شناسهٔ خبر: 58622581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر خارجه پیگیر وضعیت اتباع ایرانی در مناطق زلزله زده ترکیه شد

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در آنکارا و سرکنسول در ارزروم در جریان آخرین وضعیت اتباع ایرانی در مناطق زلزله زده قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در آنکارا و سرکنسول در ارزروم در جریان آخرین وضعیت اتباع ایرانی و دانشجویان شاغل به تحصیل در مناطق زلزله زده قرار گرفت.

طبق اخبار دریافتی حال دانشجویان ایرانی در مناطق زلزله زده ترکیه، تاکنون خوب گزارش شده و اقدامات فوری برای انتقال آنان به مکان مناسب در جریان است.

گفتنی است تلفات دو زلزله بزرگ ترکیه تاکنون به ۱۱۲۷۴ نفر افزایش یافته است و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در تماس جداگانه تلفنی با کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در جریان اعزام فوری تیم پزشکی، امدادی و زنده یاب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله زده ترکیه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همجنین در گفتگوی تلفنی با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت سوریه به مناسبت وقوع زلزله مهیب در این کشور ابراز کرد. (جزئیات بیشتر)

وزارت بهداشت سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، زلزله بامداد امروز جنوب ترکیه، ۲۳۷ فوتی و همچنین ۶۳۹ نفر زخمی در استان‌های شمالی سوریه برجا گذاشت. (جزئیات بیشتر)

نظر شما