شناسهٔ خبر: 58615988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

سهم عظیمی از جایگاه پرورش انسان مربوط به جامعه زنان است

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه جایگاه زن در نظام تکوین ویژه است چون بیشترین سهم را در ایجاد و توسعه انسان اشرف مخلوقات دارد، گفت: سهم عظیمی از جایگاه پرورش انسان مربوط به جامعه زنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز دوشنبه (۱۷ بهمن) در دیدار جمعی از بانوان دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: خدای حکیم عالم و آدم را به نحو احسن آفریده است بنابراین همه عناصر در جای خودش به بهترین وجه قرار گرفته و در نظام تشریع هم اینگونه است.

 

وی بیان کرد: البته شرایط نامساعد دنیا که قرن‌ها بخاطر سلطه عناصر خودخواه بر فرهنگ و جامعه بشری، آسیب‌های زیاد وارد کردند و از ۴۰۰ سال قبل و به نسبت در کشورهای اسلامی از ۲۰۰ سال قبل ضمیمه استکبار داخلی، استعمارگران خارجی شدند این آسیب‌ها بیشتر شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما در شرایط آخرالزمانی به سر می‌بریم از این جهت مفاهیم فرهنگی که در شناخت انسان و جایگاهش مطرح است بسیار آسیب دیده است اما به هر حال هم نظام تکوین و هم نظام تشریع مخلوقیت با قدرت خداوند است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه جایگاه زن در نظام تکوین ویژه است چون بیشترین سهم را در ایجاد و توسعه انسان اشرف مخلوقات دارد، تصریح کرد: سهم عظیمی از جایگاه پرورش انسان مربوط به جامعه زنان است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه نقش مادر را ویژه خواند و سرنوشت نسل بعد در پیشانی مادران آنها نوشته شده است، گفت: مادارن نقش تعلیم و تربیتی دارند بنابراین اولین معلم برای همه زن است و خداوند زن را با قلبی که آیینه اتعکاس رحمت الهی است، آفرید.

 

وی با اشاره به اینکه مردان بزرگ تربیت شده زنان بزرگ هستند، عنوان کرد: در مسائل تشریعی نیز زن و مردم مکمل همدیگر هستند. در مسئله ازدواج که ما اگر در شرایط صد درصد اسلامی می‌بودیم یکی از اصول آن تشکیل خانواده برای تک تک افراد بود و این لوازمی دارد که لوازمش در عهد و پیمان زندگی که زن و مرد مکمل هم هستند این است که اول مرد باید مهریه مطابق شأن زن برعهده بگیرد و برای تأمین نیازهای زندگی به دنبال کارهای سخت برود. نیاز یکی از اموری است که افراد را کوچک و کم شأن می‌کند و در تشریع دین، خداوند به زن در این زمینه مصونیت داده چون طبق دین خرج زندگی او را به تعهد شوهر قرار داده و در تربیت دینی هم به زن تفهیم شده که به هیچ کسی جزء شوهرش اعتنا نکند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تمام فرصت وقت زن برای خودش است اما فرصت وقت مرد برای خودش نیست و باید کار کند و پاسخگو باشد. از این جهت زن کاری که می‌کند بر اساس قصد قربت الهی به عنوان خیرات و اجر جهاد محسوب می‌شود.

 

آیت الله عبادی در ادامه افزود: زن فرصتی که برای تربیت فرزند می‌گذارد باقی الصالحات است. در قرآن کریم برای اهل ایمان در طول تاریخ، خداوند یک زن(حضرت آسیه) را به عنوان اسوه و نمونه نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به آسیب‌هایی که بر انسان و اسلام وارد شده است، تصریح کرد: امروز به عنایت خداوند حرکت‌هایی به وجود آمده که اگر قدر آن را بدانیم و وظیفه خود را انجام دهیم شاید به فرج مسلمین و نوع انسان و نجات بشر از دست این غول‌های بیابانی بینجامد که بشر را بر اساس هواهای نفسانی به ذلت کشاندند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان افزود: امیدواریم به برکت انقلاب، خداوند این فرصت را نزدیک کند و فرزند حضرت زهرا(س) بشر را نجات دهد و زندگی اسلامی و انسانی در صحنه تمدن و میدان دیده شود.

 

پایان پیام/375

نظر شما