شناسهٔ خبر: 58615992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

عبادت و بندگی خدا روح انسان را پرورش می‌دهد

آیت الله عبادی با بیان اینکه عبادت و بندگی خدا روح انسان را پرورش می‌دهد، گفت: انسان می‌تواند در بندگی خدا آنقدر رشد کند و به خدای متعال نزدیک شود که خاصیت خدایی در او ظهور کند و کرامات و معجزات پیامبران و اولیای الهی از راه بندگی خداوند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی شامگاه یکشنبه (۱۶ بهمن) در جمع معتکفین خواهر در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند ضمن تبریک دهه فجر و تسلیت وفات حضرت زینب (س) که اسوه است و پیام کربلا را تا بعد از ۱۴۰۰ سال به گوش جهانیان رساند، اظهار کرد: امروز این شما هستید که پیام انقلاب اسلامی را که اسلام است به گوش جهان می‌رسانید و دنیا به تعبیر رهبر حکیم انقلاب در شرایط ویژه و پیچ تاریخی قرار دارد و تحول عظیمی در دنیا پیش آمده که اگر شرایط آن رعایت شود امید است که به ظهور حضرت مهدی(عج) منتهی شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علل غایی همیشه مثل قطب‌نما هدف را نشان می‌دهد، گفت: انسان ذی‌المقدمه نظام تکوین خلقت است.

 

آیت الله عبادی با بیان اهمیت بندگی خداوند متعال، تصریح کرد: انسان خلقتاً به گونه‌ای آفریده شده که دارای جاذبه‌هایی است و بر اساس آن در بند مسائلی مانند مال، شهرت، مقام قرار می‌گیرد و این‌ها نوعی بندگی است. در جهان خلقت همه چیز معنی دارد و انسان بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند یکی از احساس‌های روحی انسان حس پرستش است و اینگونه خلق شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تنها چیزی که در این ارتباط باطن قلب انسان را تسکین می‌دهد بندگی حق است، عنوان کرد: انسان زمانی کامیاب می‌شود که در خود احساس کند که به مقصود رسیده است و بنده حق باشد و این پاسخ آن احساس پرستش است.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه انسان زمانی مانند امام علی(ع) و حضرت زینب(س) به کمال می‌رسد که در بندگی خدا توفیق پیدا کند به قرب خداوند، تصریح کرد: در حدیث قدسی آمده است «یا ابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی؛ همه چیز برای انسان آفریده شده است و انسان برای خدا».

 

وی با بیان اینکه آنچه که به عنوان بندگی خدا مطرح می‌شود در سیر هستی از نقص به کمال، «العبودیه جوهره کنهه الربوبیه؛ بندگى حقیقى جوهره‏ ایست که اساس و ذات آن ربوبیت است»، گفت: خداوند ما را در برنامه عبودیت پرورش می‌دهد، نه اینکه او نیاز به عبادت ما دارد لذا وقتی شما(معتکفین)اینگونه خالص مشغول بندگی خداوند می‌شوید با همه وجود در قلب احساس می‌کنید که به کمالی دست پیدا کردید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کسانی که دعوت به شیطان و مادیات و اشیاء فانی می‌کنند انسان را هلاک می‌کنند اما پیغمبران ما را احیا می‌کنند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: انسان می‌تواند در بندگی خدا آنقدر رشد کند و به خدای متعال نزدیک شود که خاصیت خدایی در او ظهور کند و کرامات و معجزات پیامبران و اولیای الهی از راه بندگی خداوند است.

 

وی در پایان خطاب به معتکفین افزود: شما در راه حضرت زهرا (س) قرار گرفیتد و این کمال بندگی خدا که در فطرت انسان قرار دارد این پرورش خدا است و شما خدا را در دامن دین می‌پرود.

 

 

پایان پیام/375

نظر شما