شناسهٔ خبر: 58611879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زلزله ترکیه به تاسیسات نظامی روسیه در سوریه خسارت وارد نکرد

تهران - ایرنا - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که زلزله ترکیه بر تجهیزات پایگاه هوایی «حمیمیم» بزرگترین و مهمترین پایگاه نظامی روسیه در سوریه و سایر تاسیسات نظامی خسارتی وارد نکرده و فعالیت این پایگاه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای وظیفه روسیه در سوریه و کارکنان پایگاه هوایی حمیمیم در حال خدمت هستند و هیچ آسیبی به تاسیسات نظامی روسیه وارد نشده است.

پایگاه هوایی حمیمیم در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان یکی از مراکز استراتژیک عملیات نظامی روسیه علیه داعش در مجاورت فرودگاه بین‌المللی «باسل الاسد» ساخته شد. امکانات و تجهیزات داخل این پایگاه هوایی در حال حاضر در کنترل ارتش روسیه است که طی توافق‌نامه‌ای که در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی با دولت دمشق به امضا رسانده است، از آن استفاده می‌کند.

دولت سوریه مسئولیت حفاظت از محیط این پایگاه هوایی را بر عهده دارد و روسیه مسئولیت دفاع هوایی و نظارت بر کارکنان پایگاه را عهده دار است.

بامداد امروز زمین لرزه‌ای مهیبی به بزرگی ۷.۸ ریشتر بخش هایی از ترکیه را لرزاند، پس لرزه‌های آن در چندین کشور عربی از جمله عراق، سوریه، لبنان و مصر احساس شد.

براساس آخرین آمار، شمار تلفات این زمین لرزه در ترکیه به ۲۸۴ نفر و در سوریه به ۴۲۷ نفر و شمار زخمی ها در سوریه به ۶۳۹ و در ترکیه ۲۳۲۳ نفر رسیده است.

نظر شما