شناسهٔ خبر: 58611742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش کنفرانس عمومی عربی به دیدار ژنرال برهان با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

کنفرانس عمومی عربی گام برداشتن سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن نقض میراث سودان در دفاع از ملت فلسطین دانست

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « کنفرانس عمومی عربی » شامل کنفرانس ملی عرب، کنفرانس ملی اسلامی ، کنفرانس عمومی احزاب عربی، بنیاد بین‌المللی قدس و جبهه پیشرو عرب است و مقر آن در رباط ( پایتخت مغرب ) است.

کنفرانس عمومی عربی در واکنش به دیدار پنجشنبه هفته گذشته وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با رئیس شورای حاکمیتی سودان در پایتخت این کشور اعلام کرد: این اقدام مخالف میراث سودان در دفاع از آرمان‌های فلسطین است چراکه سودانی‌ها از جنگ  1948 و نبردهای پس از آن  با جان و مال و سلاح خود در کنار ملت فلسطین بودند و از آنان حمایت کردند.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، در بیانیه کنفرانس عمومی عربی آمده‌ است: دیدار رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اقدام شومی است برای تکمیل روند عادی سازی روابط با تل آویو ، روندی که با دیدار ژنرال عبدالفتاح برهان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ( بهمن 1398 ) شروع شد. پس از این دیدار بود که خارطوم قانون تحریم رژیم صهیونیستی ( 1958 ) را لغو و توافقنامه ابراهیم ( عادی سازی روابط با تل آویو ) را تحت نظارت آمریکا امضاء کرد.

این کنفرانس در بیانیه خود تصریح کرد: حاکمان خارطوم از وظایف خود در دوره انتقالی منحرف شده و از آنها عبور کرده و سنگ بنای عادی سازی روابط با تل آویو را گذشته‌اند که پروژه‌های دیگری از آن انشعاب پیدا خواهد کرد. این پروژه‎ها همگی در راستای عادی سازی روابط خواهند بود. مثل تغییر کتاب‌های درسی ، مهندسی جامعه برای پذیریش گام‌های بعدی عادی سازی روابط و ساختن سودانی جدید با هدف پذیریش استعمار نو.

کنفرانس عمومی عربی با درخواست از تشکلات سیاسی اجتماعی سودان برای یکپارچه سازی صفوف خود در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عادی سازی تنها آفتی برای فلسطین نیست بلکه بلایی علیه سودان و حاکمیت، ثروت و وحدت این کشور در حال و آینده است.

این کنفرانس از احزب و تشکلات سیاسی سودانی که دیدار رئیس شورای حاکمیتی این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند قدردانی کرد.

در همین ارتباط، شهروندان خارطوم  با برپایی تظاهراتی در مرکز این شهر علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرات کنندگان سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به خارطوم و دیدارش با رئیس شورای حاکمیتی سودان را محکوم کردند و شعار دادند« نه به صلح، نه به مذاکره و نه به رسمیت شناختن تل آویو» « قدس برای ماست» « عادی سازی روابط با تل آویو خیانت است»

تظاهرات کنندگان با خود  پارچه نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود« فلسطین برای فروش نیست» « مسجدالاقصی دین و عقیده ماست» « حاکمان نمایندگان ما نیستند»

این تظاهرات به دعوت « ائتلاف علیه عادی سازی روابط با تل آویو » برگزار شد . این ائتلاف پس از دیدار ژنرال برهان با نتانیاهو در اوگاندا ( بهمن 1398 ) تشکیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما