شناسهٔ خبر: 58615991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه زیرکوه تاکید کرد؛

«جهاد لسانی و تبیینی» مهمترین شیوه حضرت زینب (س) جهت حفظ اسلام

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه«جهاد لسانی و تبیینی» مهمترین شیوه حضرت زینب (س) جهت حفظ اسلام بود، گفت: حضرت زینب(س)ثابت کردند که یک زن علاوه بر نقش آفرینی و حضور موثر در کانون مقدس خانواده می تواند در متن جامعه حضور حماسی و سیاسی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسن صباغیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: حضرت زینب سلام الله علیها اگر چه جزء معصومین(ع) نیستند اما ویژگی های ایشان در تراز فضائل و ویژگی های یک انسان معصوم است.

 

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه مهمترین ویژگی حضرت زینب(س) داشتن بصیرت است، افزود: در زمانی که امام حسین(ع) قصد حرکت به سمت مکه و کوفه و کربلا را داشتند بسیاری از بزرگان همچون ابن عباس ها و ابن جعفر ها که ادعای معرفت و بصیرت و فقاهت را داشتند از غافله حق باز ماندند به این دلیل که از بصیرت که قوه تشخیص حق بود برخوردار نبودند.

 

وی در ادامه بیان کرد: اما حضرت زینب(س) با علم به سختی‌ها و مشکلات، تکلیف را در همراهی امام زمان خود دیدند و در آن موقعیت‌های بحرانی که قوی‌ترین انسان‌ها نمی‌توانند بفهمند چه باید انجام دهند حضرت زینب(س) فهمیدند و اولیای خدا را پشتیبانی و حمایت کردند و این کار را با بصیرت و ایمان کامل انجام دادند.

 

حجت الاسلام صباغیان گفت: بعد از شهادت امام حسین علیه السلام نیز که دنیا ظلمانی و دل‌ها و جان‌ها و آفاق عالم تاریک شده بود، حضرت زینب(س) درخشید و به جایی رسید که فقط والاترین انسان‌های تاریخ بشریت یعنی پیامبران می‌توانند به آن جا برسند.

 

امام جمعه زیرکوه با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) با شیوه جهاد لسانی و تبیینی به احیا و حفظ ارزش های اسلام کمک کردند، افزود: از دیگر روش های موثر ایشان در احیای دین مبین اسلام، توجه به بحث احساس مسئولیت و رسالت در قبال شهیدان بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر این حقیقت،‌ به‌وسیله کسانی که امروز در قبال شهیدان مسئولیت دارند زنده بماند و حفظ و تقدیس و بزرگ نگاه داشته شود قطعا تاریخ آینده از این ایثار بزرگی که آنان کردند، بهره خواهد برد همچنان که تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان تاریخ، حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) بهره می‌برد.

 

با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی های حضرت زینب(س)، جهاد با شمشیر زبان است، ادامه داد: حضرت زینب(س) در قالب خطبه های آتشین و اثرگذار خود در تثبیت نهضت سرخ عاشورای حسینی و افشای چهره پلید یزید و حکومت فاسد زمان با جهاد تبیین در ظلمانی ترین قطعه تاریخ اسلام مانند چراغی درخشیدند و راه را به طالبان و عاشقان حقیقت نشان دادند.

 

امام جمعه زیرکوه تاکید داشت: حضرت زینب (س) به عنوان یک زن تاریخ ساز شناخته می شوند و ثابت کردند که یک زن علاوه بر اینکه باید در کانون مقدس خانواده به موضوع تربیت فرزند و ایجاد فضایی مهرآفرین و گرم برای شوهر بپردازد می تواند در متن جامعه حضور حماسی و سیاسی داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) نشان دادند که زن در حاشیه نیست بلکه بخشی از جامعه بوده و تاثیرگذار است، یادآور شد: از دیگر ویژگی های حضرت زنیب (س) می توان به بندگی برای خدا و رعایت حجاب و عفاف، حُسن خلق، تشکیل حوزه تربیتی برای زنان و ... اشاره کرد.

 

امام جمعه زیرکوه در پایان گفت: اگر یک زن بخواهد از مراتب دانی به مراتب عالی برسد و در حوزه های مختلفی همچون علم، بصیرت، اخلاق و خودسازی و ولایت مداری موفق باشد باید الگوی خود را حضرت زینب سلام الله علیها قرار دهد و البته این موضوع نیازمند یک نظام تربیتی مبتنی بر معارف فاطمی و زینبی است.

 

 

پایان پیام/573

نظر شما