شناسهٔ خبر: 58625614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

وضعیت سفر از ایران به ترکیه
بنا بر اظهارات برخی از آژانس‌داران ایرانی، زلزله ترکیه فعلاً تغییر محسوسی در میزان تقاضا برای سفر به این کشور ایجاد نکرده است. پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران به ترکیه برقرار است و زلزله ۷.۸ ریشتری نه‌تنها روی برنامه پروازی آن‌ها تأثیری نگذاشته که حتی قیمت‌های بلیت آن‌ها با افزایش قابل‌توجهی مواجه شده است! بررسی‌های روز گذشته ایسنا از آژانس‌های مسافرتی بیانگر آن است که میزان تماس‌ها و درخواست برای سفر به ترکیه از صبح دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه، هم‌زمان با وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در جنوب شرق ترکیه با کاهش مواجه شده، اما زلزله ۷.۸ ریشتری که خسارت جانی زیادی داشته و در کشورهای عراق، لبنان، سوریه و حتی مصر احساس شده و به دنبال آن ایتالیا هم هشدار وقوع سونامی داده است تا ظهر دیروز خللی در برنامه سفرها، تورهای گردشگری و پروازها از ایران به ترکیه وارد نکرد. مهرسا سبزه‌ها از یکی از آژانس‌های گردشگری در تهران به ایسنا می‌گوید: زلزله در مناطقی رخ داده و خسارت‌بار بوده که عموماً مقصد سفر ایرانی‌ها نیست، اگرچه میزان تماس‌ها از صبح دوشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) در بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی و هواپیمایی با کاهش مواجه شد، اما برنامه سفرها، پروازها و تورها به مقصد ترکیه همچنان برقرار بوده و فعلاً لغو نشده است. او همچنین با اشاره به افزایش قابل‌توجه قیمت بلیت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران در دو روزی که ایرلاین‌های ترکیه پروازهایشان را به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو کرده‌اند، ‌ اظهار می‌کند:‌ نرخ بلیت یک‌طرفه از تهران به استانبول در دو نوبت عصر و شب دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه از ۱۵ میلیون تا ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده، درحالی‌که از روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه با ازسرگیری پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، قیمت‌ها تا یک‌سوم افت می‌کند و به هفت تا پنج میلیون تومان می‌رسد.

یک عکاس مطبوعاتی آزاد شد
آریا جعفری از عکاسان مطبوعاتی که طی جریانات اخیر بازداشت شده بود، روز گذشته به قید وثیقه آزاد شد. انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران هفتم مهرماه امسال از بازداشت آریا جعفری از عکاسان باسابقه مطبوعاتی و ورزشی و یکی از اعضای این انجمن خبر داده بود. جعفری روز یکشنبه ـ سوم مهرماه ـ بازداشت شده بود که حالا خبر آزادی او توسط انجمن عکاسان مطبوعاتی کشور منتشر شده است.

ساخت اثر هنری با زباله‌های پلاستیکی
یک هنرمند نیجریه‌ای برای خلق آثار هنری به سراغ زباله‌های پلاستیکی رفته است. به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،‌ «یوجین کانبوی» برای کمک به پاکسازی محیط‌زیست کشوری که آلودگی زباله‌های پلاستیکی در آن بسیار شایع است، صندل‌های پلاستیکی کهنه را به پرتره‌های رنگارنگ تبدیل می‌کند. او نخستین بار این کار را به‌عنوان پروژه‌ای در دانشگاه و در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و سپس آن را به یک شغل تمام‌وقت تبدیل کرد. کارگاه هنری «یوجین»‌ در «ابوکاتا» شهری واقع در جنوب غربی ایالت «اوگون»‌ قرار دارد. «یوجین»‌ در این کارگاه به هنرمندانی آموزش می‌دهد که قصد دارند مسیر او را ادامه دهند و پرتره‌هایی از جنس صندل‌های پلاستیکی خلق کنند. نیجریه سالانه دست‌کم ۲.۵ میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می‌کند و بخشی از این زباله‌ها به اقیانوس و رودخانه‌ها سرازیر می‌شوند. استفاده از صندل‌های پلاستیکی در بین مردم نیجریه بسیار رایج است و «یوجین» ‌۳۰ ساله اغلب مواد اولیه آثار هنری‌اش را از محل دفن زباله‌ها یا کرانه‌ها رودخانه‌ها جمع‌آوری می‌کند. او صندل‌ها را به کارگاه می‌برد و پس از شست‌وشوی آن‌ها، صندل‌های پلاستیکی را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند و آن‌ها را برای خلق پرتره‌های مختلف روی صفحه می‌چسباند.

برچسب‌ها:

نظر شما