نفر جان باخته اند. ۱۲۴ نفر نیز در شبانه روز گذشته در جمع قربانیان این بیماری در این کشور قرار گرفتند.

کره جنوبی تا کنون آمار ۳۰ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۶۱ مبتلا به کرونا و ۳۳ هزار و ۶۱۴ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است در شبانه روز گذشته هم ۱۸ نفر دیگر به آمار قربانیان این بیماری در این کشور افزوده شد.

آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۱۶۶ نفر و مرگ ۱۸۷ هزار و ۲۷۲ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد.

در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۵۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۰۴ هزار و ۸۹۸ نفر بر اثر آن جان باخته اند.

در روسیه تا کنون ۲۲ میلیون ۴ هزار و ۸۲۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۵ هزار و ۳۱۹ نفر جان باخته اند. ۴۰ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته در آمار قربانیان کرونا در این کشور قرار گرفتند.

آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۸۱ نفر و فوت ۱۴۴ هزار و ۷۶۴ نفر حکایت دارد. ۷ نفر هم در شبانه روز گذشته به آمار قربانیان کشورمان افزوده شد.

در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۵۳۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر جان باخته اند.

آمار تلفات کرونا در شبانه روز گذشته در مکزیک ۸۲ نفر، در تایوان ۶۳ نفر، در رومانی ۴۳ نفر، در کانادا ۳۶ نفر و در پرو ۲۸ نفر ثبت شد. تایلند، شیلی و فیلیپین هم در همین مدت به ترتیب تلفات ۱۷، ۱۵ و ۱۴ نفر را ثبت کردند. در مجموع ۷۳۱ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان که ۵ فوریه به روزرسانی شده است، تاکنون ۵.۵۱ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۱.۸ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.

در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۶% دوز تقویتی را دریافت کرده اند.

در برزیل، ۸۹% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۵۹% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.

در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۱% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۰% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است.

در آلمان ۷۸% تا کنون واکسن زده اند و ۷۶% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰% تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند.

در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۷% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.

در ایران هم تا کنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

نظر شما