شناسهٔ خبر: 58611746 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری خبر داد:

توزیع ۲۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین مردم کوهرنگ

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به بارش برف و کولاک سنگین ۲۰۰ بسته موادغذایی کامل به همت جمعیت هلال‌احمر استان و شهرستان بین مردم تمام روستاهای منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _دوشنبه هفدهم بهمن_ در نشست با نیروهای امدادی، اظهار کرد: با توجه به بارش برف و کولاک سنگین ۲۰۰ بسته مواد غذایی کامل به همت جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری و شهرستان بین مردم تمام روستاهای منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ توزیع شد.

وی با بیان اینکه در دو سورتی پرواز ۲۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته به روستاهای منطقه بیرگان ارسال شد، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز و با موافقت جمعیت هلال‌احمر کشور از سایر نقاط استان نیز از طریق بالگرد، اقلام غذایی را به مناطق صعب‌العبور و در محاصره برف ارسال کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: از دقایق اولیه بارش برف و کولاک اخیر امدادگران، نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان در کنار مردم بودند و با عملیات مختلف به مردم امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری آمادگی دارد تا به صورت شبانه‌روزی در سطح استان مشغول خدمت‌رسانی به مردم باشد، اضافه کرد: در ساعت‌های اولیه بارش برف سنگین، کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی به رهاسازی خودروها، امدادرسانی به مسافران در راه مانده و انتقال مادران باردار به مراکز درمانی اقدام شد.

انتقال ۲ مصدوم بد حال توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی

مثنوی با اشاره به اینکه در این مدت دو مصدوم به دلیل شکستگی دست، ترومای لگن، کمر و مشکل صرع دچار آسیب‌دیدگی شده بودند، خاطرنشان کرد: پس از اطلاع‌رسانی به سامانه تلفنی ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان (EOC) و اعلام به عوامل پرواز، بالگرد به منطقه اعزام و نسبت به انتقال این دو مصدوم اقدام شد.

وی افزود: با توجه به صخره‌ای و صعب‌العبور بودن منطقه، برف شدید و نبود امکان دسترسی زمینی برای انتقال به مرکز درمانی، یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام شد و مصدومان توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر در دو سورتی پرواز برای درمان تحویل عوامل اورژانس داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تعداد ۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته به وسیله بالگرد به منطقه صعب‌العبور «لبد» بخش بازفت شهرستان کوهرنگ ارسال و بین مردم این منطقه توزیع شد.

وی ادامه داد: به دنبال آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان چهارمحال‌وبختیاری، نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با تمام توان به حادثه‌دیدگان در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

نظر شما