شناسهٔ خبر: 58612244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر:

برگزاری مراسم اعمال ام داوود در مسجد جامع اباتر

رفعتی گفت: مراسم اعمال ام داوود در مسجد جامع اباتر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

هادی رفعتی - مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: مراسم اعمال ام داوود عصر امروز(دوشنبه، 17بهمن) ساعت 15:30 در مسجد جامع اباتر برگزار می شود.

 

وی با تاکید به اهمیت دعا و عمل ام داود در رفع بلایا افزود: عمل ام داود برای برآمدن حاجات و برطرف شدن سختی‌ها و دفع ستم ستمکاران بسیار مؤثر است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر گفت: ام‌ّداوود، همسر حسن مثنی و مادر رضائی امام صادق(ع) بود که کنیه‌ی او داوود بن حسن است که از نام فرزندش گرفته شده است و اسم او حبیبه یا فاطمه است که اعمال ام‌داوود و دعای آن را از امام صادق(ع) نقل کرده کرده است.

 

وی تصریح کرد: ام‌داوود، این اعمال و دعا را برای رهایی فرزندش از زندان از امام صادق(ع) یادگرفت و نقل کرد که به‌گفته‌ی او پس از انجام اعمال ام‌داوود، داوود از زندان آزاد شد و به خانه برگشت.

 

رفعتی بیان کرد: داوود پسر ام‌داوود نیز در زمان خلافت منصور دوانیقی، اسیر شده و به عراق منتقل می‌شود و مادرش مدت‌ها از او بی‌خبر می‌ماند و برای آزادی‌اش بسیار دعا و و راز نیاز می‌کند اما خبری از او نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) از او می‌پرسد که چرا دعای ام‌داوود را نمی‌خوانی؟ سپس از او می‌خواهد که ایام البیض را روزه بگیرد خاطرنشان کرد: به‌ نقل از علمای شیعه مانند شیخ طوسی و سید بن طاووس و علامه مجلسی، دعای ام‌داوود در رفع گرفتاری‌ها و برآورده‌شدن حاجات بسیار مؤثر است و نحوه‌ی انجام آن در کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی چنین گفته شده است.

 

پایان پیام/526

نظر شما