شناسهٔ خبر: 58613288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

گزارش

اعتکاف مادر و فرزندی در مسجدحضرت خدیجه(س)

مسئول اعتکاف «مادر و فرزندی» مسجد حضرت خدیجه (س) گفت: امسال تصمیم شد با همکاری باشگاه مادران تاریخ، اولین اعتکاف «مادر و فرزندی» را برگزار کنیم که در مجموع 180 مادر و کودک حضور پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مسجدخبر؛ حانیه پایور روانشناس و مشاور خانواده و از مسئولان اعتکاف «مادر و فرزندی» مسجد حضرت خدیجه (س) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در مسجد حضرت حضرت خدیجه(س) هر سال (به جز ایام کرونا) اعتکاف بانوان برگزار می‌شد اظهار داشت: هر سال برای استفاده از مراسم اعتکاف، زنان دارای فرزند به جهت عدم پذیرش از سوی متولیان امر محروم می‌شدند لذا امسال تصمیم شد با همکاری دکتر موحدی نیا از مسئولان باشگاه مادران تاریخ و بوستان بهشت مادران اعتکاف «مادر و فرزندی» برای اولین‌بار برگزار کنیم.

اعتکافی برای ۱۸۰ مادر و فرزند

وی افزود: امسال ۸۰ مادر و ۱۰۰ فرزند در مسجد ما پذیرش شدند که شرط اصلی این بود که مادران باید حتماً یک فرزند زیر ۶ سال داشته باشند.

پایور با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای مادران و فرزندان تصریح کرد: برای فرزندان زیر ۳ سال که وابسته مادران هستند و کنار آنان هستند اسباب بازی های ایمن مانند سرسره و الاکلنگ در فضای مسجد  و برای فرزندان بالای ۳ سال مهدکودکی تدارک دیده شده است که در آن از ساعت ۱۰ تا ۱۷ حضور دارند و برنامه‌های متنوی برای آنان داریم.

مشاوران و روانشناسان در اعتکاف ما حضور همراه مادران هستند

مسئول اعتکاف «مادر و فرزندی» مسجد حضرت خدیجه (س) گفت: برای مادران نیز برنامه‌های معمول اعتکاف مانند نماز جماعت، مناجات‌خوانی و برنامه‌هایی با رویکرد برنامه‌های خاص بانوان با حضور اساتید، روانشناسان، مشاوران جمعیت و ... برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه به صورت مردمی تدارک دیده شده است و هزینه‌ها با کمک خیرین تأمین شده است.

پایان پیام/ 

 

برچسب‌ها:

نظر شما