شناسهٔ خبر: 58624756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حواشی ششمین روز جشنواره فیلم فجر؛

شلوغ‌ترین روز جشنواره فجر/ ماجرای عجیب عشق علی نصیریان به یک دختر جوان

ششمین روز جشنواره با اکران «هفت بهارنارنج» و «روایت ناتمام سیما» همراه بود، در سانس اول فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» اثر فرشاد گل‌سفیدی به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور نمایش داده شد، فرشاد گل‌سفیدی پیش‌تر به عنوان فیلمبردار، مدیریت فیلمبرداری آثاری چون «امپراتور جهنم»، «دلتا ایکس» و «معراجی‌ها» را در کارنامه خود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دوازدهم بهمن ماه سال 1361 بود که اولین جشنواره فیلم فجر در کشور آغاز به کار کرد، جشنواره ای که با وجود فراز و نشیب های بسیار در طی سالیان محتلف از جمله دوران دفاع مقدس تواسنته است حیات خود را ادامه دهد و تبدیل به یکی از مهمترین و اثر گذار ترین رویداد های حوزه هنر و سینما در سطح داخلی و بین المللی باشد.

امسال نیز پس از مدتی انتظار شاهد افتتاحیه چهل یکمین جشنواره فیلم فجر که هرساله همزمان با سالروز ورود امام خمینی( ره ) به ایران برگزار می‌شود بودیم. این جشنواره که مهمترین رویداد سینمایی کشور است از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌شود. جشنواره فیلم فجرتوسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. از سال ۱۳۷۴ جشنواره بعد بین‌المللی نیز یافت و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان تاکنون پرداخته است.

در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزه مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند علاوه بر جایزه سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و لوح زرین نیز از جوایز این جشنواره محسوب می‌شود. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌است. در ابتدای جشنواره، آیین بزرگداشت یک هنرمند برگزار می‌شود و در انتها هم جوایز ویژه و مردمی به فیلم انتخاب شده با رای مردم داده می‌شود. در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره، جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

امسال علی رغم تحریم جشنواره از سوی برخی هنرمندان و التهاباتی که برخی از اهالی هنر و سینما به آن دامن زدند جشنواره مثل همیشه پرشور و با استقبال زیادی از اهالی هنر در حال برگزاری است. از این رو «خبرنامه دانشجویان ایران» قصد دارد تا در سری گزارشات ویژه « جشنواره فجر امسال » اخبار و حواشی روزانه مربوط به این رویداد را بررسی نماید. در ادامه ضمن معرفی فیلم ها به مهمترین حواشی و اخبار مربوط به روز ششم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر خواهیم پرداخت.

جشنواره امسال در پردیس ملت کلید خورد و امسال بر خلاف 2 دوره گذشته که کرونا بر فضای سینمایی کشور سایه افکنده بود شاهد حضور مردم در سالن های سینما هستیم.

ششمین روز جشنواره با اکران «هفت بهارنارنج» و «روایت ناتمام سیما» همراه بود، در سانس اول فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» اثر فرشاد گل‌سفیدی به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور نمایش داده شد، فرشاد گل‌سفیدی پیش‌تر به عنوان فیلمبردار، مدیریت فیلمبرداری آثاری چون «امپراتور جهنم»، «دلتا ایکس» و «معراجی‌ها» را در کارنامه خود دارد.

علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم و آرشا گل‌سفیدی بازیگران فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» هستند.

در سانس دوم فیلم «روایت ناتمام سیما» اکران شد. این فیلم سینمایی جدیدترین اثر علیرضا صمدی به تهیه‌کنندگی مجید رضابالا است. صمدی پیش‌تر ساخت فیلم‌های «صحنه‌زنی» و «بی‌نامی» را در کارنامه خود دارد و «روایت ناتمام سیما» سومین فیلم سینمایی این کارگردان به حساب می‌آید.

آزاده صمدی، سیدحامد کمیلی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، دانیال نوروش، محمد حیدری و مهسا باوفا از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان آمده است: «قرار نیست بخاطر بی‌آبرویی گذشته تو ما بی‌آبرو بشیم…»؛ دکتر آرش سمین زندگی موفقی دارد که خبری در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر می‌کند.

در ادامه مهمترین اخبار و حواشی پنجمین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را می‌خوانید:

شلوغ‌ترین روز جشنواره فجر

جشنواره فیلم فجر در حالی به نیمه راه خود رسیده که شلوغ‌ترین روز خود را در سینمای رسانه به بهانه نمایش یک فیلم پشت سر گذاشت؛ فیلمی که یکی از پرتکرارترین بحث‌ها درباره آن شباهتش با یکی دیگر از آثار جشنواره فیلم فجر سال گذشته است.

 یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم و آغاز تقریباً رسمی بخش بین‌الملل به روز پنجم خود رسید و در این گزارش برخی حواشی این روز مرور می‌شود.

*روز یکشنبه، بخش بین‌الملل تقریباً افتتاح شد و در شرایطی که هنوز مهمانان خارجی چه در مقام فیلمساز و احتمالا داور و چه به عنوان پخش‌کننده و متقاضی شرکت در بازار فیلم، معرفی نشده، مقرر شده است که نمایش فیلم‌های این بخش در سینمای رسانه روزانه اعلام شود. البته سالنی که در روز اول نمایش یعنی همین یکشنبه، ۱۶بهمن به این بخش اختصاص داده شد بیشتر در اوقاتی بود که فیلم‌های بخش مسابقه ملی روی پرده بود و به همین دلیل مخاطب چندانی از سالن نمایش دهنده دو فیلم بین‌الملل استقبال نکرد.

* در کنار اعلام روزانه فیلم‌های بخش بین‌الملل، پیش‌تر گفته شده بود که برج میلاد، محل برگزاری بازار فیلم و بخش بین‌الملل و حضور مهمانان و هنرمندان است و جدول نمایش فیلم‌های بین‌الملل هم اعلام می شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده و پیگیری‌های ایسنا از برخی مسئولان مربوط به جشنواره، حاکی از این بود که این جدول توسط رائد فرید زاده، مدیر بخش، در حال تنظیم نهایی است.

*در این روز همچنین اولین آمار رسمی تعداد مخاطبان جشنواره در سینماهای مردمی اعلام و گفته شد که در چهار روز اول، بیش از ۸۳ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره نشسته‌اند و سینماهای کوروش، زندگی، فرهنگ، آزادی و پردیس سینماشهر قرچک بیشترین میزان استقبال مردمی را داشتند. البته در این زمینه شنیده می‌شود که در برخی سالن‌ها مخاطبان یا مدیران سینما شاهد حضور تماشاگرانی بودند که به صورت سازمانی بلیت در اختیار آنها داده شده بود. هر چند یکی از مسئولان جشنواره موضوع را درست نمی‌داند.

*در روز پنجم جشنواره دو فیلم تولید شده توسط باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی در سینمای رسانه نمایش داده شد که برخی از اهالی رسانه این فیلم‌ها را پسندیدند و برخی هم آن‌ها را در حد و اندازه تعریف و تمجیدهایی که در روزهای گذشته از آنها شده بود ندانستند.

در این زمینه فیلم «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی به خاطر شباهت با فیلم «مرد بازنده» که بازیگر اصلی هر دو جواد عزتی با شکل و شمایل ظاهری نسبتاً مشابه و نیزکانسپت نزدیک به هم بود، بسیار مورد بحث و پرسش قرار گرفت. ( جزئیات بیشتر )

حواشی نشست خبری فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج»

نشست خبری فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» روز دوشنبه ۱۷ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم در حال برگزاری است.

در نشست خبری فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج»، فرشاد گل‌سفیدی (کارگردان)، پیام آزادی (آهنگساز)، زهره سیه‌پوش (چهره‌پرداز)، حسین مشعلی و امید محمدی‌پور (صداگذاران) حضور دارند.

در ابتدای این جلسه فرشاد گل‌ سفیدی کارگردان هفت بهار نارنج گفت: زمانی که ساخت این فیلم به من پیشنهاد شد، مخالفت کردم. چراکه دوست داشتم مدیرفیلمبرداری بمانم. همچنان هستم و خواهم ماند. بعد از این فیلم هم همچنان همین نظر را دارم مگر اینکه قصه یک فیلم سر ذوقم بیاورد. ژانر فیلم را خیلی دوست داشتم ملودرام عاشقانه‌ است‌.

وی درباره اینکه چرا تصمیم دارد به حرفه فیملبرداری باز گردد ادامه داد: ساخت این پروژه من را اذیت کرد زیرا در ابتدا قرار بود من کارگردان و فیلمبردار باشم در حالی که روز پنجم فیلمبرداری متوجه شدم از پول و سرمایه خبری نیست. یعنی سرمایه‌گذار ماجرا را کنسل کرد و من دو راه داشتم که یا فیلم را بسازم یا دیگر ادامه ندهم. شرایط مالی سختی داشتیم و من به خاطر استاد علی نصیریان پروژه را ادامه دادم.

آهنگساز «هفت بهار نارنج» بیان کرد: این فیلم، سه الی ۴ ماه طول کشید. من در ابتدا فیلم را دیدم و دوست داشتم و پس از آن‌، ضبط موسیقی را آغاز کردیم. برای موسیقی ِ فیلم، از کمانچه و سه‌تار هم استفاده کردیم. همچنین که انتخاب ترانه‌های قدیمی هم به عهده بنده بود.

حسین مشعلی یکی از صداگذاران فیلم توضیح داد: فیلم به دلیل اینکه لوکیشن‌های محدود دارد، صداگذاری بسیار دشواری داشت. برخلاف اینکه خیلی‌ها شاید متوجه سختی آن نشوند. ما در روند فیلم، ماجرا را به گونه‌ای پیش بردیم که کاراکتر اصلی خیلی با رادیو ارتباط بگیرد. یعنی صداها و حرف‌هایی که دوست داشت بشنود را از رادیو می‌شنوید. ما تلاش کردیم کاراکتر با «صداها» مرز بین بودن و نبودن را تجربه کند.

امید محمدی پور صداگذار نیز در ادامه جلسه گفت: من از آقای گل سفیدی تشکر می کنم و از کار کردن در این فیلم بذت بردیم. این فیلمی پر چالش بود و باید طوری کار می کردیم که ببینده متوجه نشود که فراموشی دارد.

چهره‌پرداز «هفت بهار نارنج» عنوان کرد: در کار برای من مهم است که از بازیگران هم نظرشان را بپرسم زیرا باید با آن گریم ارتباط برقرار کنند. در چهره‌پردازی‌ها ما سعی کردیم تا جوری کار کنیم گریم آن‌ها مشخص نباشد و برای ذهن بیننده باورپذیری داشته باشد.

گل سفیدی کارگردان در ادامه گفت: آقای شمس توی فیلم، از آقای شمس لنگرودی گرفته نشده. این فیلم بخشی از قصه زندگی آقای نصیریان است و تا پایان عمر همسرشان از مراقبت کردند.

کارگردان در ادامه اظهار کرد: علی نصیریان در ۸۳ دقیقه، یک تنه کل فیلم را پیش می‌برد. روند تولید سخت بود و ایشان در تمام کار همراه ما بود. از نظر من باید فیلمنامه‌هایی نوشته شود که بتوان از پیشکسوتان استفاده کرد.

کارگردان فیلم در پاسخ به این سوال که چقدر از مشاوره های پزشکی در داستان فیلم کمک گرفته اند بیان‌ داشت: من در یک ماه پیش تولید درباره مرگ نباتی با چند پزشک مشورت گرفتیم و همه چیز زیر نظر و دقیق انجام شد.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا این قصه را در مدیوم فیلم کوتاه نساخته‌اید، تشریح کرد: من فکر می‌کنم فیلمی درست است که تماشاچی مدام رو صندلی سینما تکان نخورد. فیلم خسته‌کننده نبود و ریتم کندی هم نداشت. در واقع ابتدا و انتهای درستی داشت. اگر قرار بود این فیلم کوتاه شود، حتماً فیلم کوتاه می‌ساختم اما این فیلم بلند است و زمان درستی دارد.

گل سفیدی درباره نحوه صداها در صحنه های پایانی گفت: همه چیز مشخص است، این یک رویاست و در ذهن آقای شمس است و هر کسی در موردش طوری فکر می کند. ( جزئیات بیشتر )

حواشی نشست خبری فیلم «روایت ناتمام سیما»

هیاهوی بسیار برای هیچ!

 هم‌زمان با اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاید یکی از امیدوارکننده‌ترین مؤلفه‌های آثار حاضر سهم بالای فیلم‌اولی‌ها در جشنواره سینمایی فجر و سینمای معاصر کشورمان باشد و این خود نشان‌دهنده حضور نفس‌های تازه و گام‌های جدید در حوزه رونق هرچه بیشتر هنر هفتم کشورمان به شمار می‌رود.

همچنین در میان 24 فیلم حاضر در جشنواره امسال؛ سه کارگردان نیز دومین تجربه سینمایی خود را پشت سر می‌گذارند که از که یکی از آن‌ها به جدیدترین ساخته علیرضا معتمدی به نام «چرا گریه نمی‌کنی؟» بازمی‌گردد.

اثری که هم‌زمان با چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در گام چهل‌ویکم در سالن سینمایی اصحاب رسانه به نمایش درآمد و با وجود غیبت تمامی عوامل در نشست خبری برای پاسخ‌گویی به سوالات متعدد مطرح‌شده از سوی منتقدان و خبرنگاران؛ تهیه‌کننده این اثر نیز تنها نگاه فنی و حرفه‌ای خود در مقام سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی در این فیلم را پاسخ داد.

سیدرضا محقق تهیه‌کننده این اثر پاسخ دادن به مابقی پرسش‌ها را در حوزه‌های فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری و موارد فنی به تمامی عوامل غایب در نشست خبری این فیلم ارجاع داد و الحق و انصاف باید گفت که او در مقام تهیه‌کننده در پاسخ‌گویی به پرسش‌های بخش خود بسیار حرفه‌ای و قانع‌کننده در مواجهه با منتقدان و اصحاب رسانه قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که در سالن نشست پرسش‌وپاسخ این رویداد برای اولین‌بار تمامی خبرنگاران و منتقدان حاضر ایستاده او را تشویق کردند.

*ماجرای فیلم«چرا گریه نمی‌کنی؟»

اما «چرا گریه نمی‌کنی؟» روایت داستان زندگی فردی است که پدر و مادر خود را از دست داده و خود را موظف به مراقبت از برادر کوچک‌ترش که به‌تازگی عروسی کرده می‌داند. اما بنا بر اتفاق و حادثه‌ای برادر کوچک او نیز از دنیا می‌رود و حال مخاطب از جایی وارد داستان می‌شود که هفت ماه از این اتفاق -فقدان برادر کوچک‌تر- گذشته است.علی شهناز (با بازی علیرضا معتمدی) قهرمان این اثر سینمایی حال در یاس و ناامیدی مطلق و چنبره زده بر پیله تنهایی خود تمام احساس‌های جهان را از خود دور کرده و به نوعی در لفظ و نگاه زندگی مدرن به پوچی مطلق رسیده است. ( جزئیات بیشتر )

هیاهوی بسیار برای هیچ!

حواشی نشست خبری فیلم «روایت ناتمام سیما»

دومین نشست ‌خبری چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امشب ۱۷ بهمن با حضور عوامل فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا با اجرای محمدرضا مقدسیان پس از پایان اکران این فیلم سینمایی و با حضور اهالی رسانه در سالن نشست پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

علیرضا صمدی کارگردان در ابتدا گفت: در نگاهم به سینما سعی دارم فقط نسبت به خودم چند گام جلوتر بروم. ادعای چندانی در فیلمسازی ندارم و فکر میکنم اگر بشود قصه ای تعریف کرد که مخاطب سالن را ترک نکند کارم را کرده ام.

وی اضافه کرد: من سه فیلم ساخته ام. صحنه زنی اکران آنلاین خوبی داشت و درکل سعی داشته ام فیلم هایم فضای متفاوت خوبی داشته باشد و ژانرهای مختلف را تجربه کنم. تجربه در ژانرها برای من مسأله است.

این کارگردان درباره فضای مجازی که محور فیلم بود گفت: فضای مجازی بخشی از روزمره ماست. موبایل از زندگی ما جدا نمی شود و تمام زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. باید کنشی که در فضای مجازی هست را در نظر داشت. برای من این سوال وجود داشت که آیا نسبتی بین گناه و جرم و مکافات عمل وجود دارد؟ فضای مجازی در این فیلم بیشتر برای من یک مک کافین است. آدمی که در گذشته خطایی کرده و این گذشته مثل بومرنگ به او برمی گردد. 

وی اضافه کرد: من فیلمنامه را دو سال پیش نوشتم و با موج های که در این چند وقت راه افتاده بودم فکر کردم این فضا به ایران هم می رسد.

وی درباره پیام فیلم گفت: من آنقدر فرد مهمی نیستم که بخواهم پیامی داشته باشم. 

کارگردان درباره اینکه در فیلم تحت تاثیر اثری بوده است یا خیر گفت: نمی توانم بگویم تحت تأثیر فیلمی نبوده ام یا از ملودرام های جهان تاثیر نگرفته ام. وظیفه ملودرام این است که تا پایان مخاطب را نگه دارد. من که نمی خواهم سینما را اختراع کنم و ادعاهای عجیبی کنم که کار مهمی کرده ام. 

وی درباره اینکه به سیمرغ فکر می کنید یا خیر عنوان کرد: برای من قصه گویی مهم است و چندان به جایزه فکر نمی کنم همین که مخاطب بتواند فیلم را تا پایان تحمل کند کار بزرگی کرده ام.

وی در ادامه گفت: تناقضی برای من در زندگی وجود دارد و انسان هایی دیده ام که دانشی دارند اما به آن عمل نمی کنند برشت می گوید او که نمی داند و کاری می کند نادان است و او که می داند و اشتباهی می کند جنایتکار است. 

وی درباره اینکه چقدر موافق واقعیت ازارگری های زنان بوده است گفت: موافق هستم اما فکر می کنم مرجعی برای بررسی اینها باید وجود داشته باشد. 

من در این فیلم هم روایتی دروغ دارم و هم روایتی راست و فکر میکنم مرجعی باید وجود داشته باشد.

صمدی در بخش دیگر بیان کرد: من وضعیتی را نمایش داده ام و فکر می کنم فیلم کارش پیام دادن نیست.

رضابالا درباره دغدغه ساخت این پروژه تصریح کرد: در وهله اول درک و شناخت من از علیرضا صمدی و انگیزه او باعث این همراهی شد. او فیلمنامه هایی نوشته بود که با هم خواندیم. این اثر را که خواندم احساس کردم موضوعی روز است که با آن دست به گریبان هستیم.

وی اضافه کرد: فکر می کردم این اثر می تواند یک منظومه فکری باشد که بتوانیم شخصیت های این چنینی که در فیلم مطرح می شود را بشناسیم. شخصیت جدی فیلمنامه برای من غزل شاکری یا سیماست؛ کسی که رنج را تحمل می کند و می تواند آن را در شخصیتی متعالی‌تر نمایش دهد. ( جزئیات بیشتر )

فیلمی که چندین نسل از بازیگران سینمای ایران در آن نماینده دارند

آرش که با پسر نوجوانش فرشاد در جنوب کشور کار و زندگی می‌کند، از طریق برادرِ همسرش کاوه متوجه می‌شود همسرش که چهار سال پیش سرِ او را کلاه گذاشته و به خارج از کشور فرار کرده، به تهران برگشته است. آرش با پسرش به تهران می‌روند تا مونا را پیدا کند و جواب‌ سؤال‌های بی‌پاسخش را از او بگیرد...

آرش که آدمی فنی است در جنوب مشغول به کار است اما نمی‌تواند از پسِ مخارج زندگی خود و پسرش برآید و زنی میان‌سال آن‌ها را حمایت می‌کند. زنی که آشکارا علاقه‌ای به آرش دارد اما او همچنان عاشق همسرش موناست که او را رها کرده و کلی بدهی برایش به جا گذاشته است.

در طول فیلم با سؤال‌های زیادی مواجه می‌شویم که در پایان به جواب‌های آن‌ها می‌رسیم اما گاهی حماقت‌های آرش سؤالات جدیدی مطرح می‌کند که پاسخی برای آن‌ها وجود ندارد. مثلاً چرا او به همه اعتماد می‌کند؟ چرا کاوه را جلوی مشتی جمعیت می‌زند و دو دقیقه بعد گول او را می‌خورد؟ چرا همیشه با پدرش در جدل است؟ به خاطر تفاوت نسل‌ها؟ قطعاً پاسخ این پرسش این نیست و توجیهی برای خودسری‌های آرش وجود ندارد. اگر او معتقد است همسرش سرش را کلاه گذاشته، چرا از او شکایت نکرده، و اگر به او اعتماد دارد، چرا حرف‌های کاوه درباره‌ی او را می‌پذیرد؟ ( جزئیات بیشتر )

نقد دانشجویی فیلم عطرآلود

ساخته جدید هادی مقدم دوست با باقی ساخته‌های او از لحاظ کاگردانی تفاوت چندانی ندارد. بااین که در بخش هایی پیشرفت داشته اما همان همیشگی است. بازیگران چندان مطرحی را در فیلم نمیبینیم ولی انتخاب بازیگران مناسب بوده است. فیلم حال خوبی دارد. بوی امید می‌دهد. اثر جدید مقدم دوست قرار است با آثار بسیار جدی دیگر کارگردانان رقابت کند. آثاری که فضایی کاملا متفاوت از عطرآلود دارد.

فیلم ساختار خوبی دارد. درون فیلم ایده های جذابی وجود دارد، به خصوص ایده ای که نام فیلم هم از آن گرفته شده است. با اینکه ایده اصلی ایده ای تکراری است اما کارگردان به خوبی از پس جذابیت بخشیدن به آن برآمده است. با بسط دادن یک ایده ساده هادی مقدم دوست توانسته فیلمی واقعی بسازد. فیلمی که فقط تخریب و بن بست در آن نیست. فیلمی که جنبه‌های انسانی زیادی دارد. ساخته مقدم دوست به خوبی نشان می‌دهد که اسلام در تار و پود فرهنگ ما جای گرفته است. سکانس نماز خوندن در راه و حساس بودن در حلال بودن هزینه عمل سرطان‌ به خوبی این مسئله را نشان داده است.  ( جزئیات بیشتر )

رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «اتاقک گلی»

پوستر فیلم سینمایی «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی داود صبوری به قلم پدرام کریمی در آستانه اکران در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منتشر شد، پوستر این فیلم را راهله لطفی طراحی کرده است.  ( جزئیات بیشتر )

ماجرای عجیب عشق علی نصیریان به یک دختر جوان/ چالش با فضای مجازی!

 فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی روی پرده سینما رفت. هرچند این فیلم اولین اثر سینمایی این هنرمند به شمار می‌رود، اما نمی‌توان آن را اولین تجربه حضور او در جشنواره فیلم فجر دانست. گل سفیدی را پیش از این به عنوان مدیر فیلمبرداری در سینما و تلویزیون می‌شناختیم اما او در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر شانس خود را به عنوان کارگردان امتحان می‌کند.

تهیه کنندگی «هفت بهار نارنج» را محمد کمالی پور برعهده دارد و فیلم روایت قصه عشق اساطیری شمس و طلعت است.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم سینمایی حضور دارند می‌توان به علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم، آرشا گل سفیدی اشاره کرد.

اما دومین فیلمی که قرار است امروز روی پرده سینما برود، فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی است، کارگردانی که او را با فیلم سینمایی «صحنه زنی» می‌شناسیم، این کارگردان قرار است امروز جدیدترین ساخته سینمایی خود یعنی «روایت ناتمام سیما» را برای اهالی مطبوعات به نمایش گذارد. ( جزئیات بیشتر )

حضور استاد علی نصیریان با «هفت بهارنارنج»

فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» اثر فرشاد گل‌سفیدی به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور که در سانس اول روز ششم جشنواره نمایش داده می‌شود، دیگر فیلم‌اولی این دوره از جشنواره است. فرشاد گل‌سفیدی پیش‌تر به عنوان فیلمبردار، مدیریت فیلمبرداری آثاری چون «امپراتور جهنم»، «دلتا ایکس» و «معراجی‌ها» را در کارنامه خود دارد.

علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم و آرشا گل‌سفیدی بازیگران فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» هستند.

فیلمنامه «هفت بهار نارنج» را احمد رفیع‌زاده نوشته است و در خلاصه داستان آن آمده است: قصه عشق اساطیری شمس و طلعت… .

«روایت ناتمام سیما» دومین فیلمی است که در روز ششم چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.

این فیلم سینمایی جدیدترین اثر علیرضا صمدی به تهیه‌کنندگی مجید رضابالا است. صمدی پیش‌تر ساخت فیلم‌های «صحنه‌زنی» و «بی‌نامی» را در کارنامه خود دارد و «روایت ناتمام سیما» سومین فیلم سینمایی این کارگردان به حساب می‌آید. ( جزئیات بیشتر )

نظر شما