شناسهٔ خبر: 58613383 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع رایگان محصولات توهین به تولیدکننده است

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: توزیع رایگان محصولات، دور از شأن تولیدکننده و توهین به او است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید مجید امامی در مراسم قدردانی از برگزیدگان مد ولباس فجر که در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه ویژه به لباس ایرانی اسلامی  افزود: مسأله پوشاک در رأس مساله فرهنگی است و باید از کارگاه‌های مد و لباس برای تولید با ساختارهای ایرانی اسلامی حمایت ویژه شود.

وی به ضعف در حوزه پوشاک کودکان و رخنه غرب در طراحی و تصویرسازی پوشاک کودکان اشاره  و تصریح کرد: بحث کنونی تنها در مساله پوشاک بانوان مطرح نیست بلکه در همه بخش‌های پوشاک با چالش فرهنگی مواجه هستیم

امامی با تأکید بر اینکه طراحی‌های بسیار خوبی را در جشنواره‌های مختلف مد و لباس شاهدیم، گفت: برای مثال در جشنواره فردخت بیش از ۳۰۰ مانتو درجه یک آمد که به نظرم بین ۱۰ تا ۲۰ در صد آن می‌توانست در بازار دیده شود.  صندوق کارآفرینی امید می خواهم جشنواره‌ها را حمایت کند. 


دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به لزوم حمایت مالی از کارگاه‌های تولید مد و لباس ایرانی گفت: از صندوق کارآفرینی امید خواستاریم کارآفرینان جشنواره‌های این چنینی را از حمایت تسهیلاتی بهره مند کند.


امامی گفت: هر تولیدکننده‌ای که در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کند از این تسهیلات که سقفش ۵ میلیارد تومان است، بهره‌مند خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این آئین از توافق میان وزارت ارشاد، اقتصاد و بانک مرکزی برای حمایت از شرکت کنندگان نمایشگاه‌ها و سکوهای توزیع خبر داد.

نظر شما