شناسهٔ خبر: 58613424 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نبردهای حساس در میانه جدول/ رقابت نزدیک سه تیم برای یک سهمیه

جدال تیم‌های میانه جدول لیگ برتر مردان در هفته بیست و پنجم برای فرار از منطقه قرمز به منطقه امن و کسب یک سهمیه باقی مانده مرحله پلی‌آف حساسیت بیشتری نسبت به دیگر دیدارهای این هفته دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، هفته بیست ‌و پنجم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز چهارشنبه 19 بهمن با هفت دیدار به صورت همزمان در شهرهای گرگان، رفسنجان، آمل، اصفهان، رامسر، گنبد و تهران پیگیری می‌شود.

پس از این که تیم‌های شهداب یزد، لبنیات هراز آمل، پیکان تهران، پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، هورسان رامسر و فولاد سیرجان ایرانیان سهمیه پلی‌آف گرفتند برای دریافت یک سهم باقی مانده رقابت تنگاتنگی میان سه تیم ایفاسرام اردکان، گیتی‌پسند اصفهان و راه‌یاب ملل مریوان در دو هفته باقی مانده لیگ وجود دارد.

در حساس‌ترین جدال هفته بیست و پنجم گیتی‌پسند اصفهان در سالن مخابرات میزبان راه‌یاب ملل مریوان خواهد بود، دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و برنده شانس زیادی برای دریافت سهمیه مرحله پلی‌آف خواهد یافت.

دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود گیتی‌پسند به پایان رسید و در این رقابت مهم اصفهانی‌ها به دنبال تکرار این پیروزی در بازی خانگی هستند. شاگردان سعید عقیلی در گیتی‌پسند که هفته گذشته سایپا را شکست دادند این هفته انگیزه بالایی برای کسب دوازدهمین برد و نزدیک شدن به پلی‌آف دارند.

از سوی دیگر راه‌یاب هم مسابقه هفته گذشته خود را با پیروزی برابر شهرداری گنبد به پایان رسانده و به دنبال کسب سهمیه و انتقام شکست دور رفت خواهد بود و از هر تلاشی برای رسیدن به این اهداف دریغ نخواهد کرد.

گیتی‌پسند اصفهان با یازده برد و 32 امتیاز و راه‌یاب ملل مریوان با 10 برد و 27 امتیاز به ترتیب در جایگاه نهم و دهم جدول قرار دارند.

در دیگر دیدار جنجالی این هفته پیکان تهران در سالن فدراسیون والیبال میزبان ایفاسرام اردکان خواهد بود و شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم ایفا محکوم به شکست حریف هستند تا با کسب دوازدهمین پیروزی به دریافت سهمیه پلی‌آف امیدوار باشند.

پیکان تهران که در دور رفت سه بر صفر خارج از خانه حریف را شکست داده به دنبال کسب یک پیروزی دیگر برابر این تیم و ارتقای جایگاه در جدول رده‌بندی است. شاگردان پیمان اکبری در صورت شکست ایفاسرام و مغلوب شدن لبنیات هراز آمل برابر نیان الکترونیک جایگاه دوم جدول را از آن خود خواهند کرد.

پیکان تهران با 16 پیروزی و 50 امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد و ایفاسرام اردکان با یازده برد و 35 امتیاز جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه که هر دو از راه‌یابی به پلی‌آف ناامید شده و تلاش بسیاری برای فرار از منطقه قرمز جدول دارند تا به مرحله پلی‌اوت که دو تیم از جمع چهار تیم به لیگ دسته یک 1402 سقوط می‌کنند، نخورده و بتوانند به حیات خود در لیگ برتر ادامه دهند در هفته بیست و پنجم به دنبال کسب پیروزی برابر حریفان هستند.

شهرداری ارومیه در مجموعه ورزشی شهید صدر میهمان هورسان رامسر خواهد بود و در این دیدار به دنبال تکرار برد شیرین دور رفت خواهد بود. در دور رفت شاگردان جهانگیر سیدعباسی در ارومیه سه بر یک حریف را شکست داده بودند و در این دیدار سرنوشت ساز به دنبال کسب دهمین پیروزی خود هستند تا شاید راهی برای گریز از منطقه قرمز بیابند.

هورسان رامسر هم در این دیدار به دنبال کسب پانزدهمین برد خود خواهد بود تا شاید بتواند در جدول رده‌بندی شرایط بهتری بیابد و مسیر آسان‌تری در مرحله پلی‌آف پیش رو داشته باشند. این تیم با 41 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد و شهرداری ارومیه با 26 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است.

هوداران شهرداری گنبد در سالن المپیک شاهد دیداری حساس میان این تیم با فولاد سیرجان ایرانیان خواهند بود. گنبدی‌ها که مسابقه دشواری برابر تیم هفتم جدولی پیش رو دارند محکوم به شکست حریف هستند چرا که دیدار هفته بعد آن‌ها مقابل پیکان تهران خواهد بود و غلبه بر پرافتخارترین تیم لیگ برتر دشوارتر از شکست فولاد سیرجان خواهد بود.

شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد هم به دنبال بهبود جایگاه خود در جدول و تکرار پیروزی دور رفت هستند تا شرایط بهتری در مرحله پلی‌آف داشته باشند. این تیم با 13 پیروزی و 40 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد و شهرداری گنبد با 9 برد و 25 امتیاز در رتبه دوازدهم جای گرفته است. دیدار رفت دو تیم سه بر دو به نفع فولاد سیرجان ایرانیان به پایان رسیده بود.

نیان الکترونیک خراسان که دو هفته متوالی از مسابقات لیگ پیروز شده در این هفته در آمل میهمان لبنیات هراز آمل خواهد بود، تیمی که دو شکست پیاپی را تجربه کرده است.  شاگردان بهروز عطایی در هراز اگرچه در دیدارهای دو هفته گذشته عملکرد خوبی نداشتند اما در این دیدار خانگی به دنبال تکرار برد شیرین دور رفت و کسب هجدهمین پیروزی خود در لیگ برتر هستند تا رده دوم را برای خود تثبیت کنند چرا که در صورت شکست و پیروزی پیکان تهران، این جایگاه را از دست خواهند داد.

شاگردان حامد صمدی در نیان هم که سهمیه پلی‌آف دریافت کرده‌اند در این دیدار به دنبال انتقام شکست سه بر یک دور رفت و بهبود جایگاه خود در جدول هستند. این تیم با 14 پیروزی و 43 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد و لبنیات هراز آمل با 17 برد و 49 امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد.

پاس گرگان با 14 برد و 43 امتیاز رقابتی تنگاتنگ با نیان در جدول رده‌بندی دارد و در دیدار خانگی هفته بیست و پنجم برابر شهداب یزد به دنبال شکست این تیم و حفظ جایگاه خود در رده چهارم جدول خواهد بود. هرچند کسب این نتیجه کار دشواری است چرا که گرگانی‌ها در دور رفت سه بر صفر مغلوب شهداب یزد شده بودند و حال برای انتقام باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

شهداب یزد هم که با اقتدار و با 19 پیروزی و 53 امتیاز صدر جدول را از آن خود کرده در این هفته به دنبال کسب یک برد دیگر و حفظ جایگاه خود در رده نخست جدول خواهد بود تا رتبه نخست جدول را برای خود در مرحله پلی‌آف قطعی کند.

در یکصد و هفتادمین دیدار لیگ برتر مردان، دو تیم انتهای جدول مس رفسنجان و سایپا تهران به مصاف هم خواهند رفت. این مسابقه به میزبانی رفسنجان در سالن 9 دی انجام می‌شود و دو تیمی هیچ امیدی برای صعود به پلی‌آف و حتی فرار از منطقه قرمز ندارند و برای کسب امتیاز بیشتر در جدول با هم به رقابت خواهند کرد. دیدار رفت دو تیم سه بر صفر به سود مس در تهران شد و شاگردان محمد محمدکاظم برای تکرار این برد در بازی خانگی تلاش خواهند کرد.

 

برنامه کامل هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

 

گرگان، سالن امام خمینی(ره)، ساعت 16

پاس گرگان – شهداب یزد

 

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 16

مس رفسنجان – سایپا تهران

 

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16

لبنیات هراز آمل – نیان الکترونیک خراسان

 

اصفهان، سالن مخابرات، ساعت 16

گیتی‌پسند اصفهان – راه‌یاب ملل مریوان

 

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 16

هورسان رامسر – شهرداری ارومیه

 

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16

شهرداری گنبد – فولاد سیرجان ایرانیان

 

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 16

پیکان تهران – ایفاسرام اردکان

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما