شناسهٔ خبر: 58613782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان خبر داد:

رشد بیش از ۱۷ درصد تعداد بستری شدگان در کردستان

فرانک کیانپور

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کردستان، تعداد بستری های سطح استان در ۹ ماهه ابتدای امسال را ۱۵ هزار و ۹۴۳ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

دکتر شیرزاد قادرپور امروز دوشنبه (۱۷ بهمن) در نشست با اصحاب رسانه، اجرای عدالت در برخورداری از خدمات و توسعه ای درمان را مهمترین رسالت سازمان تامین اجتماعی ذکر و اظهار کرد: در سطح استان کردستان و ۶ مرکز درمانگاهی و دو بیمارستان در شهرستان های سقز و سنندج وجود دارد و هفتمین مرکز درمانگاهی در شهرستان دیواندره نیز در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

 وی، تعداد بستری های سطح استان در ۹ ماهه ابتدای امسال را ۱۵ هزار و ۹۴۳ مورد عنوان کرد و افزود: این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیردرمان استان کردستان، تعداد مراجعان سرپایی استان، طی ۹ ماهه اول امسال را ۸۵۰ هزار و ۴۳۰ مورد عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد عمل های جراحی طی سال گذشته در مراکز استان ۶ هزار و ۱۵۸ مورد بوده است که این میزان طی سال جاری با ۷ هزار و ۶۱ مورد بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است.

قادرپور، مراجعین آزمایشگاهی را ۱۰۱ هزار و ۲۰۲ مورد با ۱۳ درصد رشد اعلام کرد و افزود: کل مراجعین مراکزدرمانی بیش از ۶۵۳ هزار با بیش از ۲۲ درصد رشد در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی، با اشاره به اجرای طرح اعتبار بخشی در مقوله کیفی در بخش بیمارستان و درمانگاه، عنوان کرد: با آخرین درجه اعتبار بخشی در بیمارستان سنندج رتبه یک کشوری را کسب کرده ایم.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کردستان، از صدور مجوز احداث درمانگاه به متراژ ۳۵۰۰ متر در سنندج اشاره کرد و افزود: راه اندازی مجدد دستگاه ام. آر. آی سنندج با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از دیگر اقدامات در دست اجرای این سازمان است.

وی، افتتاح بخش احیای بیمارستان سقز را از دیگر فعالیت های مهم انجام شده این سازمان عنوان کرد و افزود: توسعه خدمات درمانی در مناطق کم برخوردار از سیاست های اصلی سازمان تامین اجتماعی است و بر همین اساس هفتمین مرکز درمانی استان در شهرستان دیواندره با متراژ ۳۰۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به گفته قادرپور، در سال جاری دوآزمون محلی جذب نیرو برگزار شده است که طی آن ۱۲۰ نفر نیروی متخصص به کار گرفته شده اند و بالغ بر ۲۳ نفر نیروی خدمات ونگهبان نیز جذب و به کارگیری شده است.

وی سطح بندی مراکز خدمات درمانی، استقرار نسخه الکترونیک و برقرری نظام خانواده را سه هدف اصلی سازمان تامین اجتماعی ذکر کرد و افزود: سیاست پیش روی سازمان تامین اجتماعی، به کارگیری پزشکان متخصص در حوزه های مختلف است که در این راستا مجوز استخدام پزشکان صادر شده است.

به گفته مدیر درمان استان کردستان، کمبود نیروی تخصصی یکی از مهمترین دغدغه های سازمان تامین اجتماعی استان است و این در حالی بوده که این سازمان در استان هیچ نوع محدودیتی برای عقد قرارداد با نیروهای متخصص ندارد؛ لذا با توجه به استقرار طرح دارویاب انتظار می رود که دستگاه های متولی با نیروهای مورد نیاز قرارداد ببندند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی استان کردستان در راستای حمایت از ناباروری، بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان هزینه کرد داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما