شناسهٔ خبر: 58613962 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نفرت مدافعان لالیگا و اروپا از ستاره برزیلی

اوه، وینیسیوس! بزنید پایش را قلم کنید!

خطاهای متعدد روی وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی، به معضلی جدی برای او، رئال مادرید و لالیگا تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های لالیگایی حالا به خوبی متوجه شده‌اند که موثرترین راه برای متوقف کردن موثرترین بازیکن رئال مادرید کدام است و نهایت تلاش‌شان را برای استفاده از این راه به کار می‌گیرند. 
خطا کردن روی این بازیکن روش تازه‌ای نیست اما شرایط در این فصل بسیار دشوارتر از گذشته شده است. این ستاره برزیلی حالا بازیکنی است که بیشترین خطا روی او انجام شده و این آمار فقط محدود به لالیگا نمی‌شود، بلکه او این جایگاه را در تمامی لیگ‌های اروپایی با اختلافی قابل توجه دارد. 
تا به حال 79 خطا روی این مهاجم رئال مادرید انجام شده و این در حالی است که نزدیک‌ترین بازیکن به او نیمار است که 59 خطا روی او صورت گرفته است. 

1798931

این که دو بازیکن اول این فهرست بازیکنان برزیلی با قابلیت دریبل زدن هستند اتفاقی نیست اما تفاوت 20 خطا روی این دو نفر نشان می‌دهد که این رفتار به یکی از تاکتیک‌های مربیان در فوتبال اسپانیا تبدیل شده است. 
تلاش برای زمین زدن وینیسیوس در دیدار برابر مایورکا به اوج خودش رسید و آگیره نشان داد که قصد دارد عملا از این روش برای ناکارآمد کردن خط حمله رئال استفاده کند.
سایت آمار اوپتا اعلام کرده که در این بازی در مجموع 10 خطا روی این ستاره برزیلی انجام شد که بیشترین رکورد از زمانی است که این سایت شروع به جمع‌آوری اطلاعات آماری لالیگا کرده است. 
نگرانی‌ها از رفتاری که با وینی در زمین می‌شود در بین مدیران رئال بالا گرفته است. این موضوع حتی اعتراض کارلو آنچلوتی و هم تیمی‌های او را هم به دنبال داشته است.
ناچو فرناندز روز گذشته در این باره گفت: «شرایطی برای وینیسیوس ایجاد شده که به سود هیچکس نیست، نه خودش و نه بقیه افرادی که با نمی‌دانند چرا اما در حال اذیت کردن این بازیکن هستند. باید این رفتارهای زشت و غیرمنطقی را تمام کنید.»
باشگاه رئال و خود وینیسیوس داوران را مقصر به وجود آمدن این شرایط می‌دانند. آنها معتقد هستند که رفتار داوران با بازیکنان خطاکار به اندازه کافی سختگیرانه نیست و همین باعث شده که آنها به خودشان اجازه بدهند که مدام روی این بازیکن خطا کنند. 

1798932

داور بازی روز گذشته رئال در حالی که در عرض 22 دقیقه اول چهار خطا روی این بازیکن برزیلی انجام شده بود، کارتی به مدافعان مایورکا نداد اما در عوض او را با کارت زرد جریمه کرد. 
نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که افزایش اهمیت او در رئال در طول این سال‌ها باعث شده که توجه مدافعان به او جلب شود. در فصل اول حضور این بازیکن در این تیم تنها 21 خطا روی او انجام شده بود اما حالا فقط در 20 بازی 79 خطا روی او صورت گرفته است. 
این یعنی او هر 22 دقیقه یک بار سرنگون می‌شود و همین باعث شده که بارها و بارها به داوران اعتراض کند و با دریافت پنحمین کارت زردش در بازی برابر مایورکا، بازی بعدی رئال برابر الچه را از دست بدهد.
اما شرایط در لیگ قهرمانان اروپا برای او متفاوت است. وینی در اروپا تنها 11 بار مورد خطا گرفته است و این یعنی هر 40 دقیقه یک بار و تقریبا نصف خطاهایی که در لالیگا روی او انجام شده است. او همچنین کارت زردی در لیگ قهرمانان دریافت نکرده است. این اتفاقی است که در جام جهانی قطر هم برای او رخ داد و همین نشانگر تفاوت رفتار مربیان تیم‌های خارج از لالیگا با این ستاره برزیلی است.  
منبع: مارکا

نظر شما