شناسهٔ خبر: 58625861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

روایت پیشرفت۶۱:

افتتاح اولین دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب بخش دولتی استان کرمان

اولین دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب بخش دولتی استان کرمان در مرکز آموزشی درمانی بیمارستان افضلی پور شهر کرمان در ششمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اعضای هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی و پرسنل افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم افتتاحیه این دستگاه گفت: به همت همکاران ما در دانشگاه دستگاه ۲۵۶ اسلایس در بیمارستان تهیه و راه اندازی شد و این دستگاه قابلیت را دارد به صورت غیر تهاجمی آنژیوگرافی عروق کرونر را انجام دهد.

دکتر مهدی احمدی نژاد افزود: یکی از برجسته ترین و طلایی ترین صفحات که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد، بحث پزشکی است و اکنون ما در دنیا در زمینه پزشکی حرفی برای گفتن داریم.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم این مسیر پیشرفت را ادامه دهیم.

مدیر داخلی مرکز آموزشی درمانی افضلی پور در مراسم بهره برداری از این دستگاه، گفت: دستگاه سی تی اسکن آنژیوگرافی قلب ۲۵۶ اسلایس حاصل زحمات و تلاش های متعددی از همکاران و مسئولان پیشین و اکنون است.

محمدعلی مقبلی نژاد افزود: این دستگاه با هزینه ارزی یک میلیون یورو تهیه شده است و دو میلیارد تومان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بیمارستان افضلی پور برای راه اندازی و تجهیز فضای استقرار این دستگاه هزینه شده است.

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم گفت: این دستگاه اولین دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب در بخش دولتی استان کرمان است و دستگاه دیگری هم در بخش خصوصی فعالیت دارد.

دکتر احمد انحصاری افزود: پیش از بهره برداری از این دستگاه، سی تی آنژیوگرافی در این مرکز انجام می شد اما برای به تصویر کشیدن عروق قلبی نیاز به دستگاه قوی تر بود.

وی کاربرد دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب را بررسی شریان های قلب به صورت غیر تهاجمی عنوان کرد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما