شناسهٔ خبر: 58621747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار ویژه دزفول:

رسانه های دزفول به دنبال امیدآفرینی و معرفی ظرفیت های شهرستان در حوزه های مختلف باشند

فرهمندپور، با تاکید بر لزوم جهاد تبیین گفت: رسانه های دزفول امیدآفرینی و تبیین ظرفیت های متعدد شهرستان را در کنار مطالبه گری در دستور کار قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی فرهمندپور، ظهر امروز دوشنبه در حاشیه تور رسانه ای بسیج رسانه شهرستان دزفول به منظور بازدید از برخی شرکت های صنعتی و تولیدی این شهرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت جهاد تبیین مقرر شد در برنامه های گرامیداشت دهه فجر امسال دستاوردهای انقلاب در شهرستان دزفول طی ۴۴ سال انقلاب تبیین شود بنابراین تور رسانه ای امروز نیز در همین راستا برگزار شده است.

 

فرماندار ویژه دزفول، با بیان اینکه ما به دنبال بزرگ نمایی نیستیم بلکه می خواهیم واقعیات را به گوش جامعه برسانیم، افزود: رسانه ها علاوه بر مطالبه گری که رسالت به حق یک رسانه است واقعیات را نیز برای جلوگیری از سیاه نمایی بازگو کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سهم هر فرد در جهاد تبیین مشخص است که باید آن را ایفا کند، تصریح کرد: دفاع از نظام، دین، قانون و اعتقادات بسیار کم هزینه است و افراد می توانند با استدلال و عقل و منطق خود چالش ها و سیاه نمایی ها را برطرف و خنثی کنند.

 

فرهمندپور، با بیان اینکه در مورد اشتغال و ظرفیت های اقتصادی دزفول سیاه نمایی می شود، اضافه کرد: این در حالی است که در شهرک های صنعتی دزفول ظرفیت های اقتصادی عظیمی از پس از انقلاب ایجاد شده است که در نوع خود کم نظیر است.

 

وی ابراز کرد: اعتقاد داریم رسیدن به نقطه امن اشتغال در دزفول همچنان جای کار دارد و باید کارها و اقدامات زیادی صورت بگیرد اما ضرورت دارد امیدآفرینی در کنار مطالبه گری در دستور کار رسانه ها قرار بگیرد.

 

فرماندار ویژه دزفول، در حاشیه حضور در شرکت خمیرمایه با اشاره به اشتغال ۲۵۰ نفری این شرکت، بیان کرد: این شرکت چشم و چراغ ما در حوزه اقتصادی است که ۹۵ درصد محصول تولیدی آن صادر می شود.

 

وی میزان ارزآوری این کارخانه در طول سال را ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: محصول خمیرمایه دزفول به کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان، بلژیک، هلند و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

 

فرهمندپور، در حاشیه بازدید از کارخانه قند شهدای دزفول نیز اذعان کرد: پروژه کارخانه قند در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به صورت صددرصد توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب تمام واحدهای تولید شکر در صنایع نیشکری احداث شده و این کارخانه تنها پروژه بعد از انقلاب است که تولید شکر و مواد اولیه قندی در آن از چغندر خواهد بود.

 

فرماندار دزفول، همچنین در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از کارخانه فولاد روهینا، این کارخانه را یکی از شرکت های مهم و استراتژیک در کشور برشمرد و گفت: ۶ ماه پیش به علت ضرری که به کارخانه فولاد وارد شده بود مدیران شرکت تصمیم به تعدیل ۵۰ نیرو گرفتند اما طی رایزنی و پیگیری های فراوان با چنگ و دندان توانستیم از تعدیل این نیروها جلوگیری کنیم.

 

وی میزان اشتغال کارخانه فولاد را ۱۲۰۰ نفر برشمرد و عنوان کرد: این کارخانه در تابستان با مشکل قطع برق و در زمستان با مشکل کمبود گاز مواجه است اما همواره با تمام توان و انرژی در حال فعالیت است و دولت نیز در کنار این ظرفیت عظیم خواهد بود. 

 

فرهمندپور، در حاشیه بازدید بسیج رسانه دزفول از شرکت دانش بنیان گسترش امواج کرخه که در زمینه تولید قطعات موبایل فعال است، تاکید کرد: این شرکت در حال حاضر با ۱۳۰ نیرو در حال تولید کابل شارژر و رابط صوتی است.

 

وی با بیان اینکه فاز دوم این شرکت بزودی بهره برداری می شود، افزود: در فاز دوم این شرکت موس و کیبورد کامپیوتر، کابل و آدابتور موبایل تولید می شود ضمن اینکه ۷۰ نفر به تعداد اشتغال این شرکت اضافه خواهد شد.

 

فرماندار ویژه دزفول، در ادامه بازدید اصحاب رسانه از شرکت آبایان پروفیل عنوان کرد: این شرکت یکی از ظرفیت های اقتصادی شهرستان است که در زمینه تولید پروفیل یو پی وی سی و درب و پنجره فعالیت می کند و دارای ۱۵۰ نیروی کار است.

 

وی با اشاره به صادرات محصولات این شرکت به چند کشور آسیایی، یاد آور شد: با توجه به اینکه دزفول یکی از شهرستان هایی بوده که در حوزه انبوه سازی دارای شرکت های مطرحی است انتظار می رود در شهرستان و استان برای انعقاد قراردادهای ساختمان سازی و سایت اداری از محصولات شرکت آبایان پروفیل استفاده کنند.

 

پایان پیام/589

نظر شما