شناسهٔ خبر: 58625706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نگاهی به مسیر بازیگری جواد عزتی/ از دایره تکرار بیرون بزن!

طی چند سال اخیر از بازیگران مهم سینمای ایران شده و کمتر کسی است که توانایی‌های او را در نقش‌آفرینی‌های متفاوت نفی کند. تاکنون هم چندین بار نامزد دریافت سیمرغ بوده؛ اما طلسمش نشکسته و بعید است امسال هم بتواند این نامزدی را ختم به برنده شدن کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، جواد عزتی بازیگر نام‌آشنایی است که از همان سال‌های آغازین حضورش در تلویزیون و سینما پرکار ظاهر شد، به خصوص در سال‌های اخیر و به ویژه در همکاری با محمدحسین مهدویان بهترین نقش‌هایش را خلق کرده و از بازیگران محبوب این فیلمساز به شمار می‌آید که همین ارتباط منجر به همکاری‌های متعددی هم شد.

«طلا و مس»، «ماجرای نیمروز»، «جاندار»، «لاتاری»، «آتابای»، «خورشید» و «شنای پروانه» تعدادی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او بود؛ اما بازی در سریال «زخم کاری» برای او یک اتفاق مهم محسوب می‌شود که توانایی‌های او را بیش از پیش به رخ کشید با این حال این نقش یک روی بد هم داشت و جواد عزتی را در خودش حبس کرد.

تقریباً به فاصله کمی از «زخم کاری» مهدویان با «مرد بازنده» به جشنواره چهلم فجر آمد که به دلیل فضای داستانی، حضور بازیگران مشترک در هر دو اثر و جواد عزتی که هنوز از زیر سایه مالک درنیامده بود، نتوانست چندان موفق باشد. حالا امسال عزتی با «کت چرمی» بازگشته و بازی‌اش باز هم یادآور همان فضای «مرد بازنده» است و گریزی هم به مددکار اجتماعی فیلم «خورشید» می‌زند و برای مخاطبی که او را دنبال می‌کند اتفاق تازه‌ای ندارد.

با این حال به نظر می‌رسد این بازیگر که بارها توانایی خودش را در بازیگری و خلق نقش‌های متفاوت اثبات کرده باید پیش از آنکه دیر شود و با همین تصویر تکراری در ذهن علاقه‌مندانش تثبیت شود از این دایره تکرار بیرون بزند و فضای تازه‌ای را برای بروز استعدادهایش پیدا کند.

خبرنگار: کریمی

نظر شما