شناسهٔ خبر: 58625611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار شهرستان

صاحب‌خبر -

بازدید مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از شبکه برق ناحیه کهگیلویه و بویراحمد
اهواز - شبنم قجاوند: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان باهدف بررسی وضعیت شبکه برق و دیدار با کارکنان، از امور بهره‌برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
محمود دشت بزرگ در یک بازدید ۲ روزه از امور بهره‌برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع این استان را بررسی و با کارکنان این ناحیه نیز به گفت‌و‌گو نشست.
هدف از این سفر بررسی وضعیت شبکه با توجه به شرایط آب و هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد و شنیدن مسائل و دغدغه‌های کارکنان این ناحیه بوده است. محمود دشت بزرگ در این سفر از پست‌ ۱۳۲ کیلوولت باشت، پست‌های ۱۳۲ کیلوولت مختار، بهمن و پست ۴۰۰ کیلوولت در یاسوج و پست‌های برق چرام و دهدشت در شهرستان کهگیلویه بازدید کرد و وضعیت شبکه و اقداماتی که لازم است برای حفظ پایداری شبکه انجام شود، را موردبررسی قرارداد. وی با اشاره به شرایط آب و هوایی کهگیلویه و بویراحمد و لزوم حفظ پایداری شبکه برق انتقال و فوق توزیع، خواستار اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه شد و از کارکنان این ناحیه خواست که با بازدید‌های مداوم از پست‌های برق و خطوط، اجازه بروز حادثه را در شبکه ندهند. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این سفر همچنین پای صحبت‌های کارکنان ناحیه بهره‌برداری کهگیلویه و بویراحمد نشست و مسائل و مشکلات آنها را موردبررسی قرارداد و از برنامه‌ریزی برای حل این مسائل سخن گفت. مسعود رضازاده مدیر امور بهره‌برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت شبکه برق استان که منجر به پایداری آن در برف و باران شدید شد ارائه کرد و پیشنهاد‌ها لازم برای توسعه شبکه برق این ناحیه را نیز تشریح کرد‌. بر اساس این گزارش، امور بهره‌برداری ناحیه کهگیلویه و بویراحمد یکی از نواحی ۱۰ گانه امور بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد
نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه برق سنکرون شد
اهواز - شبنم قجاوند: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از سنکرون موفقیت‌آمیز واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسر خبر داد. محمود دشت بزرگ بیان کرد: واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک جمعه‌شب (۷ بهمن) به صورت موفقیت‌آمیز به شبکه سراسر سنکرون و متصل شد. وی بابیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک در مجموع ۴۵۱ مگاوات ظرفیت دارد و واحد بخار آن با ۱۴۴ مگاوات در سال‌های آتی وارد مدار خواهد شد، افزود: این نیروگاه از نوع کلاس f باراندمان بالا و آخرین فناوری روز دنیا توسط گروه مپنا احداث‌شده است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بابیان اینکه این پروژه یکی از طرح‌های مصوب شبکه برق استان بوده است، تصریح کرد: بعد از سنکرون موفقیت‌آمیز این نیروگاه به شبکه سراسر، سرویس نهایی نیروگاه انجام و به شبکه برق منطقه‌ای خوزستان متصل خواهد شد و در پیک تابستان ۱۴۰۲ در مدار خواهد بود. دشت بزرگ اضافه کرد: نیروگاه دوکوهه اندیمشک باعث بهبود افت ولتاژ شمال خوزستان خواهد شد و آرایش و پایداری شبکه برق در این منطقه را که چالش‌هایی در این زمینه داشت برطرف می‌کند و در حالت کلی‌تر باعث افزایش تولید و درنتیجه پایداری شبکه برق خوزستان می‌شود. وی اظهار کرد: برای اتصال این نیروگاه به شبکه برق خوزستان پیش از این پست برق ۲۳۰ کیلوولت سبز آب اندیمشک و خط ۲ مدارِ نیروگاه به این پست برق و خط ۲ مدارِ نیروگاه به خطوط شوش و هفت‌تپه، توسط برق منطقه‌ای خوزستان احداث‌شده‌اند تا برق تولیدی نیروگاه را به شبکه تزریق کنند.

به مناسبت دهه مبارک فجر؛
افتتاح 15 پروژه در حوزه طرح‌های ملی آب‌رسانی در 5 شهرستان استان گیلان
رشت -زینب قلی پور: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 15 پروژه آماده بهره‌برداری در حوزه طرح‌های ملی آب‌رسانی در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، املش، تالش و فومن افتتاح می‌شود. نماینده مجری طرح‌های ملی آب‌رسانی با اشاره به پروژه‌های قابل‌افتتاح و آماده بهره‌برداری این شرکت در ایام مبارک دهه فجر در حوزه طرح‌های ملی آب‌رسانی اظهار داشت: 15 پروژه آب‌رسانی استان گیلان درسته روستاهای 5 شهرستان استان با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی، در ایام مبارک دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. محمدعلی مؤذنی افزود: با افتتاح این طرح‌ها جمعیتی بالغ بر 8 هزار 945 نفر از مزایای اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.\نماینده مجری طرح آب‌رسانی روستایی ضمن تشریح پروژه‌ها بیان داشت: در راستای اجرای پروژه‌های فوق‌الذکر، عملیات لوله‌گذاری خطوط انتقال آب به طول 18 کیلومتر، لوله‌گذاری شبکه توزیع آب به طول 80 کیلومتر، احداث 3 باب مخزن ذخیره بتنی با حجم بیش از هزار مترمکعب و بهسازی 4 دهنه چشمه انجام‌شده است. وی تصریح کرد: همچنین عملیات مربوط به تأسیسات زیربنایی شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، برق‌رسانی و محوطه‌سازی‌های لازم اجرایی شده است.

نظر شما