شناسهٔ خبر: 58613718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس سازمان اورژانس کشور:

اورژانس، پیشانی نظام سلامت است

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به افتتاح 72 پایگاه اورژانس در سراسر کشور با تمرکز بر خدمت رسانی در مناطق کمتر برخوردار، گفت: سازمان اورژانس در همکاری با ارکان وزارت بهداشت، خود را برای خدمت رسانی در ایام نوروز، آماده می کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  ایلنا، جعفر میعادفر در آیین افتتاح 72 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: اورژانس پیشانی نظام سلامت است و علاوه بر خدمت رسانی به بیماران و مصدومان، در بحران ها و حوادث طبیعی نیز حضوری فعال دارند که آخرین نمونه آن، خدمت رسانی به مصدومان در زمین لرزه خوی بوده است. 
 
وی افزود: نیروهای اورژانس در زمین لرزه خوی، مشارکت فعالی داشتند و اولین تیم های اورژانس، 40 دقیقه پس از وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده، حضور یافتند. در این حادثه بیش از 45 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس از استانهای مجاور در خوی حضور داشتند. 
 
رییس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: اورژانس در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب ایستگاه های فجر سلامت آماده خدمت رسانی است. در تهران، نیروها و آمبولانس های اورژانس در مشارکت با دانشگاه های علوم پزشکی در 104 پایگاه فجر سلامت، حضور خواهند یافت.

نظر شما