شناسهٔ خبر: 58625742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افتخاری مطرح کرد:

لزوم تبیین مسئولیت‌ها و جایگاه کشور برای آینده‌سازان

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان جوانان را وارث کسانی معرفی کرد که گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتند تا به امروز رسیدند و گفت: مانند مسابقه دوی امدادی باید این میراث را از آنها تحویل بگیرند و خود را از اکنون آماده پذیرش مسئولیت کنند.

صاحب‌خبر -

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون دیدار رهبر معظم انقلاب با دختران به سن تکلیف رسیده اظهار کرد: این اقدام مانند همه مواردی که از سوی رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود یک کار بدیع و نو بود که در راستای هویت‌بخشی یا تبیین هویت دختران و آینده سازان در آغاز سن تکلیف آنها صورت گرفت.

وی تبیین جایگاه دختران در آغاز سن تکلیف را یکی از محورهای این دیدار دانست و گفت: موضوع دیگری که رهبری مطرح کردند این بود که الزامات دخترانی که به سن تکلیف می‌رسند به دلیل آن است که یک پله بالاتر آمده و به مرحله‌ای دست پیدا کرده‌اند که یک مقام است نه تکلیفی که به زحمت تحمل کنند بنابراین باید با افتخار و آغوش باز آن‌را بپذیرند.

وی با اشاره به معرفی الگوهایی برای دختران از سوی رهبر معظم انقلاب در این دیدار خاطرنشان کرد: معرفی الگوی پیشکسوتان با این هدف صورت گرفت که به پیش بروند و آینده را آنگونه که باید طراحی کنند و خود را برای آن آماده کنند.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان تصریح کرد: در این دیدار همچنین نقش دختران در ساختن آینده کشور و به عنوان مدیران، شهروندان، افراد تأثیرگذار و کسانی که باید در آینده ایران را حفظ کنند و بسازند به خوبی از سوی رهبری ترسیم شد و به نظر می‌رسد یک مجموعه و منظومه‌ای از همه نیازهای دختران و حتی پسران جامعه ما بود.

وی برنامه‌ریزی برای آینده‌سازان کشور را ضروری دانست و گفت: چه دخترانی که به دیدار رهبری مشرف شدند و پسران دهه ۸۰ و ۹۰ باید به عنوان آینده‌سازان کشور این موضوع را در نظر داشته باشند که به فرموده رهبری باید اطلاعاتی درباره اینکه کجا بودیم، اکنون به کجا هستیم و در آینده باید به کجا برسیم را داشته باشند.

افتخاری با اشاره به دوراندیشی رهبر در مسئله جوانان اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری به خوبی این موضوع را به تصویر کشیدند همچنین جوانان باید بدانند اگر شرایط با همان روال پیش از انقلاب ادامه پیدا می‌کرد امروز معلوم نبود از ایران و عزت و اقتدار ایرانی نامی به جا مانده باشد.

وی جوانان را وارث کسانی معرفی کرد که گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتند تا به امروز رسیدند و گفت: مانند مسابقه دوی امدادی باید این میراث را از آنها تحویل بگیرند و خود را از اکنون آماده پذیرش مسئولیت کنند.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تاکید بر لزوم تبیین مسئولیت و جایگاه گذشته، حال و آینده کشور برای آینده‌سازان کشور ادامه داد: بیان این جایگاه باعث افزایش غرور ملی و عزت‌آفرینی خواهد شد و از سوی دیگر ایجاد تعهد، دلبستگی و وابستگی را به همراه دارد.

نظر شما