شناسهٔ خبر: 58613447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بالندگی نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است

مدیر اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: شهدا، پرچمداران فضیلت و جوانمردی هستند و امنیت و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی رازقی -مدیر اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز که امروز در سالن غدیر این شهرستان برگزارشد، اظهارکرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا و آشنایی نسل جدید با آرمان های انقلاب، امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با ولایت فقیه از اهداف برگزاری یادواره های شهدا است.

 

وی عنوان کرد: الگوگیری از شهدای والامقام و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین جوانان و نسل آینده‌ساز کشور باید همواره مورد توجه قرار گیرد و نباید از این موضوع غفلت کنیم.

 

رازقی خاطرنشان کرد: با دست خالی، دانش آموز، کارگر و دیگر اقشار در دفاع مقدس ایستادگی کردند و جنس حضور دانش آموزان در دفاع مقدس با دیگران متفاوت بوده است زیرا نگاه مادی و دنیوی نداشتند و جاذبه های دنیا در نگاه آنان جایگاهی نداشت.

 

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان دانش آموز نسبت به مسائل پیرامونی بی تفاوت و بی غیرت نبودند از دانش آموزان خواست این سیره شهدای دانش آموز را سرلوحه خود قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: شهرستان شیروان با تقدیم 104 شهید دانش آموز به میهن اسلامی رتبه نخست تعداد شهدای دانش آموز را در بین شهرستان های خراسان شمالی به خود اختصاص داده است.

 

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان شیروان با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های شهدا امروز در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر برگزار شد.

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

 

پایان پیام/641

نظر شما